størrelse 80 allerede :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2012

Troldemommi

Laura. skriver:

Ja, det går nemlig bare SÅ stærkt, og det ses ihvertfald på tøjet !!
Min datter brugte vidst nok str. 62 da hun var 7 mdr. gammel.. hun er lige fyldt 1 år og skal først nu op i str. 80.. Hun er en lille nips og har altid været det.. så her går det ikke så stærkt... og så alligevel nok til at jeg næsten ikke kan følge med..

Jeg synes ligesom dig, at tøjer i str. 80 ser SÅ stort ud og jeg tænker, a det kan da ikke passe !? Men jeg har erfaret, at der er forskel på str. fx. at der er noget tøj i str. 74 som er større end andet i 74.. det er ikke altid nemt..

Det er da en lille petit fin datter du har dig :-) ja der er ret stor forskel på babytøj i størrelsen, jeg har bare ikke forstand på hvilke mærker der er størst :-)

nu bliver jeg helt vild nysgerrig hvor stor var hun da hun blev født?

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

Troldemommi

SandieRa skriver:

Har det på præcis samme måde, man blir så trist når det går så frygtelig stærkt selvom man selvfølgelig er glad for de tager på og bliver større.....

Min søn vejer vel ca 8 kg og er vokset over 15 cm siden han blev født for 4 mdr siden..

Han bruger str 68 i bukser og bluser. Og bruger str 74 i bodyer. Er super glad for han er dejlig stor men nu må voksealderen godt lige tage en pause for str 80 er jo str 1 år!!!

Jeg syntes også godt det snart på begynde at gå lidt langsommere :-)

FØr jeg fødte fik jeg at vide de helst skulle vokse 25 cm i det første år, men nu hvor hun kun er 7 måneder er hun allerede vokset 21, hold så lige lidt igen tænker man :-) Hvorfor har i så travlt, hvad skal de dog nå :-)

Anmeld

26. april 2012

Kofoed.

Vi er også ved at skifte størrelse til 80, hun er også en basse alle andre steder end på maven. Så i er desværre ikke de eneste.

Anmeld

26. april 2012

SandieRa

Ja. Det er vildt nok de ikke kan få vokseværk i den alder. Heldigvis for det da!!! For det må gøre pænt nas at vokse så hurtigt!!!

Men ja de tager vel en pause på et tidspunkt ellers blir de jo kæmpe høje ;-)

Anmeld

26. april 2012

Troldemommi

SandieRa skriver:

Ja. Det er vildt nok de ikke kan få vokseværk i den alder. Heldigvis for det da!!! For det må gøre pænt nas at vokse så hurtigt!!!

Men ja de tager vel en pause på et tidspunkt ellers blir de jo kæmpe høje ;-)

Ja jeg håber da ikke de bliver ved med at gro, så slår de da snart hovedet imod luftet :-)

godt de ikke kan få vokseværk, syntes det med tænderne er slemt nok :-)

Anmeld

26. april 2012

modesty

Min dreng er snart 6 en halv måned, vejer 8,5 og var 72 cm sidst jeg tjekkede (men det er ved at være halvanden måned siden...). Jeg regner bestemt med at han er i en str. 80 om en måned.

Anmeld

26. april 2012

Mother-love

Isabella er nu snart 11 mdr. Hun bruger str. 86 men bluser og bodyer har vi altid haft det problem at hun vokser ud af det pga maven men ikke armene. Hun har en ret tyk mave i forhold til resten af kroppen. Bukser bruger hun86-92 igen fordi maven er lidt for stor hehe. Så alt tøj skal rulles op en gang eller to. Men hun har så brugt str. 86 i4 mdr. Isabella voksede også lyn hurtigt ud af tøjet. Men det stoppede lige pludselig. Jeg tænkte også at nu blev det sgu snart ret dyrt. Men hun er ikke rigtig vokset så meget siden dec. Da hun blev vejet og målt i februar havde hun kun taget 700 g på og vokset 2 cm.
Så det var rart nok. For sp sagde også da hun var mindre at nu skulle hun snart sænke farten lidt hehe. Der var på et tidspunkt hvor hun havde taget 900 gram på på 1,5 uge

Og synes det kan være rigtig svært at finde tøj til hende i str. 92 og op efter da der ikke rigtig er plads til en ble i.

Men bare rolig farten bliver snart dæmpet

Anmeld

26. april 2012

132319

Ihh, jeg har det lige omvendt, føler at min datter har været i str. 80 i evigheder (hun er 19 måneder )

Hun brugte 68 da hun var 7 måneder

Anmeld

26. april 2012

Laura.

Monica P skriver:

Det er da en lille petit fin datter du har dig :-) ja der er ret stor forskel på babytøj i størrelsen, jeg har bare ikke forstand på hvilke mærker der er størst :-)

nu bliver jeg helt vild nysgerrig hvor stor var hun da hun blev født?

Monica

Ja, hun følger også fint med i længde, men i vægt er hun lidt under standard.. Hun kravler, så der skal helst ske noget hele tiden og hun rører sig meget, så selvom vi feder hendes mad lidt ekstra op, så går det lidt langsomt med at tage på...
Hun var egentlig en okay stor baby ved fødslen - vejede 3550 g og var 51 lang... men vægten begyndte at stå lidt stille da jeg måtte opgive amningen efter 2½ mdr. mod min vilje. Men hun fungere som hun skal og er super glad.

Må jeg spørge hvor stor din baby var ved fødslen ?

Jeg har heller ikke så meget forstand på det med de tøj størrelser, hvad der er mindst og størst osv.. jeg prøver mig frem.. og det sker også at hun fx. bruger bodystuckings i to forskellige str. på samme tid.. men det er kun til hun er vokset helt ud af 74..

Anmeld

26. april 2012

Fenja09

Min datter bliver 8 måneder her d. 1 Maj og hun bruger str 68, dog er det stadig en lille smule for stort i bredden. Hun er 70 cm lang og vejer 7100 g. Vi er nødt til at bruge str 74 i dragter med fødder, da hun ikke rigtig passer dem i str 68  Tror dog først at hun bruger 74 engang over sommeren.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.