Øjenbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.125 visninger
36 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

Maja_4000

Caroline har fået øjenbetændelse for 3. gang nu .. De to andre gange har hun fået 2 forskellige ting til at blive dryppet med .. En af vores læge (eller en studerende som var der ) og en af lægevagten .. Da jeg så ringer her til morgen er det vores almindelige læge jeg kommer igennem til , og han siger at det slet ikke er nødvendigt at dryppe så små børns øjne med antibiotika .. Da det kun tager 1 - 1½ døgn kortere før de er ovre det så .. 

Synes bare det er underligt at de to andre "bare" har givet os recept på noget som ikke er nødvendigt
Han sagde at vi kunne dryppe med saltvand for at skylde pudset ud i stedet .. 

Caroline er knap 17 måneder .. Hvad er jeres erfarringer ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

At der er stor forskel på læger!!

Og nogle gange går det i sig selv igen, andre gange ik! Men hvis hun ska i pasnings tilbud, så ska hun være i behandling! Vh stine

Anmeld

10. maj 2012

Maja_4000

StineW79 skriver:

At der er stor forskel på læger!!

Og nogle gange går det i sig selv igen, andre gange ik! Men hvis hun ska i pasnings tilbud, så ska hun være i behandling! Vh stine

Jamen det er da for dumt at de ikke siger det samme ! 

Hun går i vuggestue , og det sagde jeg til ham .. Så sagde han at jeg bare måtte holde hende hjemme til symptomerne er væk

Anmeld

10. maj 2012

M&F&C

Altså - jeg har altid fået øjendråber til min datters øjne. Både hende og jeg er så ''heldige'' at få øjenbetændelse temmelig ofte... Bruger det samme til både hendes og mine øjne - nu kan jeg ikke huske hvad de hedder, nogen dråber som er lidt geleagtig og starter med F... De virker super godt, og kan nøjes med at behandle hende i 2-3 dage  

Skal ikke kunne sige om saltvand kan gøre arbejdet... saltvandet er sikkert udemærket til at skylde pudset ud med, men tænker bare, når der er betændelse, skal det jo behandles. Vil dog ikke gøre mig klog på det, er jo hverken læge eller noget Jeg har mest brugt de der saltvandspipetter til at rense hendes system når astmaen er godt igang eller hun har været så snottet at hun har haft brug for at få snottet løsnet. 

Håber hun er hurtigt ovre det .... god bedring

Anmeld

10. maj 2012

Maja_4000

M&F skriver:

Altså - jeg har altid fået øjendråber til min datters øjne. Både hende og jeg er så ''heldige'' at få øjenbetændelse temmelig ofte... Bruger det samme til både hendes og mine øjne - nu kan jeg ikke huske hvad de hedder, nogen dråber som er lidt geleagtig og starter med F... De virker super godt, og kan nøjes med at behandle hende i 2-3 dage  

Skal ikke kunne sige om saltvand kan gøre arbejdet... saltvandet er sikkert udemærket til at skylde pudset ud med, men tænker bare, når der er betændelse, skal det jo behandles. Vil dog ikke gøre mig klog på det, er jo hverken læge eller noget Jeg har mest brugt de der saltvandspipetter til at rense hendes system når astmaen er godt igang eller hun har været så snottet at hun har haft brug for at få snottet løsnet. 

Lægen snakkede om at det ved små børn tit er en forkølelse som sætter sig på øjnene og ikke "rigtig" betændelse .. Men hvordan kan han vide hvad det er via telefonen ?  

Nå , håber det virker Ellers må vi have fat i lægevagten i weekenden :b

Og tak

Anmeld

10. maj 2012

Kløver

Jeg prøver med saltvand først, virker det ikke, ringer Jeg til lægen, Og får dråber. Vi plejer at få fucithalmic, og virker rigtig fint

Anmeld

10. maj 2012

Kløver

M&F skriver:

KanddedettåvaværværeAltså - jeg har altid fået øjendråber til min datters øjne. Både hende og jeg er så ''heldige'' at få øjenbetændelse temmelig ofte... Bruger det samme til både hendes og mine øjne - nu kan jeg ikke huske hvad de hedder, nogen dråber som er lidt geleagtig og starter med F... De virker super godt, og kan nøjes med at behandle hende i 2-3 dage  

Kan det være fucithalmic, det bruger vi også her

Anmeld

10. maj 2012

Maja_4000

Maja84 skriver:

Jeg prøver med saltvand først, virker det ikke, ringer Jeg til lægen, Og får dråber. Vi plejer at få fucithalmic, og virker rigtig fint

Hvor lang tid giver du saltvandet en chance ?

Anmeld

10. maj 2012

Kløver

Maja_4000 skriver:

Min 1-2 dage, og så holder jeg øje med om øjet bliver rødt, om det hjælper eller om det bliver værre, hjælper det, får det flere dage, er der ingen effekt eller det bliver værre, ringer jeg til lægen, mm jeg har fucithalmic liggende. Lillepigen har her lige haft, hvor jeg prøvede 2 dage med saltvand, og øjet blev rødt, så gav fucithalmic 1 dag, og saltvand for resten, og det Er stort set ovre nu men vurderer meget fra gang til gang, min søn havde meget ofte og lange perioder med øjenbetændelse, da han var spæd/baby

Anmeld

10. maj 2012

Kløver

Maja_4000 skriver:

Glemte at skrive, at hvis det Er i den slemme ende, tørrer jeg også nogle gange med kold kamillethe, det kan også nogle gange hjælpe hvis saltvand ikke helt er nok men behandling fra lægen ikke er nødvendig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.