emsaroto skriver:
som synes at det er vildt at så mange ønske at få barnets køn afvide? 
jeg synes jo det er vildt, at jeg kender ingen, udover mig selv, som ikke har fået det vide, eller som ikke øsnker at vide det.
Hvad tænker i?
Ingen af mine søstre har valgt at få det at vide.
Vi valgte at få det at vide.
Delvis fordi, det for mig bliver kunstigt, at enudenforstående person faktisk ser det på skærmen, og så ikke skal fortælle det til dem, som faktisk berøres.
Men mest fordi det var info, som, jeg følte, ville være til hjælp for mig i arbejdet med at forberede mig mentalt. Jeg har begge gange haft meget vanskeligt ved at forestille mig livet efter fødslen - jeg er ikke typen med rosenrøde babydrømme - så jeg har arbejdet bevidst med at forberede mig.
I tillæg er jeg ret og slet nysgerrig.
- og jeg oplever ikke, at det at vide kønnet (omtrentlig i hvert fald) ændrer på fødselsoplevelsen eller forventningsglæden. (Den første gang nægtede lillepigen at lægge sig, så man så kønnet, så der gik vi i det uvisse. Den anden gang mente hun, at hun så en dreng - og det var det.)
Vi har uanset ikke rendt rundt og købt lyserødt/lyseblåt udstyr. Både fordi man jo aldrig kan være helt sikker på kønnet, før man ser det, og fordi vi synes, at det er fint, at babyen har tøj i alle regnbuens farver uanset køn...
Anmeld