Hvorfor er vuggestue sundt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2012

Henriette Aaby

Jeg stiller mig også undrende overfor indlæget.

Min datter elskede at gå i vuggestue, det var bare så skønt at lege med andre end mor!

Nu er hun vild med at gå i børnehave

Hilsen

Henriette mor til Maja 3,3 år og Simon 4½mrd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

AndreasMor84

Den kommentar må du vidst længere ud på landet med, som man siger i Jylland Det er jo ikke rigtigt for 99,9% af de fleste børn i vugg. I så fald burde man tage en snake med vuggesten/DP!! JA de fleste børn græder i starten, når de er startet i vug og det er naturligt!! Man har jo været vant til a have mor 24/7. Men hver dag i flere måneder... aihhh..

Det er sundt for børne at være i enten vug. eller dp, da de lærer en masse ting om sig selv, andre individer, verdenen osv.
De bliver stimuleret kropsligt, æstetisk, sprogligt, socialt osv. De lærer at være en del af en større sammenhæng med andre børn, at der er andre end mig - mig - mig, de udvikler sociale kompetencer, lærer at andre ikke er som en selv og kan være forskellige, osv. osv. De lærer en masse om at være BARN, og hvordan man skal begå sig i verdenen

Jeg kunne blive ved, hilsen pædagogen!

Anmeld

25. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvorfor siger folk det sundt for vores børn at gå i vuggestue ? Når de små stakler er triste og græder en hel dag i over flere måneder . Får ikk det kærlighed som de burde at få , føler sig ensom og forladt. Hvorfor er det så sundt ?

sikke noget vås.....

Anmeld

25. april 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Hvorfor siger folk det sundt for vores børn at gå i vuggestue ? Når de små stakler er triste og græder en hel dag i over flere måneder . Får ikk det kærlighed som de burde at få , føler sig ensom og forladt. Hvorfor er det så sundt ?

Jamen der er jo brodne kar i alle brancher. Vuggestuer er ikke et værre alternativ end dp, alt handler jo om de mennesker der skaber miljøet.

Man kan diskutere om vores vuggestuer har høj nok prioritering, om vi lærer pædagogerne nok om stress-håndtering og at bevare roen i kaotiske omgivelser. Jeg synes der er for få pædagoger til alle de børn, jeg finder omgivelserne stressende og højrøstede og jeg har sommetider en fornemmelse af at vi begraver vores personale i nytteløse indberetninger og papirarbejde, istedet for at give dem frie tøjler til at være pædagoger.

Men det er jo ikke vuggestuernes skyld, det er jo en fejlprioritering fra Christiansborg

Anmeld

25. april 2012

frk andreasen

min søn elsker sin vs. han har slet ikke tid til at sige farvel om morgnen fordi han skal hen og lege med sine små venner og sin lille kæreste 

og om eftermiddagen når jeg henter dem (søster går i den tilhørende bh) så han så glad så glad , så forstår ikke lige hvor du vil hen med det?? min datter gik i dp i sin tid og der var heller ikke noget der overhovet. har osse kun godt og sige om bh.. sys det var et meget mærkrligt indlæg

Anmeld

25. april 2012

frk andreasen

AndreasMor84 skriver:

Den kommentar må du vidst længere ud på landet med, som man siger i Jylland Det er jo ikke rigtigt for 99,9% af de fleste børn i vugg. I så fald burde man tage en snake med vuggesten/DP!! JA de fleste børn græder i starten, når de er startet i vug og det er naturligt!! Man har jo været vant til a have mor 24/7. Men hver dag i flere måneder... aihhh..

Det er sundt for børne at være i enten vug. eller dp, da de lærer en masse ting om sig selv, andre individer, verdenen osv.
De bliver stimuleret kropsligt, æstetisk, sprogligt, socialt osv. De lærer at være en del af en større sammenhæng med andre børn, at der er andre end mig - mig - mig, de udvikler sociale kompetencer, lærer at andre ikke er som en selv og kan være forskellige, osv. osv. De lærer en masse om at være BARN, og hvordan man skal begå sig i verdenen

Jeg kunne blive ved, hilsen pædagogen!

kunne ikke lade være med lige at sige noget til dig..

fuck hvor det bare et kært profil billede

Anmeld

25. april 2012

KakaoDrik

TS/ Fordi det er det Men man kan også være hjemmegåene og tage i legestue engang imellem-hvor du er der sammen med barnet

Visse andre/ Jeg syntes det er mærkeligt af jer at skrive sådan om TS`s tråd!  Utroligt så fordomsfulde mennesker i er. Alt hun ber om er et svar. Ikke hån. Ikke kritik. Men svar.

Anmeld

25. april 2012

Laura.

KakaoDrik skriver:

TS/ Fordi det er det Men man kan også være hjemmegåene og tage i legestue engang imellem-hvor du er der sammen med barnet

Visse andre/ Jeg syntes det er mærkeligt af jer at skrive sådan om TS`s tråd!  Utroligt så fordomsfulde mennesker i er. Alt hun ber om er et svar. Ikke hån. Ikke kritik. Men svar.

Jeg skulle lige til at skrive det samme. Lad nu TS svarer for filan da og lad være med at disse indlægget !

Synes gennerelt at folk er hurtige på tasterne herinde og nogle har det nok let med at tage ting personlingt..

Men til TS: Min datter går i DP og det er vi trygge ved. Hun får den kærlighed og opmærksomhed hun skal have og har brug for. Hun er selvfølgelig ked af det når vi aflevere hende, men det går hurtigt over igen. Jeg er sikker på at det er det samme med mange andre børn, også for de der går i VS.

Hvorfor går du med disse tanker ?

Anmeld

25. april 2012

Silas&Mille

132319 skriver:

Hvem siger at "de små stakler" gør det? 

Min datter går i vuggestue og hun får masser af kærlighed fra både personale og sine kammerater -Sikke da noget vås!!

Min søn har også gået i vuggestue og han havde det som blommen i et æg, da han startede 8 måneder gammel.

Sikke et mærkeligt, mærkeligt indlæg! 

Nøjagtig samme tanke har jeg efter at have læst TS indlæg.

Vores søn på 15½ måned går i DP (vi havde faktisk valgt han skulle i VS, men fik ikke plads).

Han har det fantastisk når han er afsted. Og det er bare endnu bedre når de er i legestue og der er endnu flere børn.

Jeg tænker lidt, at hvis man har et barn der har det som TS skriver, så skulle man nok til at overveje om barnet har det skidt på en anden måde eller er meget sensitiv eller lignende. Det er LANGT FRA alle børn der har det sådan når de er af sted i DP eller VS.

Vi sender vores søn afsted fordi han udvikler sig, bliver social og lærer en masse af både DP'er og de andre børn, som vi som forældre ikke nødvendigvis ville komme i tanke om.

Anmeld

25. april 2012

twinboys

Anonym skriver:

I flere måneder... Tror så slet ikke dit barn er trygt... Tror du må snakke med personalet om det, eller finde en anden plads til dit barn... Mindre gruppe, evt. dagpleje eller privat dagpleje... Der er som regel mere tid til omsorg, tryghed og nærvær...

Majbrirtt som selv er privat dagplejer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.