Øjenlæge eller optiker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

Mira0911

Dittemor26 skriver:

Det kommer lidt an på hvad det er for en korrektion du har brug for.

Hvis det er en korrektion du kun skal bruge indimellem (fx til læsning eller bilkørsel) er det upraktisk med linser, det siger næsten sig selv. Der er briller noget nemmere at tage af og på efter behov.

Hvis det er en korrektion du skal bruge hele dagen er linser jo en rigtig fin løsning hvis man ikke er til briller.

I forhold til øjnenes sundhed er der intet i vejen for at hoppe direkte på linser. Linser i dag er lavet i gode sunde materialer (selvfølgelig er der forskel på linsetyper, nogle er mere iltgennemtrængelige og bedre komfortmæssigt end andre)

Håber du blev lidt klogere

Det gjorde jeg helt bestemt.... Tusind tak for informationen.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Mira0911

Chel1992 skriver:

Jeg ville helt klart smutte til øjenlægen.. Har prøvet at få tjekket mit syn nede ved en optikker og fik samtidig nye briller.. 2 måneder senere gik jeg til øjenlægen fordi jeg havde så ondt i mine øjne og så havde de fejl målt mine øjne nede ved optikkeren det var altså en dyr fornøjelse at skulle ned og have nyt glas i, igen. Var da heldig med at det var inden jeg blev 18 ellers var jeg selv kommet til at betale det

Og jo det koster normalt et lille beløb omkring 100 kr hvis de ikke har et tilbud nede os optikeren

Okey, i første omgang bliver det en optiker, så må jeg tage til øjenlægen senere... 

Anmeld

9. maj 2012

Mumto3

hvis man har en sygdom i øjnene skal man til øjnlægen, hvis man har problemer med at se og skal have briller skla man til optiker.

-og man kan ikke bare ringe og bestille tid hos en øjnlæge, men skal have en henvisning fra sin egen læge. Hvis egen læge mener der er tale om en øjnsygdom som vedkommende ikke kan hjælpe med, så kan egen læge vælge at henvise en videre til en øjnlæge.

Anmeld

9. maj 2012

Humanincubator

Som regel skal man ikke betale for synstesten, hvis man vælger at bestille briller. Men det kan varriere fra optiker til optiker

Anmeld

9. maj 2012

Mira0911

Mumto3 skriver:

hvis man har en sygdom i øjnene skal man til øjnlægen, hvis man har problemer med at se og skal have briller skla man til optiker.

-og man kan ikke bare ringe og bestille tid hos en øjnlæge, men skal have en henvisning fra sin egen læge. Hvis egen læge mener der er tale om en øjnsygdom som vedkommende ikke kan hjælpe med, så kan egen læge vælge at henvise en videre til en øjnlæge.

Så fik jeg da det banket på plads... 

Anmeld

9. maj 2012

Mira0911

Humanincubator skriver:

Som regel skal man ikke betale for synstesten, hvis man vælger at bestille briller. Men det kan varriere fra optiker til optiker

Okey.... 

Anmeld

9. maj 2012

Mumto3

Mira0911 skriver:

Så fik jeg da det banket på plads... 

Åh, undskyld hvis jeg har gentaget noget andre har sagt flere gange...sådan går det når man ikke får læst hele tråden inden man svare

Anmeld

9. maj 2012

Mira0911

Mumto3 skriver:

Åh, undskyld hvis jeg har gentaget noget andre har sagt flere gange...sådan går det når man ikke får læst hele tråden inden man svare

Pyt med det.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.