Ikke at ville amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2012

Jonatansmor

JulieWH skriver:

Amme-mafiaen regerer på sygehusene!

Ikke kun amme-mafiaen.

Gimpen vælkkede os kl 3 - for at informere mig om at det nu var 4 timer siden han sidst havde spist (Var lamslået - du står vel ikke ude foran mit vindue og tjekker op på hva jeg laver, vel?)

Måtte pænt informere hende om at enten så fes hun ud af mit private rum eller også måtte jeg jo ringe efter politiet for at få hende fjernet.

Troede hun skulle komme og vise mig hvordan jeg skulle skfite ble. "Det er jo ikke alle kvinder det ligger i rygraden og du slår mig som en af dem der alligevel ikke gider"

Var rødglødende

Kunne blive ved. Og vi var der i 48 timer efter pks

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

Frk.S

Nej, selvfølgelig kan de ikke tvinge dig til at amme. Det kan godt tænkes de kan finde på at forsøge at overtale dig til at prøve. Men så må du jo stå fast ved din beslutning, hvis du er sikker på du bare ikke vil. 

Den historie du nævner kan jeg godt huske. Og uanset hvad, så var hun da også helt gal på den. Jeg har ammet - men der var fandme ikke nogen der skulle komme og hive op i blusen for mig! 

Anmeld

26. april 2012

anynom

Jonatansmor skriver:

Ikke kun amme-mafiaen.

Gimpen vælkkede os kl 3 - for at informere mig om at det nu var 4 timer siden han sidst havde spist (Var lamslået - du står vel ikke ude foran mit vindue og tjekker op på hva jeg laver, vel?)

Måtte pænt informere hende om at enten så fes hun ud af mit private rum eller også måtte jeg jo ringe efter politiet for at få hende fjernet.

Troede hun skulle komme og vise mig hvordan jeg skulle skfite ble. "Det er jo ikke alle kvinder det ligger i rygraden og du slår mig som en af dem der alligevel ikke gider"

Var rødglødende

Hold da op - du har sgu ikke været heldig!

Jeg kendte alle "damerne" i forvejen fordi jeg havde været indlagt 7 uger på barselsgangen inden fødslen - specielt en af dem blev jeg aldrig glad for. Vi lå 2 døgn på barselsgangen pga kejsersnit og så 3 døgn på familieafsnittet fordi amningen ikke kørte som den skulle. Havde fem forskellige, der kom i løbet af dagene og alle havde en tilgang til det. Suk! Kan huske jeg ringede til min mor en aften og græd som pisket fordi jeg blev kørt helt ned. Spædbørnsvenligt sygehus, min bare røv! Må indrømme, at jeg til dels bebrejder personalet for den mislykkede amning, de informerede mig slet ikke ordenligt om konsekvenserne af, at Isabel var født tre uger for tidligt. Sultede faktisk mit barn i fem uger fordi jeg troede det var normalt at hun kun spiste fem minutter før hun faldt i søvn og at hun skreg hele tiden (det var jo så pga sult).

Anmeld

26. april 2012

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Din krop, dit valg.

Men jeg advarer dig: Du skal tale i store bogstaver for ikke at sygeplejerskerne på fødegangen ignorerer dine ønsker. I min journal stod der at jeg havde været udsat for overgreb og at jeg var "sårbar fødende" - og alligevel troppede hun op og rev blusen af mig, smækkede baby på pat og spurgte derefter om det var ok.

Du vil møde modstand som du aldrig har mødt før, det skal du være klar over, så du ikke løber panden mod muren. Personalet på fødegangen kan være din bedste ven, hvis du gør hvad de bjæffer - går du imod deres holdninger, surmuler de og opfører sig som små børn!

Det er lige præcis det jeg er nervøs for men så må jeg jo bare gøre mig klar på at det bliver en kamp og har en kæreste ved min side som vil støtte mig uanset hvad Hans eks blev ikke særlig godt behandlet af fødegangen og han vil gøre alt der står i hans magt for at der ikke skal ske noget for mig som er ubehageligt eller som jeg ikke vil. Så har da støtten i baglandet hvis jeg får brug for det

Anmeld

26. april 2012

Fru.Mäes <3

Når du bliver gravid - og kommer til jordemoder, tager I en snak om du vil amme eller ikke 

Vælger du så at sige, det har du ikke lyst til! Så er det sådan 

Når du så har født er der modermælkserstating på sygehuset!! Så det skal du ikke bekymre dig om!!

Jeg ammede min første søn 1 månede og har nu taget den beslutning at når lillebror eller lillesøster kommer til verden her til september, skal der ikke ammes..

Og min jordemoder, sagde at hun synes det var flot at jeg havde taget stilling!!

Anmeld

26. april 2012

Jonatansmor

JulieWH skriver:

Hold da op - du har sgu ikke været heldig!

Jeg kendte alle "damerne" i forvejen fordi jeg havde været indlagt 7 uger på barselsgangen inden fødslen - specielt en af dem blev jeg aldrig glad for. Vi lå 2 døgn på barselsgangen pga kejsersnit og så 3 døgn på familieafsnittet fordi amningen ikke kørte som den skulle. Havde fem forskellige, der kom i løbet af dagene og alle havde en tilgang til det. Suk! Kan huske jeg ringede til min mor en aften og græd som pisket fordi jeg blev kørt helt ned. Spædbørnsvenligt sygehus, min bare røv! Må indrømme, at jeg til dels bebrejder personalet for den mislykkede amning, de informerede mig slet ikke ordenligt om konsekvenserne af, at Isabel var født tre uger for tidligt. Sultede faktisk mit barn i fem uger fordi jeg troede det var normalt at hun kun spiste fem minutter før hun faldt i søvn og at hun skreg hele tiden (det var jo så pga sult).

Din historie ryster mig da lidt. Slet ikke en sjov omgang at være igennem, håber da din datter er ok idag?

Anmeld

26. april 2012

anynom

Jonatansmor skriver:

Din historie ryster mig da lidt. Slet ikke en sjov omgang at være igennem, håber da din datter er ok idag?

Det er hun - mere end okay! Hun kom på flaske da hun blev fem uger og har taget rigtig godt på siden, er glad og velfungerende

Anmeld

26. april 2012

Mettefpigen

Jonatansmor skriver:

Ikke kun amme-mafiaen.

Var rødglødende

Ajj sådan var det også med mig.... Min mælk var ikk løbet "ordentligt" til så Lukas blev ikk mæt.. Han sov MAX 30 min af gangen i de 2 dage vi var derude... Og vi blev vækket hver 3 time fordi at de ville have at han skulle have mad.... Og det var også midt om natten... Når han endelig sov så skulle han vækkes fordi han skulle spise....  Fuck jeg glædede mig til at komme hjem.. Også fik han da lige en flaske da vi kom hjem.. Og vupti så sov drengen....!!!

Anmeld

26. april 2012

Mettefpigen

Her var min mælk ikk løbet ordentligt til så Lukas sov max 30 min af gangen i de 2 dage vi var derude... Han fik lov til at få MME på en ske for at han kunne blive "ordentligt" mæt (hvilket han ikk blev).. De er IKKE glade for at de skal have MME, men hvis du ikk vil er der ikk nogle der kan tvinge dig... Lukas kom også over på MME rimelig hurtigt da vi kom hjem... Og han har det rigtig godt i dag!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. april 2012

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Her var min mælk ikk løbet ordentligt til så Lukas sov max 30 min af gangen i de 2 dage vi var derude... Han fik lov til at få MME på en ske for at han kunne blive "ordentligt" mæt (hvilket han ikk blev).. De er IKKE glade for at de skal have MME, men hvis du ikk vil er der ikk nogle der kan tvinge dig... Lukas kom også over på MME rimelig hurtigt da vi kom hjem... Og han har det rigtig godt i dag!

Guuud hvor er han bare skøn Godt at høre at i fik ham hurtigt på flasken så han kunne få sovet lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.