Hjælp: Idéer til kreativitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

Ilya

VIPpigen skriver:

Jeg er selv kreativ. Syer dog mest, men har tidligere kastet mig ud i alt muligt med karton, enten at skære modeller ud, eller også lag på lag, det er bare med alm lim. Du kan google skabeloner og der er massevis af hjemmesider, både til at skære, og til at lave lag på lag.

Hvis du vil lave lag på lag kan jeg klart foreslå At gemme forskellige papæsker fra feks morgenmadsprodukter, eller knorr pakkerne. klister hele den model du nu gerne vil lave på et par stykker, du skal bruge flere udskrifter af samme billed. Og skære dem ud fra æsken når de er tørret. Så har du en fin stabil model at tegne efter på karton når du skal i gang...

Held og lykke med kreativiteten :-)

Det lyder godt nok også interessant og anderledes. Tak for idéen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

MortilElias2010

Ilya skriver:

Ja det kunne faktisk være rigtig sjovt... Hvad er det nu konceptet er? At finde en masse sjove billeder og tekster osv. og klaske det sammen? Det kræver vist lige en Google-søgning.

Ja google er din ven  

Det er super hyggeligt og så længe man har inspirationen og lidt værktøj - man behøver ikke købe sig fattig  Men når man først kommer igang, så er det svært at holde inde 

Jeg har indtil videre lavet et bryllupsalbum og min mand har lavet en forside til vores søns navnefest - det var samme dag  Og så har jeg lavet en lille plakat med min venindes nyfødte datter som centrum og ville også lave et til hendes ældste datter samt et album over projekter som jeg gav en institution jeg har søgt arbejde på og skal til jobsamtale ved, er sikker på det havde noget at sige og så vil jeg lave et lille digt med Regnbuebroen da en af vores dagplejers kollegaer lige har mistet sin hund i forgårs. Så scrapping kan bruges til ALLE begivenheder med lidt fantasi  Dog kan man godt blive grebet af ærefrygt når man i Google billeder søger på scrapbooking og ser hvor vilde amerikanerne kan være til det - ja alle de professionelle. Jeg gjorde ihvertfald - puha  Det er vildt, men igen det er rigtig fedt på samme tid 

Anmeld

11. maj 2012

ledermus

Ilya skriver:

Hejsa piger!

Nu er jeg altså også blevet gravid! 

Jeg elsker at være kreativ og maler normalt en del, men akrylmaling er jo no-go (og det eneste, jeg maler med), så jeg har brug for inspiration til alternative måder at være kreativ på! Især med tanke på, når jeg bliver lidt tungere og skal sidde mere ned.

Jeg fotograferer en del, så er der nogen, der har gode idéer til flotte, hjemmelavede fotoalbums? (Er der forresten nogen af jer der ved, om decoupagelim er fy-fy?)

Én foreslog mig også at skære mine egne uroer, hvilket også lyder rigtig sjovt og fint, men er der nogen, der har nogle flotte skabeloner?

At hækle, sy, strikke osv., er slet slet ikke mig, men hvad er der ellers af gode idéer?

Kom gerne med idéer, fif, links og billeder på jeres egne små kunstværker!

Mange tak, og håber at tråden kan inspirere andre også. 

Hej mig fra den anden tråd 

Jeg kan sagtens sende dig nogle flere ideer til det scrapbooking jeg laver men ellers er ideen bag det bare at finde nogle skabeloner som man synes passer til sine billeder og evt noget med tekst sat ind ja kun fantasien sætter grænser 

Viser et par eksempler jeg har lavet, både med billeder og nogle som er til en barnets bog jeg har lavet som dåbsgave hvor forældrene selv skal sætte billeder ind og udfylde med tekst og har muligvis nogle skabeloner liggende på min computer men skriv hvis det er noget du er interesseret i

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. maj 2012

Ilya

MortilElias2010 skriver:

Ja google er din ven  

Det er super hyggeligt og så længe man har inspirationen og lidt værktøj - man behøver ikke købe sig fattig  Men når man først kommer igang, så er det svært at holde inde 

Jeg har indtil videre lavet et bryllupsalbum og min mand har lavet en forside til vores søns navnefest - det var samme dag  Og så har jeg lavet en lille plakat med min venindes nyfødte datter som centrum og ville også lave et til hendes ældste datter samt et album over projekter som jeg gav en institution jeg har søgt arbejde på og skal til jobsamtale ved, er sikker på det havde noget at sige og så vil jeg lave et lille digt med Regnbuebroen da en af vores dagplejers kollegaer lige har mistet sin hund i forgårs. Så scrapping kan bruges til ALLE begivenheder med lidt fantasi  Dog kan man godt blive grebet af ærefrygt når man i Google billeder søger på scrapbooking og ser hvor vilde amerikanerne kan være til det - ja alle de professionelle. Jeg gjorde ihvertfald - puha  Det er vildt, men igen det er rigtig fedt på samme tid 

Haha det er nok rigtigt nok. Man skal kende sine begrænsninger og så arbejde sig op derfra. Hvis man sigter for højt, når man da at blive træt af det, før man kommer ordentligt i gang... Det ville da være synd.

Men tak for det super forslag, det lyder som en rigtig fin idé til at kombinere fotos med papirklip og klistren osv. Det vil jeg i hvert fald kaste mig over.

Kigger på Google, men husker på, at alle skal starte et sted!

Anmeld

11. maj 2012

Ilya

ledermus skriver:

Hej mig fra den anden tråd 

Jeg kan sagtens sende dig nogle flere ideer til det scrapbooking jeg laver men ellers er ideen bag det bare at finde nogle skabeloner som man synes passer til sine billeder og evt noget med tekst sat ind ja kun fantasien sætter grænser 

Viser et par eksempler jeg har lavet, både med billeder og nogle som er til en barnets bog jeg har lavet som dåbsgave hvor forældrene selv skal sætte billeder ind og udfylde med tekst og har muligvis nogle skabeloner liggende på min computer men skriv hvis det er noget du er interesseret i

Hej dig fra den anden tråd.

Hold op, hvor er jeg imponeret over især de to med delfiner og spækhuggere, super flot!

Og hvor er det da en god idé at lave sin egen barnets bog! Det er da bare en super fed idé, fordi man både kan fordrive ventetiden som gravid og samtidig glæde sig til at tage bogen i brug.

Anmeld

11. maj 2012

ledermus

Ilya skriver:

Hej dig fra den anden tråd.

Hold op, hvor er jeg imponeret over især de to med delfiner og spækhuggere, super flot!

Og hvor er det da en god idé at lave sin egen barnets bog! Det er da bare en super fed idé, fordi man både kan fordrive ventetiden som gravid og samtidig glæde sig til at tage bogen i brug.

ja og en sådan barnets bog er jo også meget mere personlig og kan hele tiden udbygges hvis man kommer i tanke om flere ting man gerne vil have med...og ved den er i et ringbind kan man have plastlommer med dåbskort eller nogle tegninger ja der er mange muligheder når den er hjemmelavet 

Anmeld

11. maj 2012

ønskebørn74

Hejsa piger!

Nu er jeg altså også blevet gravid! 

Jeg elsker at være kreativ og maler normalt en del, men akrylmaling er jo no-go (og det eneste, jeg maler med), så jeg har brug for inspiration til alternative måder at være kreativ på! Især med tanke på, når jeg bliver lidt tungere og skal sidde mere ned.

Jeg fotograferer en del, så er der nogen, der har gode idéer til flotte, hjemmelavede fotoalbums? (Er der forresten nogen af jer der ved, om decoupagelim er fy-fy?)

Én foreslog mig også at skære mine egne uroer, hvilket også lyder rigtig sjovt og fint, men er der nogen, der har nogle flotte skabeloner?

At hækle, sy, strikke osv., er slet slet ikke mig, men hvad er der ellers af gode idéer?

Kom gerne med idéer, fif, links og billeder på jeres egne små kunstværker!

Mange tak, og håber at tråden kan inspirere andre også. 

limen er fy..

den skal være lignen og syrefri..

og det skal alle materialer.. ellers ødelægger det dine fotos..

alt skal være beregnet til scrapbooking..

jeg er selv blevet bidt af at hækle.. troede heller ikke det var mig.. en da jeg så alle de søde bamser, hagesmække osv. man kan lave.. måtte jeg da lige prøve det.. og på ikke engang 2 uger, har jeg lavet en lille bold med bjælde i og en hagesmæk/savlesmæk.. så nu mangler jeg bare bebsen i maven..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. maj 2012

Ilya

ledermus skriver:

ja og en sådan barnets bog er jo også meget mere personlig og kan hele tiden udbygges hvis man kommer i tanke om flere ting man gerne vil have med...og ved den er i et ringbind kan man have plastlommer med dåbskort eller nogle tegninger ja der er mange muligheder når den er hjemmelavet 

Ja nemlig, super smart. Den barnets bog, jeg har købt i dyre domme, kom jeg med det samme til at "ødelægge", da jeg ville udfylde stamtræet, fordi jeg skrev forkert fødested på en forfader... Altså, naturligvis ikke rigtig ødelagt, men det ser da træls ud og skærer i mine øjne. Og hvis man selv har lavet siderne til bogen, som du beskriver, kan man jo "bare" lave en ommer! Smart!

Anmeld

11. maj 2012

ledermus

Ilya skriver:

Ja nemlig, super smart. Den barnets bog, jeg har købt i dyre domme, kom jeg med det samme til at "ødelægge", da jeg ville udfylde stamtræet, fordi jeg skrev forkert fødested på en forfader... Altså, naturligvis ikke rigtig ødelagt, men det ser da træls ud og skærer i mine øjne. Og hvis man selv har lavet siderne til bogen, som du beskriver, kan man jo "bare" lave en ommer! Smart!

nemlig...det er ret smart...Jeg fik skrevet forkert iforhold til hvornår en af Olivers tænder var kommet men lavede den bare om 

Anmeld

11. maj 2012

Ilya

ønskebarn74 skriver:

limen er fy..

den skal være lignen og syrefri..

og det skal alle materialer.. ellers ødelægger det dine fotos..

alt skal være beregnet til scrapbooking..

jeg er selv blevet bidt af at hækle.. troede heller ikke det var mig.. en da jeg så alle de søde bamser, hagesmække osv. man kan lave.. måtte jeg da lige prøve det.. og på ikke engang 2 uger, har jeg lavet en lille bold med bjælde i og en hagesmæk/savlesmæk.. så nu mangler jeg bare bebsen i maven..

Ok! Det er nemlig bare en helt almindelig hobby-decoupagelim, jeg har, som jeg egentlig også ville antage, kan bruges til scrapbooking, men jeg går da bare ned i en hobbyforretning og spørger efter en lim UDEN de ting, du lige nævnte der.

Ja, den hæklede hagesmæk er da også sød, jeg tvivler bare på, jeg nogensinde får kastet mig over det.... Men nu må vi se, måske bliver jeg mere "desperat" længere henne.

Tak for tippet i hvert fald.

Og krydser fingre på din testdag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.