Øjenlæge eller optiker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

Mira0911

Pikku Myy skriver:

Jeg startede med kontaktlinser, og fik først briller senere. Helt og aldeles uden problemer. Jeg ved ikke om det afhænger af hvad der "er med øjnene" som du formulerer det. Jeg er kun nærsynet...

Hmm... Jeg ved ikke præcis hvad der er galt med dem... Det var lige på nippet til jeg ikke kunne få kørekort...

Den tavle med bogstaverne hos lægen var virkelig en udfordring for mig... 

Han sagde at man skulle kunne se en af linierne af de små okey godt før man kunne få kørekort hvis man ikke kunne det, så kan man ikke få kørekort.. 

Han sagde at jeg lige skulle svinge ind hos en optiker... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Mira0911

Princesspigen skriver:

jeg vil sige det er an på hvad dit problem er..

jeg har været ved 3-4 optikere der siger mit syn er fint men har os været ved en øjenlæge der fandt et mindre problem ved at mine øjne ikke samarbejder 100% (skal dog ikke bruge briller)

skal du eller bruger du briller ville jeg gå til en optiker..

men har du et problem du ikke helt ken identifisere ville jeg gå til en øjen læge..

og det koster ekstra kan jeg ikke huske..

Jeg ved faktisk ikke hvad der præcis er med mine øjne, lægen bad mig svinge ind forbi en optiker fordi mit syn skal tjekkes... Det er mht kørekort... 

Måske det er nemmere at tage den hos øjenlægen? 

Anmeld

8. maj 2012

Mira0911

Aniteb skriver:

Du bestiller ikke bare en tid ved en øjenlæge, jeg mener du skal have en henvisning fra din egen læge, men er ikke sikker... penge koster det ikke... men du skal være forberedt på at der kan være meget lang ventetid...

Okey... der er vidst temmelig mange meninger om det med øjenlægen... Flere har sagt du ringer bare og bestiller tid, har aldrig fået at vide at jeg skulle have en henvisning... 

Anmeld

8. maj 2012

Princesspigen

Mira0911 skriver:

Jeg ved faktisk ikke hvad der præcis er med mine øjne, lægen bad mig svinge ind forbi en optiker fordi mit syn skal tjekkes... Det er mht kørekort... 

Måske det er nemmere at tage den hos øjenlægen? 

i det tilfælde ville jeg bare tage en optiker..  

Anmeld

8. maj 2012

Mira0911

Aniteb skriver:

Jeg har faktisk prøvet at en optikker ikke ville give mig briller, da det ikke var nødvendigt... tiltrods for at jeg havde hovedpine hver dag... 

Jeg har også været udsat for at en optikker påståd mine øjne ikke fejlede noget, tiltrods for at jeg ikke kan se hvad der står på vejskiltene...

ØV da... 

Anmeld

8. maj 2012

Mira0911

Princesspigen skriver:

i det tilfælde ville jeg bare tage en optiker..  

De vil så kunne sige om jeg skal have briller eller... Ja de anbefaler vel briller? 

Anmeld

8. maj 2012

Princesspigen

Mira0911 skriver:

De vil så kunne sige om jeg skal have briller eller... Ja de anbefaler vel briller? 

de gange jeg har været til optiker har de sendt mig hjem igen.. ikke prøvet at overtale min til briller da jeg ser fint.. så det tror jeg ikke du skal være bange for..

Anmeld

8. maj 2012

Mira0911

Princesspigen skriver:

de gange jeg har været til optiker har de sendt mig hjem igen.. ikke prøvet at overtale min til briller da jeg ser fint.. så det tror jeg ikke du skal være bange for..

Okey... Har også fået at vide at jeg skal prøve et par optiker for at se om det er det samme svar der kommer ved dem alle... 

Anmeld

8. maj 2012

Princesspigen

Mira0911 skriver:

Okey... Har også fået at vide at jeg skal prøve et par optiker for at se om det er det samme svar der kommer ved dem alle... 

sådan kan man os gøre det..  men øjenlæger kan der være en del ventetid til, så jeg ville tage en optiker, de fleste der skal du ikke engang bestille tid

Anmeld

8. maj 2012

Mira0911

Princesspigen skriver:

sådan kan man os gøre det..  men øjenlæger kan der være en del ventetid til, så jeg ville tage en optiker, de fleste der skal du ikke engang bestille tid

Okey, jeg prøver et par optiker og ser om de får samme resultat... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.