Isabella vil ikke kravle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2012

trunte24

michelledam skriver:

Hej piger.
Jeg har flere gange skrevet at isabella ikke kan kravle. Men er lidt nysgerrig for jeg tror godt jeg ved hvorfor hun ikke vil kravle.
Tror simpelthen hun har banken panden ned i gulvet for mange gange til at hun tør. Hun er så småt begyndt at få styr på det sidste ben. Og blevet bedre til at få det med rundt. Men vi kan simpelthen ikke få hende i kravlepositition. Hun bliver vildt ked af det når vi førsøger. Men de må godt ovre i VS? Underligt.
Men sagen er den at hun bliver 1 år den 30. Og hun kan ikke engang komme op på alle 4. Hvordan kan det være? Jer der har børn der var længe om det. Hvor hurtigt begyndte de at kravle da de havde lært at komme op på alle 4?
Hun er endelig blevet rimelig dygtig til at gå med os i hænderne. Og blevet god til at stå op af noget. Men synes bare at jeg virkelig godt snart kunne bruge at hun kunne kravle eller gå selv. For hun bliver ikke lettere og kan virkelig mærke at det er ved at være ret hård ved mit piskesmæld at løfte på hende.

Min søn var 17 måneder da han lærte at kravle. Men han gik så fra han var 11 måneder.

Tror ikke man skal bekymre sig så meget. Vi blev bare ved med at kravle træne ham selv om han var begyndt at gå. Og pludselig kunne han også kravle.

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2012

Janni.

michelledam skriver:

Okay og han kan heller ikke gå?

Niks, han rejser sig op ved ting, og kan gå rundt ved vores sofa. Og til nød gå lidt med os i hænderne, ellers ikke. Og det er ikke hver dag han "går" rundt.

Anmeld

7. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores datter var 15 mdr. før hun begyndt, at kravle. Det gjorde hun så i 14 dage, hvorefter hun rejste sig op og gik.

Tror bare, at man skal sætte sig tilbage og sige, at det kommer når det kommer, og hun lærer det helt sikkert - på et tidspunkt.

Anmeld

7. maj 2012

sandratobias

Min søn kravlede først da han var 13 måneder.. Men er sikker på det kommer når hun er klar..  

Anmeld

7. maj 2012

Mother-love

Mamalou skriver:

Det kan være din datter går inden hun kravler. Det er set før

Min søn har kravlet i tre uger, og han er 11 måneder. Inden han kravlede rigtigt, møvede han sig og "kravlede"/humpede i skrædderstilling. Vi har ikke gjort noget decideret for at hjælpe ham på vej, men ladt ham gøre det i sit eget tempo og efter dagplejestart tog det virkelig fart...

Jeg er sikker på, at din datter kravler inden du ved af det. Som forældre bekymrer man sig altid, men det er der ingen grund til Børn har flere intelligenser, og din datter er sikkert fremme på andre områder

Vh. Louise

Tak for dit svar. Og ja altså det er ikke så meget det om hun er bagud det er nok mere for min skyld. Selvom jeg ved det er lidt egoistisk. Men ved tilgengæld at ikke ret mange børn kysser og krammer i en alder af 11 mdr. Og det gør isabella meget så det praler jeg jo lidt af. Hehehe
Men ja hun skal self bruge den tid hun skal på at være klar til de frskellige ting. Men ja jeg er da lidt bekymret over hun bliver så ked af det når jeg vil have hende op på alle fire. Men ikke bliver det når de gør det i vuggestuen.

Anmeld

7. maj 2012

Mamalou

michelledam skriver:

Tak for dit svar. Og ja altså det er ikke så meget det om hun er bagud det er nok mere for min skyld. Selvom jeg ved det er lidt egoistisk. Men ved tilgengæld at ikke ret mange børn kysser og krammer i en alder af 11 mdr. Og det gør isabella meget så det praler jeg jo lidt af. Hehehe
Men ja hun skal self bruge den tid hun skal på at være klar til de frskellige ting. Men ja jeg er da lidt bekymret over hun bliver så ked af det når jeg vil have hende op på alle fire. Men ikke bliver det når de gør det i vuggestuen.

Vi måtte heller ikke hjælpe Villads op på alle fire, og jeg tror det var fordi, han er (var) en rigtig magelig fyr, og fornemmede at vi forventede et eller andet af ham. Nøj så tosset han blev... Så jeg tror ikke du skal lægge noget i det og hvis du vil være helt sikker, så hør sundhedsplejersken næsten gang hun kommer forbi, eller lægen ved næste lejlighed. 

Din datter lyder rigtig dygtig! Det er lidt unfair, at de små oftest bliver målt på motorikken, for de udvikler sig lige så vel på andre områder, der dog ikke er så tydelige - endnu!

I forhold til min mødregruppes børn, har Villads været langsom motorisk, men han siger allerede flere ord som hej, hov og bum, så det underbygger, at børnene udvikler sig på forskellige områder  

Vh. Louise

Anmeld

7. maj 2012

Mother-love

Janni. skriver:

Niks, han rejser sig op ved ting, og kan gå rundt ved vores sofa. Og til nød gå lidt med os i hænderne, ellers ikke. Og det er ikke hver dag han "går" rundt.

Okay. Isabella kan slet ikke rejse sig op selv. Det har hun slet ikke kræfter i benene til. Men tænker det måske kan være derfor hun ikke kan kravle? Hun har ikke kræfter nok i benene? Vi har haft det problem siden hun blev født med at hun ikke kunne støtte på hendes ben hverken med eller uden vægt bæring. Det var først her for ca 1,5 mdr siden at hun begymdte at støtte ved hjælp med at hun blev sat i en gåstol. Så måske det er derfor?

Anmeld

7. maj 2012

Mother-love

Mamalou skriver:

Vi måtte heller ikke hjælpe Villads op på alle fire, og jeg tror det var fordi, han er (var) en rigtig magelig fyr, og fornemmede at vi forventede et eller andet af ham. Nøj så tosset han blev... Så jeg tror ikke du skal lægge noget i det og hvis du vil være helt sikker, så hør sundhedsplejersken næsten gang hun kommer forbi, eller lægen ved næste lejlighed. 

Din datter lyder rigtig dygtig! Det er lidt unfair, at de små oftest bliver målt på motorikken, for de udvikler sig lige så vel på andre områder, der dog ikke er så tydelige - endnu!

I forhold til min mødregruppes børn, har Villads været langsom motorisk, men han siger allerede flere ord som hej, hov og bum, så det underbygger, at børnene udvikler sig på forskellige områder  

Vh. Louise

SP kommer ikke forbi mere. Men skal jo snart til 1 års undersøgelse ved lægen så kan jo lige høre om der kan være noget galt. Men jeg tror det ikke. Tror måske bare ikke hun er stærk nok i benene til at kravle. For hun har flot ret ryg både når hun sidder og går.

Anmeld

7. maj 2012

Mamalou

michelledam skriver:

SP kommer ikke forbi mere. Men skal jo snart til 1 års undersøgelse ved lægen så kan jo lige høre om der kan være noget galt. Men jeg tror det ikke. Tror måske bare ikke hun er stærk nok i benene til at kravle. For hun har flot ret ryg både når hun sidder og går.

Jeg tror det heller ikke, det var mere hvis du var bekymret

Anmeld

7. maj 2012

Janni.

michelledam skriver:

Okay. Isabella kan slet ikke rejse sig op selv. Det har hun slet ikke kræfter i benene til. Men tænker det måske kan være derfor hun ikke kan kravle? Hun har ikke kræfter nok i benene? Vi har haft det problem siden hun blev født med at hun ikke kunne støtte på hendes ben hverken med eller uden vægt bæring. Det var først her for ca 1,5 mdr siden at hun begymdte at støtte ved hjælp med at hun blev sat i en gåstol. Så måske det er derfor?

Jeg tror på at gåstolen hjælper selvom man taler dårligt om den. Silas har aldrig været den type der ville hoppe som andre børn eller støtte meget på hans ben. 

Vi har brugt/bruger gåstolen med måde, det har hjulpet ham meget på det sidste.

Da han var 11 mdr, havde han heller ikke kræfter til at rejse sig. Tålmodighed, det skal nok komme. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.