Hvorfor denne fjenskhed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.202 visninger
34 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

Muhmi

Jeg sidder og "laver" opgave på skolen lige nu

Men så sidder der én af mine klassekammerater bagved mig og siger at "Mors er da også bare den værste ø i verdenen" osv osv.. Sådan virkelig hater på Nykøbing Mors..

Og da jeg flyttede fra sjælland til nord-salling gik der ikke lang tid før jeg blev klar over denne opdeling...

Altså jeg synes sgu Mors er en dejlig ø, ikke mindst fordi de har Løvbjerg

Der var det også i den by jeg boede i før, altså Frederiksværk der HADEDE vi Hundestederne og det var da bare en værre lortefiskerby... Men jeg aner ikke hvorfor... For jeg fulgte egentlig bare med på den da jeg var yngre...

Men jeg synes bare ikke jeg kan forstå hvorfor mere...

Nu sidder jeg så bare og undrer mig over HVORFOR det er at det altid bliver delt sådan op her i landet... ??

Er det alle steder at det er sådan??

Er det mig der er underlig, fordi jeg synes det er underligt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

L&V

Muhmi skriver:

Men så sidder der én af mine klassekammerater bagved mig og siger at "Mors er da også bare den værste ø i verdenen" osv osv.. Sådan virkelig hater på Nykøbing Mors..

Og da jeg flyttede fra sjælland til nord-salling gik der ikke lang tid før jeg blev klar over denne opdeling...

Der var det også i den by jeg boede i før, altså Frederiksværk der HADEDE vi Hundestederne og det var da bare en værre lortefiskerby...

Nu sidder jeg så bare og undrer mig over HVORFOR det er at det altid bliver delt sådan op her i landet... ??

Åh ja, i gamle dage var der bandter her i byen.. Bor i bjerringbro og vi er jo delt af gudenåen og der ku simpelthen være slagsmål over det.. Man kan godt se det på bygen at den ene side har der været mere veldstand på end den anden.. idag joker man bare med om man nu bor på den rigtige side Det er sku noget sært

Anmeld

1. maj 2012

An&Jo

Jeg er opvokset i en by der hedder Fjerritslev, og knap 15 km derfra ligger en by der hedder Brovst, da jeg gik i folkeskolen blev der kørt stor had imellem de to byer, og det er der vidst stadig.. de kæmper omkring alt, og der er næsten altid slåskamp mellem de unge mennesker fra disse to byer, det er egentlig underligt, men sådan har det vidst altid været..

Så ja, jeg tror bare det er blevet "normalt" at køre noget had byerne imellem idag..

Anmeld

1. maj 2012

Darling<3

Månsson skriver:

Åh ja, i gamle dage var der bandter her i byen.. Bor i bjerringbro og vi er jo delt af gudenåen og der ku simpelthen være slagsmål over det.. Man kan godt se det på bygen at den ene side har der været mere veldstand på end den anden.. idag joker man bare med om man nu bor på den rigtige side Det er sku noget sært

Langå og Bjerringbro vil altid være uvenner, ved ikke hvorfor!!

Hilsen en Langå genser

Anmeld

1. maj 2012

L&V

Darling<3 skriver:

Langå og Bjerringbro vil altid være uvenner, ved ikke hvorfor!!

Hilsen en Langå genser

Ha ha den har jeg ik hørt før, kun ulstrup- bjerringbro eller rødkær- bjerringbro.. Ska vi slås så

Anmeld

1. maj 2012

Tildes mor

Jeg tror ikke decideret Esbjerg har en by de hader - kun når det kommer til sport, og det er Herning og Vojens...

Og Vojens det er tyskland 

Anmeld

1. maj 2012

Darling<3

Månsson skriver:

Ha ha den har jeg ik hørt før, kun ulstrup- bjerringbro eller rødkær- bjerringbro.. Ska vi slås så

Har hørt det flere gange, og de unge "farlige" mennesker på deres knallerter, er jo næsten en trussel mod os hehe...

Det kan vi da godt - du må bare ikke slå i maven, skulle gerne beholde prinsessen indenfor i 2 måneder endnu

Anmeld

1. maj 2012

Darling<3

Dobbelt

Anmeld

1. maj 2012

frkanonym

Månsson skriver:

bjerringbro og kjellerup kan bestemt heller ikke sammen. jeg er fra kjellerup, og hvis man er i byen i bjerringbro, og nævner, man bor i kjellerup, får man tæsk - det oplevede en af mine venner. og omvendt i kjellerup, man skal ALDRIG nævne, man er fra bjerringbro..
jeg forstår ikke hvorfor det er sådan, og er rigtig træt af det, da min kæreste faktisk bor i bjerringbro.. det er lidt skidt

Anmeld

1. maj 2012

Flødebollen

Muhmi skriver:

Der var det også i den by jeg boede i før, altså Frederiksværk der HADEDE vi Hundestederne og det var da bare en værre lortefiskerby... Men jeg aner ikke hvorfor... For jeg fulgte egentlig bare med på den da jeg var yngre...

Men jeg synes bare ikke jeg kan forstå hvorfor mere...

Sådan er det også her, hvor jeg bor.

Horsens og Vejle har altid haft en eller anden intern magtkamp kørende.

Horsens fører jo selvfølgelig(Gæt, hvor jeg bor).

Det handler bl.a. om fodbold, koncerter mv.

Horsensianere hader vejensere og omvendt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.