Hjælp: Idéer til kreativitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.507 visninger
37 svar
0 synes godt om
11. maj 2012

Ilya

Hejsa piger!

Nu er jeg altså også blevet gravid! 

Jeg elsker at være kreativ og maler normalt en del, men akrylmaling er jo no-go (og det eneste, jeg maler med), så jeg har brug for inspiration til alternative måder at være kreativ på! Især med tanke på, når jeg bliver lidt tungere og skal sidde mere ned.

Jeg fotograferer en del, så er der nogen, der har gode idéer til flotte, hjemmelavede fotoalbums? (Er der forresten nogen af jer der ved, om decoupagelim er fy-fy?)

Én foreslog mig også at skære mine egne uroer, hvilket også lyder rigtig sjovt og fint, men er der nogen, der har nogle flotte skabeloner?

At hækle, sy, strikke osv., er slet slet ikke mig, men hvad er der ellers af gode idéer?

Kom gerne med idéer, fif, links og billeder på jeres egne små kunstværker!

Mange tak, og håber at tråden kan inspirere andre også. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

MortilElias2010

Ilya skriver:

Hejsa piger!

Nu er jeg altså også blevet gravid! 

Jeg elsker at være kreativ og maler normalt en del, men akrylmaling er jo no-go (og det eneste, jeg maler med), så jeg har brug for inspiration til alternative måder at være kreativ på! Især med tanke på, når jeg bliver lidt tungere og skal sidde mere ned.

Jeg fotograferer en del, så er der nogen, der har gode idéer til flotte, hjemmelavede fotoalbums? (Er der forresten nogen af jer der ved, om decoupagelim er fy-fy?)

Én foreslog mig også at skære mine egne uroer, hvilket også lyder rigtig sjovt og fint, men er der nogen, der har nogle flotte skabeloner?

At hækle, sy, strikke osv., er slet slet ikke mig, men hvad er der ellers af gode idéer?

Kom gerne med idéer, fif, links og billeder på jeres egne små kunstværker!

Mange tak, og håber at tråden kan inspirere andre også. 

Scrapbooking 

Anmeld

11. maj 2012

serinasmor

undrer mig over hvorfor akrylmaling er nogo ..

det er jo vandbaseret ?

men ellers kunne du jo prøve at kaste dig ud i akvarel

Anmeld

11. maj 2012

Maja_4000

Her er MANGE skabeloner , hvis du vil skære uroer eller sådan noget  

http://www.papirclipzen.dk/papirklip.htm

Anmeld

11. maj 2012

Maja_4000

Maja_4000 skriver:

Og forresten .. TILLYKKE !!  

Anmeld

11. maj 2012

Ilya

undrer mig over hvorfor akrylmaling er nogo ..

det er jo vandbaseret ?

men ellers kunne du jo prøve at kaste dig ud i akvarel

http://altomboern.dk/maling-under-graviditeten 

Jeg bryder mig ikke specielt om akvarel, så jeg leder mere efter andre idéer end lige maling. Men tak for svaret.

Anmeld

11. maj 2012

Ilya

Maja_4000 skriver:

Nej hvor fint, det linker gemmer jeg med det samme. Mange tak!

Anmeld

11. maj 2012

VIPpigen

Jeg er selv kreativ. Syer dog mest, men har tidligere kastet mig ud i alt muligt med karton, enten at skære modeller ud, eller også lag på lag, det er bare med alm lim. Du kan google skabeloner og der er massevis af hjemmesider, både til at skære, og til at lave lag på lag.

Hvis du vil lave lag på lag kan jeg klart foreslå At gemme forskellige papæsker fra feks morgenmadsprodukter, eller knorr pakkerne. klister hele den model du nu gerne vil lave på et par stykker, du skal bruge flere udskrifter af samme billed. Og skære dem ud fra æsken når de er tørret. Så har du en fin stabil model at tegne efter på karton når du skal i gang...

Held og lykke med kreativiteten :-)

Anmeld

11. maj 2012

Ilya

MortilElias2010 skriver:

Scrapbooking 

Ja det kunne faktisk være rigtig sjovt... Hvad er det nu konceptet er? At finde en masse sjove billeder og tekster osv. og klaske det sammen? Det kræver vist lige en Google-søgning.

Anmeld

11. maj 2012

VIPpigen

Du kan forresten også lave sådan noget lag på lag med et eller andet tykt gummi-tam-tam fra panduro, det er noget ret sjovt noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.