Ikke at ville amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.435 visninger
51 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Anonym trådstarter

Er ikke gravid endnu og er ano da jeg ikke vil hagles ned på min person pga min holdning til dette emne

Men tænkte sådan lidt hvis man, (inden man føder) allerede ved der at man ikke vil amme, bliver man så stadig tvunget til det på sygehuset eller kan baby bare få MME allerede der? Jeg er nemlig utrolig ømskindet omkring mine bryster og selvom jeg ikke er gravid nu så er mine nippels ømme og det har de altid været :s Så bare tanken om at en baby skulle have fat i dem gør mig faktisk lidt bange :s Har bare læst herinde at der var en hvor en sygeplejeske eller jm kom ind og bare trak trøjen op på hende og lagde baby til..?

Er det virkelig så vigtigt at baby får bryst er det ikke nok med at den bare ligger ind til en?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Mom2

Jeg har fået at vide at det er bedst at amme fordi der er nogle vitaminer i modermælken som der ikke er i erstatnings mælk

Anmeld

25. april 2012

marius' mor

Anonym skriver:

Er ikke gravid endnu og er ano da jeg ikke vil hagles ned på min person pga min holdning til dette emne

Men tænkte sådan lidt hvis man, (inden man føder) allerede ved der at man ikke vil amme, bliver man så stadig tvunget til det på sygehuset eller kan baby bare få MME allerede der? Jeg er nemlig utrolig ømskindet omkring mine bryster og selvom jeg ikke er gravid nu så er mine nippels ømme og det har de altid været :s Så bare tanken om at en baby skulle have fat i dem gør mig faktisk lidt bange :s Har bare læst herinde at der var en hvor en sygeplejeske eller jm kom ind og bare trak trøjen op på hende og lagde baby til..?

Er det virkelig så vigtigt at baby får bryst er det ikke nok med at den bare ligger ind til en?

Det er helt okay at have sine grænser og eks ikke har lyst til at amme..

Du har ret til at fravælge amning af personlige årsager.. det er din krop og dit valg, det er bare vigtigt at du er klar over hvad du fravælger på dine egne og dit kommende barns vegne..

Hvis du alligevel når frem til at flasken er vejen frem for dig, kan du få nogle piller lige fter fødslen, som stopper mælkeproduktionen, mælken løber altså ikke til, men stoppes. Men når pillerne er taget, kan det ikke laves om, det er i hvert fald en længere proces at få det igang igen..

nu ved jeg ikke hvorfor du tænker at amningen ikke er sagen for dig, men jeg ville råde dig til at give det et forsøg.. amning er noget helt særligt, og jeg ville synes det var ærgerligt hvis du aldrig gav det et forsøg..

men som sagt, det er dit valg og det er ikke noget du skal gøre.. sundhedstyrrelsen har nogle anbefalinger hvad amning angår, fordi de har forskning der beskriver at dette gavner barnet, men det er trods alt kun anbefalinger ikke lov..

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

Christina9870 skriver:

Jeg har fået at vide at det er bedst at amme fordi der er nogle vitaminer i modermælken som der ikke er i erstatnings mælk

det ved jeg godt 

Anmeld

25. april 2012

anynom

Anonym skriver:

Hvis du ikke vil amme er det jo din beslutning - men du kan godt regne med at du ikke møder meget forståelse på barselsgangen. De har mme på sygehuset dog.

Jeg havde lidt samme tanke som dig, men det faldt meget naturligt alligevel da Isabel var kommet til verden at amme, så måske ændre du mening. Råmælken er det vigtigste, altså det der er de første dage. Om ikke andet synes jeg at du skal prøve, bare for at se om det er anderledes til den tid.

Vil lige slutte med at sige, at Isabel kom på flaske efter 5 uger og jeg har en glad, stor pige nu som har det godt - er lige så meget fortaler for amning som jeg er for flasken

Anmeld

25. april 2012

4kløver

du siger det bare til din JM til den tid og så skriver hun det.. Så er den skid slået
Jeg har ikke ammet om mine har ikke taget skade af flasken

Anmeld

25. april 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Der er INGEN der kan tvinge dig til at amme, og en god mor sidder så absolut ikke i brysterne. Så hvis du har det rigtig dårligt med det, er der ingen grund til at tvinge dig selv til det. MEN jeg vil bare lige nævne, at jeg har det lige som dig! Og jeg har aldrig kunne klare berøring af brystvorterne, får ubehag var det og var meget nervøs for at amme. Men følelsesmæssigt (altså hvordan det føltes rent fysisk) var det bare noget HELT andet når det var amning og min baby, så hvis du er frisk på det og ikke har det helt forfærdeligt med det, synes jeg du lige skal prøve at give det en chance Hvis du kan mærke du SLET ikke kan holde det ud, kan du jo bare vælge det fra.

Forstår godt dine tanker, havde det på samme måde før fødslen Men er også glad for jeg endte med at gøre det. Nu er min datter på flaske efter hun blev 4 måneder, og der er ingen skam i at være flaskemor

Anmeld

25. april 2012

Frøken J.

JulieWH skriver:

Hvis du ikke vil amme er det jo din beslutning - men du kan godt regne med at du ikke møder meget forståelse på barselsgangen. De har mme på sygehuset dog.

Jeg havde lidt samme tanke som dig, men det faldt meget naturligt alligevel da Isabel var kommet til verden at amme, så måske ændre du mening. Råmælken er det vigtigste, altså det der er de første dage. Om ikke andet synes jeg at du skal prøve, bare for at se om det er anderledes til den tid.

Vil lige slutte med at sige, at Isabel kom på flaske efter 5 uger og jeg har en glad, stor pige nu som har det godt - er lige så meget fortaler for amning som jeg er for flasken

Hehe, vi er ret enige i vores svar kan jeg se

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

marius' mor skriver:

Det er helt okay at have sine grænser og eks ikke har lyst til at amme..

Du har ret til at fravælge amning af personlige årsager.. det er din krop og dit valg, det er bare vigtigt at du er klar over hvad du fravælger på dine egne og dit kommende barns vegne..

Hvis du alligevel når frem til at flasken er vejen frem for dig, kan du få nogle piller lige fter fødslen, som stopper mælkeproduktionen, mælken løber altså ikke til, men stoppes. Men når pillerne er taget, kan det ikke laves om, det er i hvert fald en længere proces at få det igang igen..

nu ved jeg ikke hvorfor du tænker at amningen ikke er sagen for dig, men jeg ville råde dig til at give det et forsøg.. amning er noget helt særligt, og jeg ville synes det var ærgerligt hvis du aldrig gav det et forsøg..

men som sagt, det er dit valg og det er ikke noget du skal gøre.. sundhedstyrrelsen har nogle anbefalinger hvad amning angår, fordi de har forskning der beskriver at dette gavner barnet, men det er trods alt kun anbefalinger ikke lov..

Jeg er utrolig ømskindet omkring mit bryst og brystvorter. Kan ikke engang SELV køre en hånd hen over dem uden det er yderst ubehageligt og det er før jeg overhovedet er gravid.. Kan jo være jeg ser fuldstændig anderledes på det til den tid, men er så blufærdig at jeg også ville ende med at være lukket inde hjemme hos mig hvis baby så skulle have mad fordi jeg ikke kan løfte op i tøj eller lignende et sted hvor jeg ved der er andre mennesker i nærheden af..

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

4kløver skriver:

du siger det bare til din JM til den tid og så skriver hun det.. Så er den skid slået
Jeg har ikke ammet om mine har ikke taget skade af flasken

rart at høre! har bare hørt der var en der oplevede at jm tvang hende til det og fordi hun var helt i chok gjorde hun intet imod det.. Hvor det var foran hele familien hvor trøjen bare blev hevet op... Er lidt bange for at det kunne ske ikke andre end min kæreste har set nogen som helst del af min krop siden jeg var 16 og gik på efterskole

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.