Jeg kan ikke klare min svigermor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2012

Troldemommi

Christina Cecilie Rud Svenningsen skriver:

det er ogs sødt af hende, men at lukke en hund inde i 4-5 timer - skælde en dreng ud på 3 måneder fordi at han har mælk i mundvigen - og svine mig til fordi at badeforhænget ikke hænger som hun ønsker det... det bære jeg ikke over med...

Hvis hun er så forfærdelig hvorfor bruger du hende så til barnepige ??, jeg har for første gang lige været væk fra min datter og jeg ville ALDRIG overlade hende til en jeg ikke var tryg ved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Christina Cecilie Rud Svenningsen

Monica P skriver:

Hvis hun er så forfærdelig hvorfor bruger du hende så til barnepige ??, jeg har for første gang lige været væk fra min datter og jeg ville ALDRIG overlade hende til en jeg ikke var tryg ved.

Hun er glad for min søn og han for hende. Og jeg ved at hun vil behandle ham ordentlig. Jeg kunne da heller ikke finde på at efterlade ham ved nogen jeg ikke stolede på? Hun er min kærestes mor og han har den fulde tillid til hende, så den må jeg også have. Så altså, jeg kunne skam ikke finde på det hvis jeg ikke vidste at hun behandlede ham ordentligt. Det kan godt være at hun er sådan overfor mig, men det er da ikke nogen grund for at hun ikke kan passe sit barnebarn .. Min kæreste har tillid til hende og jeg ved at hun ikke vil ham noget ondt. Så derfor kan hun godt passe ham.

Anmeld

30. april 2012

Carl-Emil's mor

..Sagen er den, at jeg nok har jordens værste svigermor - selvom hun nok gør nogle af tingene i god mening ... MEN MEN MEN... Hun lider af ocd og har TOTAL rengøringsvanvid ... Og selvom at hun kommer her og her er rent, så kan hun ikke klare hvis jeg har en sutteflaske fremme, eller at vores sko ikke står på LIGE række. og hun kan heller ikke have hvis vinduerne ikke er åbne eller hvis badeforhænget på badeværelset ikke er trukket for. og hun kan slet ikke klare hvis min søn spilder mælk når han drikker flaske.... og værst af alt - hun kan ikke KLARE at jeg vasker min søns tøj i vasketøj uden duft - da jeg vasker det i noget allergivenligt fra REMA1000.. Og hun kan ikke klare at vi har vores lille chihuahua, som ELSKER at ligge og putte i sofaen.. Det synes hun altid er rigtig træls - og når hun kommer siger hun altid til hende at hun skal gå ned. - men hun ligger altid i sin kurv oppe i sofaen, så hun ligger ikke direkte ned på sofaen .....

Men jeg er selvfølgelig i trods og siger at det er MIN hund, MIN sofa, MIT barn og MIN lejlighed....

Den anden dag da hun skulle passe hund og barn i nogle timer da vi ville ud og spise og en tur i biografen - synes hun at min hund skulle være lukket ude, ude påå badeværelset. så da jeg kom hjem var jeg jo ved at flyve i totterne på hende og jeg havde virkelig lyst til at rykke hovedet af hende ... Herhjemme er min hund renlig og hun er rigtig glad - ,men jeg fandt hende på toilettet med lukket dør OG hun havde tisset og skidt derude .... SÅ HUN HAVDE IKKE VÆRET UDE I HVERTFALD - timer! Jeg blev så fortvivlet at jeg begyndte at græde helt vildt, for hunden var bange - min søn var underlig, han græd helt vildt og hun var skide sur over at min hund havde pevet hele aftenen ...

Jeg har sagt til hende at det er iorden hun er her, men hun skal ikke komme og gøre som hun gør. For hvis hun ikke kan lide tingene som de her her, så skal hun holde sig væk.......

Men hun bliver ved og ved med at komme og brokke sig.

Så i morges ringede hun og spurgte om hun måtte komme, og så siger jeg (måske ikke det sødeste at sige, men jeg ville bare sige det ! ) - Du må godt komme, men mine sko står ikke på række og Mikkas er ved at spise så han har nok mælk rundt om munden - hunden ligger i sofaen og hvis du kun har tænkt dig at brokke dig, så gider jeg ærligtalt ikke se på dig.

Hendes kommentar var: Nu synes hun at jeg skulle stoppe for jeg var godt nok en dårlig mor, at jeg lod min søn spise sig færdig før jeg tørrede ham rundt om munden! og at jeg lod ham røre ved vores hund var uansvarligt .......

MEN DE ELSKER HINANDEN, DE LIGGER ALTID SAMMEN. og selvfølgelig vil jeg ikke tage flasken fra ham når han spiser, jo hvis det render ned af ham så gør jeg det da, men tørre ham da ikke med det samme at han har mælk i mundvigen!

Ved ikke om det er mig der er noget galt med, men for satan altså - jeg skulle baaaaaaaaaaare ud med det! inden jeg springer i luften altså

Min søns far har til alt held slået hånden af hende ( alkoholisk psykisk syg kælling ) men havde hun været en del af mit liv den gang eg var sammen med min søns far og havde hun opført sig sådan havde hun ikke været velkommen.. Så havde jeg taget den forholdsregel og sagt at jeg ikke kunne umme hendes ocd i mit hjem men vi gerne ville besøge hende i hendes

Anmeld

30. april 2012

tithi

Nu kender jeg ikke din svigermor, men jeg kender OCD. Jeg har selv diagnosen, og jeg ved fra egen erfaring at det er vigtigt at ens omgivelser IKKE tager del i "ritualerne".

Som sagt kender jeg ikke din svigermor, men set ud fra hvad jeg ved om OCD, gør og siger hun ikke de ting i nogen form for ond mening. Det er utrolig hårdt at skulle kæmpe med sig selv, som man skal når man har OCD. Det lyder absurd, og det er det nok også, men din svigermor føler sansynligvis slet ikke at hun kan overskue og holde ud hvis ting ikke er som hun mener de bør være.

Når det er sagt, er det af stor vigtighed at hun indser at verden hverken kan, vil eller behøver at indrette sig efter hende. Du skal fastslå, at i dit hjem er ting som du ønsker dem, og at hun bliver nødt til at bide det i sig, selvom det uden tvivl vil være meget svært for hende.

Du gør hende en bjørnetjeneste ved at lade hende eller rettere hendes OCD bestemm.

Anmeld

30. april 2012

Zeus

Hun er glad for min søn og han for hende. Og jeg ved at hun vil behandle ham ordentlig. Jeg kunne da heller ikke finde på at efterlade ham ved nogen jeg ikke stolede på? Hun er min kærestes mor og han har den fulde tillid til hende, så den må jeg også have. Så altså, jeg kunne skam ikke finde på det hvis jeg ikke vidste at hun behandlede ham ordentligt. Det kan godt være at hun er sådan overfor mig, men det er da ikke nogen grund for at hun ikke kan passe sit barnebarn .. Min kæreste har tillid til hende og jeg ved at hun ikke vil ham noget ondt. Så derfor kan hun godt passe ham.

Men du skrev jo lige, at hun skælder ham ud, fordi han har mælk i mundvigen? Det er da efter min mening, ikke at behandle ham ordentligt..?

Anmeld

30. april 2012

MinNoah

Sikke en idiot... Det med skoene, mælken, badeforhænget osv. det kender jeg lidt til... Har en svigermor der mener hun skal bestemme hvornår vi skal skifte sengetøj, hvor ofte vi skal støvsuge.. Og ALTID skal smøre min søn ind i creme, tørre hans næse osv. Jeg blir SINDSSYG! Men prøver at være sød, men indimellem siger jeg min ærlige mening.

Men det med hunden det er fuldstændig utilgiveligt og jeg havde ALDRIG ladet hende passe hverken hund eller barn - hvertfald ikke før barnet er 3 år og selv kan fortælle hvad der sker når I ikke er hjemme... OOg evt selv ønsker at blive passet af hende.

Anmeld

30. april 2012

Jonatansmor

..Sagen er den, at jeg nok har jordens værste svigermor - selvom hun nok gør nogle af tingene i god mening ... MEN MEN MEN... Hun lider af ocd og har TOTAL rengøringsvanvid ... Og selvom at hun kommer her og her er rent, så kan hun ikke klare hvis jeg har en sutteflaske fremme, eller at vores sko ikke står på LIGE række. og hun kan heller ikke have hvis vinduerne ikke er åbne eller hvis badeforhænget på badeværelset ikke er trukket for. og hun kan slet ikke klare hvis min søn spilder mælk når han drikker flaske.... og værst af alt - hun kan ikke KLARE at jeg vasker min søns tøj i vasketøj uden duft - da jeg vasker det i noget allergivenligt fra REMA1000.. Og hun kan ikke klare at vi har vores lille chihuahua, som ELSKER at ligge og putte i sofaen.. Det synes hun altid er rigtig træls - og når hun kommer siger hun altid til hende at hun skal gå ned. - men hun ligger altid i sin kurv oppe i sofaen, så hun ligger ikke direkte ned på sofaen .....

Men jeg er selvfølgelig i trods og siger at det er MIN hund, MIN sofa, MIT barn og MIN lejlighed....

Den anden dag da hun skulle passe hund og barn i nogle timer da vi ville ud og spise og en tur i biografen - synes hun at min hund skulle være lukket ude, ude påå badeværelset. så da jeg kom hjem var jeg jo ved at flyve i totterne på hende og jeg havde virkelig lyst til at rykke hovedet af hende ... Herhjemme er min hund renlig og hun er rigtig glad - ,men jeg fandt hende på toilettet med lukket dør OG hun havde tisset og skidt derude .... SÅ HUN HAVDE IKKE VÆRET UDE I HVERTFALD - timer! Jeg blev så fortvivlet at jeg begyndte at græde helt vildt, for hunden var bange - min søn var underlig, han græd helt vildt og hun var skide sur over at min hund havde pevet hele aftenen ...

Jeg har sagt til hende at det er iorden hun er her, men hun skal ikke komme og gøre som hun gør. For hvis hun ikke kan lide tingene som de her her, så skal hun holde sig væk.......

Men hun bliver ved og ved med at komme og brokke sig.

Så i morges ringede hun og spurgte om hun måtte komme, og så siger jeg (måske ikke det sødeste at sige, men jeg ville bare sige det ! ) - Du må godt komme, men mine sko står ikke på række og Mikkas er ved at spise så han har nok mælk rundt om munden - hunden ligger i sofaen og hvis du kun har tænkt dig at brokke dig, så gider jeg ærligtalt ikke se på dig.

Hendes kommentar var: Nu synes hun at jeg skulle stoppe for jeg var godt nok en dårlig mor, at jeg lod min søn spise sig færdig før jeg tørrede ham rundt om munden! og at jeg lod ham røre ved vores hund var uansvarligt .......

MEN DE ELSKER HINANDEN, DE LIGGER ALTID SAMMEN. og selvfølgelig vil jeg ikke tage flasken fra ham når han spiser, jo hvis det render ned af ham så gør jeg det da, men tørre ham da ikke med det samme at han har mælk i mundvigen!

Ved ikke om det er mig der er noget galt med, men for satan altså - jeg skulle baaaaaaaaaaare ud med det! inden jeg springer i luften altså

Lån din kærestes nødder, fastspænd dem på dig, kig svigermor i øjnene og fortæl hende at sålæng det er dig der står på lejekontrakt, dig der betaler alt, dig der er mor - er det DIG der bestemmer.

Sommetider skal kvinder have den lidt hårdt.

Din søn og din hund skal da bare dyrke alt den kontakt de vil. Her putter drengen også med lillesøsters hund, vores katte, naboens katte, mormors katte og de dyr vi sådan lige møder på vores vej. Til drengens store irritation gider fuglene dog ikke putte med ham, heller ikke selv om han hvisker "pip pip pip"

Klap dig selv på ryggen, vores generation af mænd havde meget lidt kærlighedsomgang med kæledyr, vi er pionerer, os og alle de andre mødre der lader deres drengebørn gøre typiske pigeting. Dét kan du så også fortælle svigermor

Anmeld

30. april 2012

Jonatansmor

Monica P skriver:

Fordi farmor også har en ret til at se sit barnebarn?

Anmeld

30. april 2012

PernilleogLouis

Monica P skriver:

Anmeld

30. april 2012

Talbutikken

Kloster skriver:

Jeg tænker............ Har du sat dig ind i, hvad det vil sige at have en psykisk sygdom, som OCD?

Det er en yderst invaliderende sygdom, man ikke kan styre, hvor meget man end vil.

Tror bestemt, du vill ekunne samarbejde og forstå din svigermor meget mere, hvis du læste lidt om denne psykiske sygdom.

Det samme tænkte jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.