Øjenlæge eller optiker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

Princesspigen

Mira0911 skriver:

Okey, jeg prøver et par optiker og ser om de får samme resultat... 

god tur og held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Dittemor26

Mira0911 skriver:

Hvad er det bedste, gå til øjenlægen eller flere forskellige optikere og få tjekket synet? 

Optikere uanset hvem det er, vil altid prøve at sælge briller til en.... 

Øjenlægen - er ligesom sin egen praktiserende læge? altså en man bare bestiller tid ved når man skal bruge det? Eller kommer der et beløb ved siden konsultationen ved øjenlægen? 

Anbefal anbefal endelig.... 

Hmmm skal måske starte med at sige at jeg selv er optiker

Hvis der er mistanke om patologiske tilstande (sygdomme) skal du besøge en øjenlæge. Eller hvis du er barn under 10 år.

Alle andre synsrelaterede problemer er optikerens afdeling, dvs styrke (briller eller linser), samsyn (eller samsynsklinik). En optiker har er autoriseret og arbejder under sundhedsloven og har derved pligt til at give dig en faglig vejledning og vurdering af dit syn, uafhængigt af salg, og gør det også.

Kan se der heldigvis er flere der har haft sådan en oplevelse hos diverse optikere.

Anmeld

8. maj 2012

Mira0911

Dittemor26 skriver:

Hmmm skal måske starte med at sige at jeg selv er optiker

Hvis der er mistanke om patologiske tilstande (sygdomme) skal du besøge en øjenlæge. Eller hvis du er barn under 10 år.

Alle andre synsrelaterede problemer er optikerens afdeling, dvs styrke (briller eller linser), samsyn (eller samsynsklinik). En optiker har er autoriseret og arbejder under sundhedsloven og har derved pligt til at give dig en faglig vejledning og vurdering af dit syn, uafhængigt af salg, og gør det også.

Kan se der heldigvis er flere der har haft sådan en oplevelse hos diverse optikere.

Det er mit syn der skal tjekkes.... Lægen bad mig utrykkeligt at få det gjort nu hvor jeg er igang med at tage kørekort... 

Anmeld

8. maj 2012

Mira0911

Princesspigen skriver:

god tur og held og lykke

Tak skal du have... 

Anmeld

8. maj 2012

Dittemor26

Mira0911 skriver:

Det er mit syn der skal tjekkes.... Lægen bad mig utrykkeligt at få det gjort nu hvor jeg er igang med at tage kørekort... 

Så er det jo helt sikkert en optiker, da der ikke er mistanke om sygdom i øjnene.

Anmeld

8. maj 2012

Humanincubator

Tja, jeg har prøvet begge dele, fordi jeg har haft en del problemer med mine øjne, men når det bare kommer til briller, går jeg gerne til optiker. Du kan jo, hvis du er skeptisk, lade dig synsteste hos to forskellige. Men ofte skal man betale for synstesten, såfremt man ikke køber briller hos den pågældende optiker.

Anmeld

8. maj 2012

Mira0911

Dittemor26 skriver:

Så er det jo helt sikkert en optiker, da der ikke er mistanke om sygdom i øjnene.

Nu du er optiker, hvad anbefaler i så man starter med hvis det er der er noget med synet? Altså briller eller kontaktlinser? 

Anmeld

8. maj 2012

Mira0911

Humanincubator skriver:

Tja, jeg har prøvet begge dele, fordi jeg har haft en del problemer med mine øjne, men når det bare kommer til briller, går jeg gerne til optiker. Du kan jo, hvis du er skeptisk, lade dig synsteste hos to forskellige. Men ofte skal man betale for synstesten, såfremt man ikke køber briller hos den pågældende optiker.

Koster det ikke et lille beløb med synstesten uanset hvilken optiker det er? 

Anmeld

8. maj 2012

Dittemor26

Mira0911 skriver:

Nu du er optiker, hvad anbefaler i så man starter med hvis det er der er noget med synet? Altså briller eller kontaktlinser? 

Det kommer lidt an på hvad det er for en korrektion du har brug for.

Hvis det er en korrektion du kun skal bruge indimellem (fx til læsning eller bilkørsel) er det upraktisk med linser, det siger næsten sig selv. Der er briller noget nemmere at tage af og på efter behov.

Hvis det er en korrektion du skal bruge hele dagen er linser jo en rigtig fin løsning hvis man ikke er til briller.

I forhold til øjnenes sundhed er der intet i vejen for at hoppe direkte på linser. Linser i dag er lavet i gode sunde materialer (selvfølgelig er der forskel på linsetyper, nogle er mere iltgennemtrængelige og bedre komfortmæssigt end andre)

Håber du blev lidt klogere

Anmeld

8. maj 2012

mpr

Hvad er det bedste, gå til øjenlægen eller flere forskellige optikere og få tjekket synet? 

Optikere uanset hvem det er, vil altid prøve at sælge briller til en.... 

Øjenlægen - er ligesom sin egen praktiserende læge? altså en man bare bestiller tid ved når man skal bruge det? Eller kommer der et beløb ved siden konsultationen ved øjenlægen? 

Anbefal anbefal endelig.... 

Jeg ville helt klart smutte til øjenlægen.. Har prøvet at få tjekket mit syn nede ved en optikker og fik samtidig nye briller.. 2 måneder senere gik jeg til øjenlægen fordi jeg havde så ondt i mine øjne og så havde de fejl målt mine øjne nede ved optikkeren det var altså en dyr fornøjelse at skulle ned og have nyt glas i, igen. Var da heldig med at det var inden jeg blev 18 ellers var jeg selv kommet til at betale det

Og jo det koster normalt et lille beløb omkring 100 kr hvis de ikke har et tilbud nede os optikeren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.