Hej piger 
Kan jeg ikke få nogle gode råd?
Amanda (16 mdr) er begyndt at smidde maden på gulvet når vi spiser. Dvs det har stået på i nogle måneder med er blevet grelt nu.
Hun gør det med vilje og med fuldt overlæg og det er virkelig meget mad hun kan smidde på gulvet. Når hun har gjort det rækker hun så ud efter mere mad. Hun er fuldstændig upåvirket af at vi siger til hende at hun ikke må smidde sin mad på gulvet og hun ser somme tider lige på os og griner når hun gør det. Jeg ved dog ikke helt om det kun er grænsesøgende adfærd, for somme tider kigger hun på maden der falder og klapper og smiler lykkeligt, så jeg tror også at hun syntes det ser sjovt/fint ud og eksperimenterer med tyngdekraften.
Min mor siger at jeg skal tage maden fra hende når hun har smidt noget på gulvet og så sige: "så er du jo mæt skat" og ikke lade hende få mere. Jeg mener dog at hun er for lille til at kæde den konsekvens sammen med hendes handling og syntes desuden at det er svært, for det er ikke fordi hun er mæt at hun gør det. Hun spiser fint videre og er stadig sulten. I øvrigt er det sådan at hun generelt ikke er særlig begejstret for mad og at det er lidt svært at holde hendes vægt ordentlig oppe og at hun ikke er ret interesseret i at spise eller lære at spise med fx ske eller gaffel (kan dog med gaffel og lidt med ske).
Vi prøver altid at lave lækkert mad og vi sidder samlet og hygger os omkring bordet.
Hvad ville I gøre?
Anmeld