kan en udlejer virkelig kræve at få cpr. nr???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.680 visninger
37 svar
0 synes godt om
9. maj 2012

banana3

Vores venne par har fundet en lejlighed, som de rigtig gerne vil leje, men udlejer har bedt dem om cprnr? ikke bare de første, men sgu også de sidste 4? hvad mon han skal bruge dem til ?? - det er da hemmeligt er det ikke ? altså vores sidste 4?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

An&Jo

banana3 skriver:

Vores venne par har fundet en lejlighed, som de rigtig gerne vil leje, men udlejer har bedt dem om cprnr? ikke bare de første, men sgu også de sidste 4? hvad mon han skal bruge dem til ?? - det er da hemmeligt er det ikke ? altså vores sidste 4?

de vil sikkert tjekke RKI registret..

jeg skulle også skrive dem, og det er fordi jeg har udlejet ved et privat udlejningsfirma, og de skulle tjekke min status i ribers derfor skulle de have dem

Anmeld

9. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jo  Mener også kun det er sygehus, læge osv der skal have de sidste 4.

Anmeld

9. maj 2012

banana3

rikkeregnbue skriver:

Jo  Mener også kun det er sygehus, læge osv der skal have de sidste 4.

Ja, de kan da ende med at misbruge det? heldigvis har de ikke nået at skrive under!

Anmeld

9. maj 2012

banana3

An&Jo skriver:

de vil sikkert tjekke RKI registret..

jeg skulle også skrive dem, og det er fordi jeg har udlejet ved et privat udlejningsfirma, og de skulle tjekke min status i ribers derfor skulle de have dem

jeg tror bestemt ikke de har ret til dette!

Anmeld

9. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

banana3 skriver:

Ja, de kan da ende med at misbruge det? heldigvis har de ikke nået at skrive under!

Ja  Jeg ved ikke om jeg ville turde skrive mit cpr.

Anmeld

9. maj 2012

wamse

I min lejekontrakt med boligselskabet skulle hele cpr-nummeret også stå, så tænker at det er helt normalt uden at vide det

De brugte det ihvertfald ikke til at tjekke RKI, for så havde jeg aldrig fået min nuværrende bolig

Anmeld

9. maj 2012

emsaroto

banana3 skriver:

tror de har ret til at tjekke RKI, hvis lejligheden kræver at man ikke står i RKI .. Men det skulle da gerne stå på leje kontrakten, hvis det er et krav for at bliver lejer, at man ikke er i RKI .. 

Anmeld

9. maj 2012

Team Putte

banana3 skriver:

Synes det mere var i "gamle" dage at de sidste 4 var "hemmelige"..

Synes det er meget normalt at man nu skal oplyse det hele fordi så kan man tjekkes i diverse systemer.. Desuden kan udlejeren jo finde dig igen hvis du pludselig stikker af fra en hærget lejlighed..

Anmeld

9. maj 2012

An&Jo

banana3 skriver:

min bankrådgiver har kørt alt mit for mig, og han sagde at det simpelthen var fordi de skal tjekke om jeg stod som dårlig betaler, for så vil de jo selvfølgelig ikke have mig ind..

han sagde nu at det var meget sikkert, og hvis sådan en person eller firma ender med at misbruge det, så er det jo altså meget meget svært ikke at vide hvem det er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.