ser du fjernsyn naar du spiser ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Zeus

1234567890 skriver:

Fra da jeg var helt lille, sad vi altid foran fjernsynet naar vi skulle spise morgenmad, frokost og aftensmad. Og syntes slet ikke jeg kan vaenne mig af med det. Jeg nyder slet ikke maden hvis tv'et ikke er taendt.

Syntes det er synd at sidde og se fjernsyn, syntes det skal vaere en tid hvor man sidder som en familie og nyde maden, og ha en hyggelig samtale. Hvad er jeres mening om det ?

Og vil rigtig gerne vaenne mig af med det inden den lille kommer, saa vi kan spise som en familie sammen, uden fjernsyn!

Har svaret nej, men vi spiser jo også i køkkenet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Fenja09

Jeg har stemt nogle gange.

Min kæreste har altid været vant til at se tv når han spiste, det har jeg ikke og hader mildest talt når det tændt under maden. For mig er især aftensmaden vigtig for så er "hele familien samlet" og man har mulighed for at høre hvordan dagen er gået - det er meget svært at holde fokus hvis kukkassen kører i baggrunden. Det samme gælder radio.

Måske er det også fordi at fjernsynet i forvejen kører hele tiden når vi er hjemme (kæresten har svært ved at lade være med at tænde det), så synes kun det er rimeligt hvis det er slukket under måltiderne. Nogle gange er det dog helt ok, hvis vi f.eks skal se Nyhederne eller lign.

/Fenja

Anmeld

28. april 2012

Carina1977

Uhh herhjemme er vi altså blevet lidt slemme til at jeg spiser inde i stuen foran fjernsynet og mark på hans værelse. Og det er jo egentlig lidt trist, da det jo netop er der man kan sidde og snakke om, hvordan dagen er gået.

Det er bare en dum dårlig vane vi er kommet ind i, og tror bestemt ikke det ville have været sådan, hvis vi havde været flere end han og jeg herhjemme.

Det er noget jeg faktisk har tænkt på skulle ændres på, så pudsigt jeg lige stødte på den her afstemning hehe 

Anmeld

28. april 2012

Nettemor

1234567890 skriver:

bare af nysgerrighed, hvordan blev du opdraget - at fjernsynet skulle vaere slukket ? taenker bare over om det er min foraeldres skyld, eller om det bare er noget med mig at goere?

tak for dit svar

Jeg har aldrig været vant til at vi skulle se fjernsyn når vi spiste.. Det var noget vi gjorde når vi var alene hjemme og skulle hygge. Så havde vi lejet en masse film..

Men ellers var det uden fjernsyn..

Anmeld

28. april 2012

Clisolka

Jeg har stemt nej  Vi ser ikke tv når vi spiser. 

Min kæreste og jeg havde en god vane med det, inden vi fik Isabella. Vi sidder ved spisebordet og spiser - og slukker tv'et, så ikke det forstyrrer 

Anmeld

28. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

De dage min datter ikke er hjemme, eller hvis hun spiser aftensmad før mig (hvor vi sidder i køkkenet sammen), spiser jeg foran tv'et.
Jeg kan ikke se nogen grund til, at jeg selv skulle sidde mutters alene ude i køkkenet for at spise.

I hverdagene når min datter er i dp spiser jeg næsten altid morgenmad og frokost foran fjernsynet.

I weekenden får min datter lov til at spise morgenmad foran tv'et

Anmeld

28. april 2012

emsaroto

Nej, vi har ikke fjernsyn-

Anmeld

28. april 2012

Brams

1234567890 skriver:

Fra da jeg var helt lille, sad vi altid foran fjernsynet naar vi skulle spise morgenmad, frokost og aftensmad. Og syntes slet ikke jeg kan vaenne mig af med det. Jeg nyder slet ikke maden hvis tv'et ikke er taendt.

Syntes det er synd at sidde og se fjernsyn, syntes det skal vaere en tid hvor man sidder som en familie og nyde maden, og ha en hyggelig samtale. Hvad er jeres mening om det ?

Og vil rigtig gerne vaenne mig af med det inden den lille kommer, saa vi kan spise som en familie sammen, uden fjernsyn!

Vi spiser ikke foran TV´et. Vi har del holdning at spisetid også er hyggetid, hvor vi taler med hinanden og fortæller hvad man har lavet i løbet af dagen eller vil lave den dag hvis det er morgenmad.

Jeg synes at TV forstyrrer og ikke giver den ro som, ikke mindst vores datter på 2½, skal bruge for at få indtaget maden.

Men kan godt forstå det er svært at vænne sig af med, men ville helt sikkert prøve, så I har andre vaner når den lille kommer, det er det bedste efter min mening.

Undtagelsen herhjemme kan være, når det er finale i håndbold/fodbold og det falder lige midt i aftensmaden, så kan vi godt den ene gang finde på at spise med TV´et tændt.

Anmeld

28. april 2012

modesty

Vi ser TV2 News når vi spiser aftensmad. Det er så også det eneste tidspunkt på dagen hvor vi ser TV, så det bliver vel til en lille halv time om dagen. Så er der så andre der ser 3 timer om dagen, bare på andre tidspunkter.

Men så snart min søn er gammel nok til at spise med os og "deltage" i samtalen, regner jeg med at vi dropper det.

Anmeld

28. april 2012

Jonatansmor

1234567890 skriver:

Jeg har stemt nogengange. Sidder foran tv når drengen ikke er hjemme.

Når han er her, sidder vi ude i køkkenet og er samlet rundt om bordet.

I mit barndomshjem var det fuldstændigt utænkeligt at sidde foran fjernsynet og spise, vi spurgte heller ikke om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.