Anonym skriver:
Er ikke gravid endnu og er ano da jeg ikke vil hagles ned på min person pga min holdning til dette emne 
Men tænkte sådan lidt hvis man, (inden man føder) allerede ved der at man ikke vil amme, bliver man så stadig tvunget til det på sygehuset eller kan baby bare få MME allerede der?
Jeg er nemlig utrolig ømskindet omkring mine bryster og selvom jeg ikke er gravid nu så er mine nippels ømme og det har de altid været :s Så bare tanken om at en baby skulle have fat i dem gør mig faktisk lidt bange :s Har bare læst herinde at der var en hvor en sygeplejeske eller jm kom ind og bare trak trøjen op på hende og lagde baby til..?
Er det virkelig så vigtigt at baby får bryst er det ikke nok med at den bare ligger ind til en?
Jeg har valgt IKKE at læse svarene fra de øvrige, fordi jeg ved at jeg bliver så gal over nogle af dem!!
Jeg er mor til 5......og har aldrig ammet!!! (passer ikke helt, prøvede men nej, det var ikke det jeg ville)
Ved den førstede anede jeg ikke bedre, jeg skulle vel amme. Det var jo ligesom det man forventede af en MOAR, men jeg stoppede 1. dag hjemme fra sygehuset.
Ved de efterfølgene har jeg sagt, og fået skrevet ind i vandrejournalen at jeg IKKE VILLE AMME. Efter fødsel fik jeg derfor piller der stoppede produktionen. Jeg har oplevet at personalet alligevel tilrådede amning, trods min faste beslutning, og ja....det er bedst for barnet, livmoderen trækker sig ikke ordenlig sammen uden amning osv osv.....grundene er talrige......Men hvis det skal være på bekostning af stres der ødelægger den gode stemning omkring måltiderne med barnet, nej, så er det ikke det værd!!
Jeg har ligeledes altid bedt om, eller selv haft sut med til min nyfødte. Ikke alle steder er det tilladt!! Men barnet er mit, og jeg mener, hvis en sut trøster barnet, kan jeg ikke se det skulle skade nogen.
Hvis du kæmper for det valg du træffer, så er omverden nødtil at acceptere det, men du skal være klar til at tage kampene, for der vil altid være nogle der mener, at det flertallet gør, altså må være det mest rigtige, og nærmest være LOV for andre at gøre!
Knus