størrelse 80 allerede :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2012

Troldemommi

Laura. skriver:

Ja, hun følger også fint med i længde, men i vægt er hun lidt under standard.. Hun kravler, så der skal helst ske noget hele tiden og hun rører sig meget, så selvom vi feder hendes mad lidt ekstra op, så går det lidt langsomt med at tage på...
Hun var egentlig en okay stor baby ved fødslen - vejede 3550 g og var 51 lang... men vægten begyndte at stå lidt stille da jeg måtte opgive amningen efter 2½ mdr. mod min vilje. Men hun fungere som hun skal og er super glad.

Må jeg spørge hvor stor din baby var ved fødslen ?

Jeg har heller ikke så meget forstand på det med de tøj størrelser, hvad der er mindst og størst osv.. jeg prøver mig frem.. og det sker også at hun fx. bruger bodystuckings i to forskellige str. på samme tid.. men det er kun til hun er vokset helt ud af 74..

Johanne var 3335 gram ved fødslen og 53 cm, hun var lidt lang og lidt for tynd sagde en sygeplejerske men jeg syntes nu hun var hel fin, men hun har så været god til at tage på selvom det der med grød ikke er det sjoveste, hun vil heller have mme (jeg ammer ikke), vælling, mos og ellers alt hvad hun kan gnave lidt i.

pyt med vægt og længde så længe de er glade og udvikler sig som de skal, men jeg syntes stadig tøj i størrelse 80 er kæmpestort :-)

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

Tona

Monica P skriver:

så skal der igen ryddes ud i babytøjet :-( bliver så sentimental hver gang det sker, det er jo fint at hun vokser og tager på men Johanne er kun 7 måneder og en uge og tøjet i størrelse 74 er ved at være for lille til hende.

Hvad størrelse brugte jeres da de var 7 måneder og en uge???

Jeg føler lidt jeg klynger mig til alt det der gør hende lille for det går bare så frygtelig stærkt, hun er allerede vokset 21 cm og vejer ca 8,5 kilo.

syntes tøjet i størrelse 80 ser så stort ud

Monica

Jeg husker præsis det der så tydeligt. Især str. 80 var svær at rykke op i syntes jeg. Det var så følelsesladet at erkende at min lille pige var ved at blive stor.

Min datter blev også hurtigt stor, på linie med din, men jeg tror ikke at det er derfor man bliver ked af det egentlig. Jeg tror det er fordi det som mor er svært at forstå at ens lille baby bliver til et stort barn lige om lidt. Str. 80 er ydermere i nogle mærker den sidste størrelse babytøj hvorefter det kaldes børnetøj. Det kræver lidt af en mor at sige farvel til sin baby og hej til sit barn. Der sker også så meget med dem i den alder som minder en om hele tiden at de bliver store. Jeg tror at man ubevidst klamrer sig til at have den der lille baby. For mig skete der det på samme tid at jeg blev ufrivilligt skruk og det var jo nok fordi jeg sådan længdes efter at have min datter som lille baby igen

Anmeld

27. april 2012

Clisolka

Monica P skriver:

så skal der igen ryddes ud i babytøjet :-( bliver så sentimental hver gang det sker, det er jo fint at hun vokser og tager på men Johanne er kun 7 måneder og en uge og tøjet i størrelse 74 er ved at være for lille til hende.

Jeg føler lidt jeg klynger mig til alt det der gør hende lille for det går bare så frygtelig stærkt, hun er allerede vokset 21 cm og vejer ca 8,5 kilo.

Monica

Uha str. 74 brugte Isabella da hun var så gammel. Jeg tror først hun kom i str. 80 da hun rundede 1 år - nu er  hun i 86 - og stærkt på vej i 92 

Anmeld

27. april 2012

anynom

Min pige bruger allerede str 80 og hun er 5 måneder - suk...

Anmeld

27. april 2012

Troldemommi

Amandas-mor skriver:

Jeg husker præsis det der så tydeligt. Især str. 80 var svær at rykke op i syntes jeg. Det var så følelsesladet at erkende at min lille pige var ved at blive stor.

Min datter blev også hurtigt stor, på linie med din, men jeg tror ikke at det er derfor man bliver ked af det egentlig. Jeg tror det er fordi det som mor er svært at forstå at ens lille baby bliver til et stort barn lige om lidt. Str. 80 er ydermere i nogle mærker den sidste størrelse babytøj hvorefter det kaldes børnetøj. Det kræver lidt af en mor at sige farvel til sin baby og hej til sit barn. Der sker også så meget med dem i den alder som minder en om hele tiden at de bliver store. Jeg tror at man ubevidst klamrer sig til at have den der lille baby. For mig skete der det på samme tid at jeg blev ufrivilligt skruk og det var jo nok fordi jeg sådan længdes efter at have min datter som lille baby igen

ja jeg savner helt sikkert min baby, nogen gange prøver jeg at putte hende i mine arme som da hun var lille og det gider hun bare overhovedet ikke mere :-) det er jo godt, jeg ved det, men at acceptere at hun snart er et barn og ikke baby mere den kamel bliver svær at sluge.

man er vel bare en nostalgisk mor der ikke har travl med at hendes baby skal blive stor :-)

Anmeld

27. april 2012

Troldemommi

JulieWH skriver:

Min pige bruger allerede str 80 og hun er 5 måneder - suk...

det var hurtigt, hun trives vist :-)

Anmeld

27. april 2012

anynom

Monica P skriver:

det var hurtigt, hun trives vist :-)

Det mistænker jeg i hvert fald

Anmeld

27. april 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Monica P skriver:

Monica

har altid syntes mine børn var store men ud fra hvad i skriver så syntes jeg ligepludselig theo 13 mdr er lille.
han er 86 cm og vejer 9 kg. han bruger nu str 80 og kom først op i det da han var 11 mdr.
da han var 7 mdr brugte han 68 og 9 mdr 74.

Anmeld

27. april 2012

Nadia&Daniel

Monica P skriver:

Monica

Laura blev 1½ år i onsdags - hun bruger str. 80 nu.. Skal dog snart i str. 86 i buks.

Anmeld

27. april 2012

roenlund

Nadia&Daniel skriver:

Laura blev 1½ år i onsdags - hun bruger str. 80 nu.. Skal dog snart i str. 86 i buks.

Liam blivet 1½ på mandag og han bruger også str 80 og det er ik for småt endnu... så til sammenligning må vi have små børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.