Øjenlæge eller optiker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.217 visninger
37 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Mira0911

Hvad er det bedste, gå til øjenlægen eller flere forskellige optikere og få tjekket synet? 

Optikere uanset hvem det er, vil altid prøve at sælge briller til en.... 

Øjenlægen - er ligesom sin egen praktiserende læge? altså en man bare bestiller tid ved når man skal bruge det? Eller kommer der et beløb ved siden konsultationen ved øjenlægen? 

Anbefal anbefal endelig.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

An&Jo

Mira0911 skriver:

Hvad er det bedste, gå til øjenlægen eller flere forskellige optikere og få tjekket synet? 

Øjenlægen - er ligesom sin egen praktiserende læge? altså en man bare bestiller tid ved når man skal bruge det? Eller kommer der et beløb ved siden konsultationen ved øjenlægen? 

helt klart øjenlægen..

du ringer bare til en, og får en tid, det koster ikke noget, det er fuldstændig som at gå til egen læge..

om en optiker altid vil sælge briller til en tror jeg ikke er rigtigt..

jeg har flere gange fået tjekket mit syn ved en optiker fordi jeg døjerm eget med hovedpine, og jeg er aldrig blevet presset ud i et køb.. de er ligeså meget fagpersoner som andre er..

men en øjenlæge har jo uddannet sig indenfor det felt, hvor en optiker har uddannet sig indenfor et salgsfag med fokus på synsproblemer..

Anmeld

8. maj 2012

Mira0911

An&Jo skriver:

helt klart øjenlægen..

du ringer bare til en, og får en tid, det koster ikke noget, det er fuldstændig som at gå til egen læge..

om en optiker altid vil sælge briller til en tror jeg ikke er rigtigt..

jeg har flere gange fået tjekket mit syn ved en optiker fordi jeg døjerm eget med hovedpine, og jeg er aldrig blevet presset ud i et køb.. de er ligeså meget fagpersoner som andre er..

men en øjenlæge har jo uddannet sig indenfor det felt, hvor en optiker har uddannet sig indenfor et salgsfag med fokus på synsproblemer..

Har hørt mange sige at de prøver alligevel... 

Så må jeg få fikset en tid hos øjenlægen.... 

Hmm.... Kan man godt bruge kontaktlinser, hvis der nu er noget med øjene? Eller anbefaler man briller først? 

Anmeld

8. maj 2012

An&Jo

Mira0911 skriver:

Hmm.... Kan man godt bruge kontaktlinser, hvis der nu er noget med øjene? Eller anbefaler man briller først? 

Det kan jeg ikke svare på, for er ikke selv nået til at skulle have briller endnu, men det kommer nok desværre..

Anmeld

8. maj 2012

Pikku Myy

Mira0911 skriver:

Jeg startede med kontaktlinser, og fik først briller senere. Helt og aldeles uden problemer. Jeg ved ikke om det afhænger af hvad der "er med øjnene" som du formulerer det. Jeg er kun nærsynet...

Anmeld

8. maj 2012

Princesspigen

Mira0911 skriver:

jeg vil sige det er an på hvad dit problem er..

jeg har været ved 3-4 optikere der siger mit syn er fint men har os været ved en øjenlæge der fandt et mindre problem ved at mine øjne ikke samarbejder 100% (skal dog ikke bruge briller)

skal du eller bruger du briller ville jeg gå til en optiker..

men har du et problem du ikke helt ken identifisere ville jeg gå til en øjen læge..

og det koster ekstra kan jeg ikke huske..

Anmeld

8. maj 2012

lukaj

jeg tror nu heller ikke helt på den med at en optiker altid vil forsøge at give dig briller.

du kan sagtens starte med kontaktlinser, hvis dine øjne ellers kan tåle dem.

det er gratis at gå til øjenlæge, hvorimod nogle optikere tager et beløb for en synsprøve. du skal dog forvente en del ventetid på en tid hos øjenlægen ( 3-6 mdr er ikke unormalt)

hvis det er et barn der skal tjekkes henvises man til øjenlæger og ikke optiker før barnet er ca 10 år

Anmeld

8. maj 2012

Plysbjørnen

Mira0911 skriver:

Du bestiller ikke bare en tid ved en øjenlæge, jeg mener du skal have en henvisning fra din egen læge, men er ikke sikker... penge koster det ikke... men du skal være forberedt på at der kan være meget lang ventetid...

Anmeld

8. maj 2012

Plysbjørnen

Mira0911 skriver:

Jeg har faktisk prøvet at en optikker ikke ville give mig briller, da det ikke var nødvendigt... tiltrods for at jeg havde hovedpine hver dag... 

Jeg har også været udsat for at en optikker påståd mine øjne ikke fejlede noget, tiltrods for at jeg ikke kan se hvad der står på vejskiltene...

Anmeld

8. maj 2012

lukaj

Aniteb skriver:

Du bestiller ikke bare en tid ved en øjenlæge, jeg mener du skal have en henvisning fra din egen læge, men er ikke sikker... penge koster det ikke... men du skal være forberedt på at der kan være meget lang ventetid...

jo du kan godt bestille en tid hos en øjenlæge uden en henvisning fra egen læge, men det er som sagt med lange ventelister

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.