Øjenbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

Holbæktrunten

Maja84 skriver:

Min 1-2 dage, og så holder jeg øje med om øjet bliver rødt, om det hjælper eller om det bliver værre, hjælper det, får det flere dage, er der ingen effekt eller det bliver værre, ringer jeg til lægen, mm jeg har fucithalmic liggende. Lillepigen har her lige haft, hvor jeg prøvede 2 dage med saltvand, og øjet blev rødt, så gav fucithalmic 1 dag, og saltvand for resten, og det Er stort set ovre nu men vurderer meget fra gang til gang, min søn havde meget ofte og lange perioder med øjenbetændelse, da han var spæd/baby

Aj, undskyld jeg lige blander mig...

Man må IKKE kun behandle 1 dag - uanset om det er penicillin til øjnene eller til kroppen.

Grunden til at man behandler længere end symptomerne varer er, at man skal være 100 pct sikker på at ALLE bakterier er døde, da de overlevende ellers kan blive resistente - det er pga et overforrug og forkert medicinhåndtering t vi fx i dag har de farlige multiressistente bakterier... Som er et helvede at komme af med (hvis man overhovedet kan) og som for især små børn, kronisk syge og ældre er særdeles livsfarlige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

M&F&C

Maja_4000 skriver:

Lægen snakkede om at det ved små børn tit er en forkølelse som sætter sig på øjnene og ikke "rigtig" betændelse .. Men hvordan kan han vide hvad det er via telefonen ?  

Nå , håber det virker Ellers må vi have fat i lægevagten i weekenden :b

Og tak

Ja... det kan være han har en ekstravagant hørelse, som kan høre forskel på forkølede øjne vs. betændte øjne Men ja, der er jo ikke andet for.... hvis du stadig har øjendråber fra sidste gang, som selvfølgelig ikke er løbet på dato, så kan du jo bare bruge dem, hvis saltvandet ikke virker Så slipper du da for telefonkø til lægevagten... det kan godt være temmelig omstændigt at få fat i dem jo  

Anmeld

10. maj 2012

M&F&C

Maja84 skriver:

Kan det være fucithalmic, det bruger vi også her

You got it .... 

Anmeld

10. maj 2012

Maja_4000

M&F skriver:

Ja... det kan være han har en ekstravagant hørelse, som kan høre forskel på forkølede øjne vs. betændte øjne Men ja, der er jo ikke andet for.... hvis du stadig har øjendråber fra sidste gang, som selvfølgelig ikke er løbet på dato, så kan du jo bare bruge dem, hvis saltvandet ikke virker Så slipper du da for telefonkø til lægevagten... det kan godt være temmelig omstændigt at få fat i dem jo  

Haha .. Så er det sgu en god læge vi har

Vi har desværre ikke noget fra sidst .. Det kan jo kun holde sig en måned efter åbning .. Skide smart , for det er jo ikke billigt Hehe

Anmeld

10. maj 2012

M&F&C

Maja_4000 skriver:

Haha .. Så er det sgu en god læge vi har

Vi har desværre ikke noget fra sidst .. Det kan jo kun holde sig en måned efter åbning .. Skide smart , for det er jo ikke billigt Hehe

Ja - hatten af for ham, hvis han er SÅ god OG flere af dem, per omgående, TAK

Nu var det jo ikke til at vide om det var for nyligt hun havde det sidst hehe... 

Synes nogen gange, så laver man ikke andet end rende på apoteket efter det ene og det andet....  

Anmeld

10. maj 2012

MorDk

Det er ihvertfald vigtigt at være opmærksom på om øjnene er røde og irriteret. Hvis ungerne er røde i øjnene (i det noget af det hvide fx.) så ER det øjenbetændelse. MEN hvis ingen rødme kræver det IKKE behandling. Så kan det være alm. virus/pus der er i øjnene... og det kan klares med saltvand...

Anmeld

10. maj 2012

Maja_4000

MorDk skriver:

Det er ihvertfald vigtigt at være opmærksom på om øjnene er røde og irriteret. Hvis ungerne er røde i øjnene (i det noget af det hvide fx.) så ER det øjenbetændelse. MEN hvis ingen rødme kræver det IKKE behandling. Så kan det være alm. virus/pus der er i øjnene... og det kan klares med saltvand...

Hun er ikke rød i øjet .. Ikke endnu i hvert fald

Men det har hun heller ikke været de andre gange .. Så har der måske slet ikke været grund til at bruge så "kradse" midler  Hmm ..

Anmeld

10. maj 2012

Maja_4000

M&F skriver:

Ja - hatten af for ham, hvis han er SÅ god OG flere af dem, per omgående, TAK

Nu var det jo ikke til at vide om det var for nyligt hun havde det sidst hehe... 

Synes nogen gange, så laver man ikke andet end rende på apoteket efter det ene og det andet....  

Nej , det har du ret i Dog har det ikke været så slemt her .. Når Caroline er syg er det næsten altid "bare" feber .. Og det er der ikke rigtig noget medicin imod

Anmeld

10. maj 2012

Kløver

Holbæktrunten skriver:

Aj, undskyld jeg lige blander mig...

Man må IKKE kun behandle 1 dag - uanset om det er penicillin til øjnene eller til kroppen.

Grunden til at man behandler længere end symptomerne varer er, at man skal være 100 pct sikker på at ALLE bakterier er døde, da de overlevende ellers kan blive resistente - det er pga et overforrug og forkert medicinhåndtering t vi fx i dag har de farlige multiressistente bakterier... Som er et helvede at komme af med (hvis man overhovedet kan) og som for især små børn, kronisk syge og ældre er særdeles livsfarlige...

Må lige vende den med lægen så, da jeg fik at vide vi godt måtte gøre sådan

Anmeld

10. maj 2012

Anirak

Man må heller ikke bruge kamillethe i øjnene pga. bakterierisiko.

Børn kan sagtens have pus i øjnene uden, at det er øjenbetændelse. Det er først, når det er rødt rundt om øjet eller i selve øjet, at det er en egentlig betændelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.