ser du fjernsyn naar du spiser ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

banana3

Min kæreste og jeg ser ofte tv til maden, vi har 2 store stuer, hvor den ene er spisestue, hvor vi også har et tv hængende, og det passer sommetider med at vi kan sidde og se nyhederne, vi snakke sommetider om at vi har fortrydt det blev hængt op, men på den anden side, så bruger jeg det rigtig ofte til at høre radio på. 

Det eneste gode er, at vi så ikke spiser i sofaen, og man sidder skide godt samtidig med man spiser. det er sgu næsten ikke til at sidde og spise i sofaen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Mathilde

Tja fjernsynes er næsten altid tændt, også under aftensmaden, men jeg ser sjældent på det. Celina og jeg sidder med ryggen til fjernsynet, men Frederik sidder så han kan se det og jeg kan godt blive irriterret over, at han glor på det, i stedet for at snakke med os, når vi spiser.... Burde nok bare at slukke det

Anmeld

28. april 2012

frk andreasen

B&J skriver:

nej vi spiser i køkkenet og der er ingen tv men vi kan finde på hvis vi er alene hjemme og spise i stuen

osse her når deres far ik kommer hjem og spiser så plejer vi at hygge foran tvet med aftensmad og en sjov tegnefilm.. 

Anmeld

28. april 2012

B&J

frk andreasen skriver:

osse her når deres far ik kommer hjem og spiser så plejer vi at hygge foran tvet med aftensmad og en sjov tegnefilm.. 

det er altså også bare for hyggeligt

Anmeld

28. april 2012

Muhmi

Har stemt nogle gange... For vores stue og vores spise-stue er ikke i samme rum... Men vi ville heller ikke se tv selvom vi kunne, under aftensmad... Det har vi aldrig gjort som børn og sådan skal Silas heller ikke opdrages.. Vi prøver begge at undgå tv når Silas er vågen  Når Silas bliver passet eller han falder tideligt i søvn, så kan vi godt finde på at rykke ind i stuen og se noget fjerner mens vi spiser, men det er sjælent...Vi gjorde det dog hele tiden, før Silas blev født

Anmeld

28. april 2012

Mumto3

Haha... I kan jo prøve denne lille øvelse. Lav noget mad som I plejer at lave, tænd sterinslys, dug på bordet og KIG så på maden, tal om hvordan den ser ud, og hvad I forventer af smag (det er jo noget I har smagt mange gange før!) tag så en bid op på din gaffel, og tænk: Nu skal jeg prøve at smage hvordan det smager, og tag så din bid, tyg maden langsomt og SMAG den, og snak såmed kæresten om hvordan den ENE bid smagte. Jeg tør næsten vædde en hel hest på at du får en chok! Og at maden smager helt anderledes end den plejer. Det er vildt så meget vores fokus på maden gør ved en smagsoplevelse. God fornøjelse.

Anmeld

28. april 2012

frk andreasen

B&J skriver:

det er altså også bare for hyggeligt

ja sys jeg osse

Anmeld

28. april 2012

Frøken J.

1234567890 skriver:

Fra da jeg var helt lille, sad vi altid foran fjernsynet naar vi skulle spise morgenmad, frokost og aftensmad. Og syntes slet ikke jeg kan vaenne mig af med det. Jeg nyder slet ikke maden hvis tv'et ikke er taendt.

Syntes det er synd at sidde og se fjernsyn, syntes det skal vaere en tid hvor man sidder som en familie og nyde maden, og ha en hyggelig samtale. Hvad er jeres mening om det ?

Og vil rigtig gerne vaenne mig af med det inden den lille kommer, saa vi kan spise som en familie sammen, uden fjernsyn!

Før vi fik Rose gjorde vi.. Nu gør vi ikke! Kun hvis vi får takeaway og spiser sent efter hun er kommet i seng.. Synes ikke at man, hvis man har børn, bør se TV imens man spiser. Det er en tid jeg mener man skal værne om som familie og hygge og tale sammen uden at have noget der distraherer fra samtaletid med ens børn Synes faktisk der er kommet pænt meget fokus på TV, PC og sådan de sidste år, og ofte stjæler de digitale medier tid fra familietiden.. Det er synd!

Anmeld

28. april 2012

La´chrissen

pt har vi ikke så meget plads så vi har kun et sofa bord, så tv'et står altid tændt. Men glæder mig til den dag hvor vi får os en større stue så vi får et spisebord, så man kan sidde og hygge om maden og snakke istedet for at glo ind i tv'et. men det er bare så vanedannende. men snakken bliver bare lidt glemt så.

Anmeld

28. april 2012

132319

Jeg ser TV når jeg spiser når ungerne ikke er hjemme

Min søn ser af og til morgenfjernsyn når han spiser morgenmad og får en sjælden gang i mellem lov til at se fjernsyn under aftensmaden, hvis han er meget fordybet i et program når maden står på bordet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.