er jeg virkelig den eneste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

lycly

Vi fik det at vide med Julia Mest fordi at jeg synes det i forvejen var uoverskueligt med alle de ting der skulle købes, så det ville gøre det lidt nemmere når man kendte kønnet. Men næste gang vil jeg ikke vide det før fødslen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

Liva

Hej

Vi fik det ikke at vide med nogle af vores - jeg er nok lidt gammeldags på det punkt og min nysgerrighed går kun på om det er et sundt og raskt barn jeg venter...

I vores familie er drengene i reglen stort set hårløse når de kommer til verden mens pigerne har en god portion mørkt hår. Da vores førstefødte kom til verden med sit fine mørke hår var det derfor ikke nogen overraskelse at det var en pige...

Men nr. 2 var undtagelsen - vores skønne dreng er født med det fineste mørke hår:-) Og kønnet er ikke ligefrem det første man tænker på når man ligger med et fuldendt lille væsen i sine arme, så der gik også lige lidt tid inden vi opdagede vi havde fået en søn...

I dag er de i øvrigt begge meget lyse...

Kh Liva

Anmeld

1. maj 2012

Zafir

Jeg har stemt blankt. For jeg fik det ikke atvide første gang, men fik det atvide anden gang.

Begge dele var dejligt, på hver sin måde.

Det var Tom og Idun der insisterede på at vide det anden gang...

Anmeld

1. maj 2012

Nadia&Daniel

emsaroto skriver:

som synes at det er vildt at så mange ønske at få barnets køn afvide? 

jeg synes jo det er vildt, at jeg kender ingen, udover mig selv, som ikke har fået det vide, eller som ikke øsnker at vide det.

Hvad tænker i? 

Kendte IKKE kønnet - da vi ventede Laura  og vi vil heller IKKE vide det ved nr. 2

Anmeld

1. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi fik det IKKE af vide nogen af gangene og synes det var helt fantastisk først at vide det efter jeg havde født.

Vi fik en dreng og en pige  

Anmeld

1. maj 2012

B&J

vi fik ikke det at vide eller så det men vi fik en dejlig dreng

og når engang vi skal have nr 2 vil vi heller ikke vide det

Anmeld

1. maj 2012

Clisolka

Uh, vi fik kønnet at vide - vi var FOR nysgerrige.... Samtidigt gav det mig noget at kalde baby i stedet for "ham" (Jeg var 100 % sikker på det var en dreng - indtil MD-scanningen) 

Jeg ved ikke om jeg har lyst til at få det at vide 2. gang - nu får vi at se 

Anmeld

1. maj 2012

Silas&Mille

Jeg har stemt at vi fik kønnet af vide, men det gælder kun for anden fødsel.

Første gang fik vi ikke noget afvide før ca 20 minutter efter han var født 

nden gang vidste vi godt vi skulle have en pige.

Anmeld

1. maj 2012

AnnaK89

Vores første pige er handicappet og da hendes sygdom er kønsbetinget, så var det lidt vigtigt for os at vide hvilket køn det er denne gang, i forhold til yderligere undersøgelser. 

Anmeld

1. maj 2012

Ciss

emsaroto skriver:

som synes at det er vildt at så mange ønske at få barnets køn afvide? 

jeg synes jo det er vildt, at jeg kender ingen, udover mig selv, som ikke har fået det vide, eller som ikke øsnker at vide det.

Hvad tænker i? 

Ingen af mine søstre har valgt at få det at vide.

Vi valgte at få det at vide.

Delvis fordi, det for mig bliver kunstigt, at enudenforstående person faktisk ser det på skærmen, og så ikke skal fortælle det til dem, som faktisk berøres.

Men mest fordi det var info, som, jeg følte, ville være til hjælp for mig i arbejdet med at forberede mig mentalt. Jeg har begge gange haft meget vanskeligt ved at forestille mig livet efter fødslen - jeg er ikke typen med rosenrøde babydrømme - så jeg har arbejdet bevidst med at forberede mig.

I tillæg er jeg ret og slet nysgerrig. - og jeg oplever ikke, at det at vide kønnet (omtrentlig i hvert fald) ændrer på fødselsoplevelsen eller forventningsglæden. (Den første gang nægtede lillepigen at lægge sig, så man så kønnet, så der gik vi i det uvisse. Den anden gang mente hun, at hun så en dreng - og det var det.)

Vi har uanset ikke rendt rundt og købt lyserødt/lyseblåt udstyr. Både fordi man jo aldrig kan være helt sikker på kønnet, før man ser det, og fordi vi synes, at det er fint, at babyen har tøj i alle regnbuens farver uanset køn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.