Øjenbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

Maja_4000

Anirak skriver:

Man må heller ikke bruge kamillethe i øjnene pga. bakterierisiko.

Børn kan sagtens have pus i øjnene uden, at det er øjenbetændelse. Det er først, når det er rødt rundt om øjet eller i selve øjet, at det er en egentlig betændelse.

Hun var meget rød om øjenene her til aften .. Ikke inde i dem .. Men rundt om .. Men vi blev enige om at det bare var fordi hun havde kløet i dem .. Men tror du at det er tegn på betændelse i stedet ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

MorDk

Jeg sys I skal se det an... 

Hun kan også få irriteret øjne af alle de der midler. 

Anmeld

10. maj 2012

Anirak

Maja_4000 skriver:

Hun var meget rød om øjenene her til aften .. Ikke inde i dem .. Men rundt om .. Men vi blev enige om at det bare var fordi hun havde kløet i dem .. Men tror du at det er tegn på betændelse i stedet ? 

Det er svært at vurdere, kan du tage et billede af hendes øjne?

Er hun iøvrigt forkølet?

Anmeld

10. maj 2012

Alexander&Lærke

MorDk skriver:

Det er ihvertfald vigtigt at være opmærksom på om øjnene er røde og irriteret. Hvis ungerne er røde i øjnene (i det noget af det hvide fx.) så ER det øjenbetændelse. MEN hvis ingen rødme kræver det IKKE behandling. Så kan det være alm. virus/pus der er i øjnene... og det kan klares med saltvand...

Lige præsis.... hvor er i mange kloge herinde. Ikke engang på mit arbejde kan de det endnu, arbejde med ældre på et plejehjem som også ofte eller nogen af dem får øjenpus/betændelse, men straks hjælperen ser dette ringer/hende de mig og vil have jeg ringer til lægen selvom der ingen rødme er, kun pus, så tror de jeg er tossede når jeg siger at vi i første omgange behandler det med saltvand....

Mange gange skal et par dages behandling med saltvand nok klare dette altså hvis der ingen rødme er i øjnene.  Hvis der ses rødme og pus er der tale om betændelse som skal behandles.... 

Anmeld

10. maj 2012

Maja_4000

Anirak skriver:

Det er svært at vurdere, kan du tage et billede af hendes øjne?

Er hun iøvrigt forkølet?

Hun sover Hehe 

Hun er ikke rigtig forkølet synes jeg 

Anmeld

10. maj 2012

Maja_4000

Mette&Alexander skriver:

Lige præsis.... hvor er i mange kloge herinde. Ikke engang på mit arbejde kan de det endnu, arbejde med ældre på et plejehjem som også ofte eller nogen af dem får øjenpus/betændelse, men straks hjælperen ser dette ringer/hende de mig og vil have jeg ringer til lægen selvom der ingen rødme er, kun pus, så tror de jeg er tossede når jeg siger at vi i første omgange behandler det med saltvand....

Mange gange skal et par dages behandling med saltvand nok klare dette altså hvis der ingen rødme er i øjnene.  Hvis der ses rødme og pus er der tale om betændelse som skal behandles.... 

Men det er kun rødme inde i det hvide som er tegn på betændelse ? Ikke rundt om øjnene ? 

Synes bare det er ret dumt at lægerne ikke allesammen fortæller det  Der er da ingen grund til at give hende alt muligt som slet ikke er nødvendigt !

Anmeld

11. maj 2012

Holbæktrunten

Maja84 skriver:

Må lige vende den med lægen så, da jeg fik at vide vi godt måtte gøre sådan

Det tror jeg er en god ide

Anmeld

11. maj 2012

Kløver

Holbæktrunten skriver:

Det tror jeg er en god ide

Ok tak, nogle gange får man forskelligt at vide, og nogle læger skifter mening som vinden blæser :/

Anmeld

11. maj 2012

Holbæktrunten

Maja84 skriver:

Ok tak, nogle gange får man forskelligt at vide, og nogle læger skifter mening som vinden blæser :/

Ja, det er smadder irriterende - men hvis din læge holder fast i at du gerne kun må give fucitalmic 1 dag, synes jeg bestemt at du skulle spørge ham om han er ligeglad med udvikling af multiressistente bakterier?

prøv forøvrigt at google medicinen - der står at behandlingen bør fortsætte indtil 2 dage efter symptomerne er ophørt. - Bare så du evt har noget at fyre i hovedet på lægen 

Anmeld

11. maj 2012

Kløver

Holbæktrunten skriver:

Ja, det er smadder irriterende - men hvis din læge holder fast i at du gerne kun må give fucitalmic 1 dag, synes jeg bestemt at du skulle spørge ham om han er ligeglad med udvikling af multiressistente bakterier?

prøv forøvrigt at google medicinen - der står at behandlingen bør fortsætte indtil 2 dage efter symptomerne er ophørt. - Bare så du evt har noget at fyre i hovedet på lægen 

Ej ville ikke være godt, hvis han har samme mening, kan jeg få nogle af de andre lægers mening, kan jo være der feks findes andre måder, hvis en dag tager det, at man kan få noget som ikke er antibiotika som kan hjælpe, eller selv se om feks kamillethe kan gøre det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.