Maja84 skriver:
Min 1-2 dage, og så holder jeg øje med om øjet bliver rødt, om det hjælper eller om det bliver værre, hjælper det, får det flere dage, er der ingen effekt eller det bliver værre, ringer jeg til lægen, mm jeg har fucithalmic liggende. Lillepigen har her lige haft, hvor jeg prøvede 2 dage med saltvand, og øjet blev rødt, så gav fucithalmic 1 dag, og saltvand for resten, og det Er stort set ovre nu
men vurderer meget fra gang til gang, min søn havde meget ofte og lange perioder med øjenbetændelse, da han var spæd/baby
Aj, undskyld jeg lige blander mig...
Man må IKKE kun behandle 1 dag - uanset om det er penicillin til øjnene eller til kroppen.
Grunden til at man behandler længere end symptomerne varer er, at man skal være 100 pct sikker på at ALLE bakterier er døde, da de overlevende ellers kan blive resistente - det er pga et overforrug og forkert medicinhåndtering t vi fx i dag har de farlige multiressistente bakterier... Som er et helvede at komme af med (hvis man overhovedet kan) og som for især små børn, kronisk syge og ældre er særdeles livsfarlige...
Anmeld