Isabella vil ikke kravle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2012

Mother-love

Janni. skriver:

Jeg tror på at gåstolen hjælper selvom man taler dårligt om den. Silas har aldrig været den type der ville hoppe som andre børn eller støtte meget på hans ben. 

Vi har brugt/bruger gåstolen med måde, det har hjulpet ham meget på det sidste.

Da han var 11 mdr, havde han heller ikke kræfter til at rejse sig. Tålmodighed, det skal nok komme. 

Ja vi købte den også som et forsøg på om det ville hjælpe hende med at blive mere opmærksom på at hun havde ben. Og en uge efter hun fik stolen kunne hun støtte på hendes ben med os i hånden. Og efter en mdr kunne hun gå med os i hænderne så den stol har hjulpet hende rigtig meget. Og ja man hører kun dårlige ting om stolen og det forstår jeg ikke. Yes i know. Men det er også bare så synd for hende for hun vil så mange ting men hun kan ikke. Hun forsøger virkelig at rejser sig op ved ting. Men hun har simpelthen ikke kræfterne. Men det er jo heller ikke så underligt når hun kun i ca 1,5 mdr har kunnet bruge hendes ben. Men bliver simpelthen så stolt og så glad den dag hun kravler eller rejser sig op selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

Pige2009

michelledam skriver:

Ja vil heller ikke presse på. Vi forsøger at få hende på alle 4 og så snart hun bliver ked af det lader vi være.

Min datter Laura var også en sen kravler, men pludselig en dag kunne hun

Anmeld

9. maj 2012

Mother-love

Baagøe skriver:

Min datter Laura var også en sen kravler, men pludselig en dag kunne hun

Hvornår begyndte hun at kravle. Der er sket ret meget de sidste dage nu er hun blevet fuldstændig opmærksom på at hun kan sætte sig op så de sidste tre dage har hun gjort det i sengen efter hun er blevet puttet. Og hun er blevet god til at komme om på maven fra siddestilling. Uden at det ene ben er i vejen. Og uden at slå hovedet.
Har lidt på fornemmelsen der ikke r forfærdelig længe selvom hun ikke kan holde sig oppe på alle fire endnu. Men der er sket frygtelig meget de sidste tre dage og hun er såå ulykkelig om aftenen når hun bliver puttet selvom hun er møg træt. Hun har lige været igennem. 46 uger tigerspringet så dt kan ikke være det der trykker. Men der sker meget i hendes hovede de dage her så mon ikke det er der er galt.

Anmeld

9. maj 2012

HeidiW86

michelledam skriver:

Hej piger.
Jeg har flere gange skrevet at isabella ikke kan kravle. Men er lidt nysgerrig for jeg tror godt jeg ved hvorfor hun ikke vil kravle.
Tror simpelthen hun har banken panden ned i gulvet for mange gange til at hun tør. Hun er så småt begyndt at få styr på det sidste ben. Og blevet bedre til at få det med rundt. Men vi kan simpelthen ikke få hende i kravlepositition. Hun bliver vildt ked af det når vi førsøger. Men de må godt ovre i VS? Underligt.
Men sagen er den at hun bliver 1 år den 30. Og hun kan ikke engang komme op på alle 4. Hvordan kan det være? Jer der har børn der var længe om det. Hvor hurtigt begyndte de at kravle da de havde lært at komme op på alle 4?
Hun er endelig blevet rimelig dygtig til at gå med os i hænderne. Og blevet god til at stå op af noget. Men synes bare at jeg virkelig godt snart kunne bruge at hun kunne kravle eller gå selv. For hun bliver ikke lettere og kan virkelig mærke at det er ved at være ret hård ved mit piskesmæld at løfte på hende.

Nu har jeg ikke læst alle svar,smed jeg har taget et kursus i børns motorik og så tænkte jeg på hvordan har hun det med at 'kravle' op ad trapper?? 

For det handler jo lidt om hendes kryds kordination!! 

Ikke at jeg skal gøre mig klog på din datter for det ønsker jeg bestemt ikke! 

Men det lærte jeg bare rigtig meget omkring.. 

Anmeld

9. maj 2012

Pige2009

michelledam skriver:

Hvornår begyndte hun at kravle. Der er sket ret meget de sidste dage nu er hun blevet fuldstændig opmærksom på at hun kan sætte sig op så de sidste tre dage har hun gjort det i sengen efter hun er blevet puttet. Og hun er blevet god til at komme om på maven fra siddestilling. Uden at det ene ben er i vejen. Og uden at slå hovedet.
Har lidt på fornemmelsen der ikke r forfærdelig længe selvom hun ikke kan holde sig oppe på alle fire endnu. Men der er sket frygtelig meget de sidste tre dage og hun er såå ulykkelig om aftenen når hun bliver puttet selvom hun er møg træt. Hun har lige været igennem. 46 uger tigerspringet så dt kan ikke være det der trykker. Men der sker meget i hendes hovede de dage her så mon ikke det er der er galt.

Laura var 9 mdr. Ja, tigerspring er altså lidt krævende, så det er med at holde tungen lige i munden

Anmeld

9. maj 2012

Mother-love

HeidiW86 skriver:

Nu har jeg ikke læst alle svar,smed jeg har taget et kursus i børns motorik og så tænkte jeg på hvordan har hun det med at 'kravle' op ad trapper?? 

For det handler jo lidt om hendes kryds kordination!! 

Ikke at jeg skal gøre mig klog på din datter for det ønsker jeg bestemt ikke! 

Men det lærte jeg bare rigtig meget omkring.. 

Øhhh nu har hun aldrig kravlet op ad trapper og det tror jeg bestemt ikke hun kan.
Men har øvet meget med hende da hun var lille med at klappe højre hånd og venstre fod sammen. Et råd jeg fik fra sp.
Men noget man ellers kan?

Anmeld

9. maj 2012

Mother-love

Baagøe skriver:

Laura var 9 mdr. Ja, tigerspring er altså lidt krævende, så det er med at holde tungen lige i munden

Er 9 mdr? En sen kravler?

Anmeld

9. maj 2012

maria_wlt

michelledam skriver:

Hej piger.
Jeg har flere gange skrevet at isabella ikke kan kravle. Men er lidt nysgerrig for jeg tror godt jeg ved hvorfor hun ikke vil kravle.
Tror simpelthen hun har banken panden ned i gulvet for mange gange til at hun tør. Hun er så småt begyndt at få styr på det sidste ben. Og blevet bedre til at få det med rundt. Men vi kan simpelthen ikke få hende i kravlepositition. Hun bliver vildt ked af det når vi førsøger. Men de må godt ovre i VS? Underligt.
Men sagen er den at hun bliver 1 år den 30. Og hun kan ikke engang komme op på alle 4. Hvordan kan det være? Jer der har børn der var længe om det. Hvor hurtigt begyndte de at kravle da de havde lært at komme op på alle 4?
Hun er endelig blevet rimelig dygtig til at gå med os i hænderne. Og blevet god til at stå op af noget. Men synes bare at jeg virkelig godt snart kunne bruge at hun kunne kravle eller gå selv. For hun bliver ikke lettere og kan virkelig mærke at det er ved at være ret hård ved mit piskesmæld at løfte på hende.

Fandt det her

https://www.baby.dk/debat/57664pi1/ordet-er-frit/eksperthjaelp-lege-for-1aarig-som-ikke-kravler-eller-gaar.aspx

Anmeld

9. maj 2012

Pige2009

michelledam skriver:

Er 9 mdr? En sen kravler?

Ja, i forhold til dem i min omgangskreds og mødregruppe De kravlede alle mellem 6-8 mdr.

Anmeld

9. maj 2012

Mother-love

maria_wlt skriver:

Fandt det her

https://www.baby.dk/debat/57664pi1/ordet-er-frit/eksperthjaelp-lege-for-1aarig-som-ikke-kravler-eller-gaar.aspx

Takker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.