Altså min mand hjælper heller ikke særlig meget til af eget initiativ! Men hvis jeg beder ham om konkrete ting så gør han det som reel uden brok. Men hvis jeg "brokker" mig over at jeg ikke orker det hele selv osv. så kan han godt stejle lidt og komme med den der at han jo er på arbejde osv. Men je tror simpelthen det er fordi han overhovedt ikke kan se hvor jeg har behovet for hjælpen.
Så jeg har fundet ud af at det er meget bedre og be ham om konkrete ting så er han ikke i tvivl om hvor mit behov er. så måske du kunne prøve det?
Og så sige: "Skat, jeg føler jeg er ved at drukne i i opgaver idag, kunne du ikke evt. gribe støvsugeren senere og lige løbe stuen over?! det ville virkelig hjælpe mig." Ved ikek om det virker i dit tilfælde, men min erfaring er bare at mænd ikek kn tænke selv og meget bedre kan finde ud af det hvis vi gør det for dem.
Eller måske kunne han tage jeres datter med ud lidt når han skal rode med ting og sager. så du kan få bare lidt ro! Det var måske også en måde du kunne få lidt "hjælp" fra ham hvis han virkelig ikke kan se ideen i at hjælpe til med det huslige.
Og 3 løsning vilel måske være at betale sig fra lidt hjælp i det daglige hvis penge ikke er et problem?
Håber i kan finde frem til en eller anden løsning for der er da intet at sige til hvis du er ved at brænde fuldstændigt ud
Anmeld