Anonym skriver:
Tak.
Desværre har han det ikke fra fremmede, han er vokset op med at mænd ikke tager sig af de huslige pligter. Har ALDIRG set min svigerfar sætter noget i opvaskermaskinen eller svinge støvsugeren osv. Så det er noget af en opgave vi står overfor. Men det skal lykkes, det sidste jeg ønsker for min datter er hun skal være skilsmissebarn.
Ja, ligestillingen er virkelig kommet lang....
Det er virkelig trist, hvor ofte man hører akkurat det, du fortæller.
- men det betyder ikke, at du skal finde dig i det. Du har faktisk noget at skulle have sagt i eget hjem. Og om hans far hjalp til i huset er faktisk ligegyldigt. Min mand synes altid, at han har noget vigtigere at gøre, end f eks opvasken.... gæt hvem som så bliver stående alene med det hele?
- men jeg accepterer det ikke, og det har han efterhånden lært. Som en anden skriver: Det virker at give ham konkrete opgaver.
Ja, han arbejder hele dagen - det gør du også, selvom det er inden for hjemmets fire vægge. Og det betyder, at når han kommer hjem, så skal der deles lige på barnepas mm. Hvis han har lyst til at nusle rundt ude i haven og slappe af, så har han ikke noget mere ret til det end dig. Så må der en aftale på bordet a la: Nu får du en time til dine egne ting, men så må du overtage ...., for så er det min tur. Familielivet er nødt til at være et fælles projekt. Hvis det er noget, du skal holde gående alene men på hans præmisser, så kommer det aldrig til at fungere. Han har sagt A, så må han også sige B - på den ene eller den anden måde.
. Jeg forstår udemærket godt, at du er træt og at det er for meget.
for at han forstår budskabet denne gang!
Anmeld