Anonym skriver:
Er ikke gravid endnu og er ano da jeg ikke vil hagles ned på min person pga min holdning til dette emne 
Men tænkte sådan lidt hvis man, (inden man føder) allerede ved der at man ikke vil amme, bliver man så stadig tvunget til det på sygehuset eller kan baby bare få MME allerede der?
Jeg er nemlig utrolig ømskindet omkring mine bryster og selvom jeg ikke er gravid nu så er mine nippels ømme og det har de altid været :s Så bare tanken om at en baby skulle have fat i dem gør mig faktisk lidt bange :s Har bare læst herinde at der var en hvor en sygeplejeske eller jm kom ind og bare trak trøjen op på hende og lagde baby til..?
Er det virkelig så vigtigt at baby får bryst er det ikke nok med at den bare ligger ind til en?
Det er helt okay at have sine grænser og eks ikke har lyst til at amme..
Du har ret til at fravælge amning af personlige årsager.. det er din krop og dit valg, det er bare vigtigt at du er klar over hvad du fravælger på dine egne og dit kommende barns vegne..
Hvis du alligevel når frem til at flasken er vejen frem for dig, kan du få nogle piller lige fter fødslen, som stopper mælkeproduktionen, mælken løber altså ikke til, men stoppes. Men når pillerne er taget, kan det ikke laves om, det er i hvert fald en længere proces at få det igang igen..
nu ved jeg ikke hvorfor du tænker at amningen ikke er sagen for dig, men jeg ville råde dig til at give det et forsøg.. amning er noget helt særligt, og jeg ville synes det var ærgerligt hvis du aldrig gav det et forsøg..
men som sagt, det er dit valg og det er ikke noget du skal gøre.. sundhedstyrrelsen har nogle anbefalinger hvad amning angår, fordi de har forskning der beskriver at dette gavner barnet, men det er trods alt kun anbefalinger ikke lov..
Anmeld