Morgen mad til en baby på 8 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

Trine89

Månsson skriver:

Måske prøve med noget jordbær grød eller en ny smag. Tænker bare hvis jeg var van til at få æble i hirsegrød fx og tror det er det jeg får fordi jeg kan dufte/smage æble så ville jeg blive overrasket over en helt ny tekstur osv at jeg måske ik ville ha det for sådan plejer det ik smage.. Du kan jo fin valse det hvis du ikke gør det også kog det på sødmælk og ik mme.. Ellers er der jo øllebrød, her er det et hit med a38 m hindbærsmag, boghvedegrød evt

Jah det er rigtig nok.. Men har også prøve med pæremos og noget bærsymfoni :s og det er samme resultat.. 

Men jah må se om hun vil have det hvor det er lavet på mælk.. ellers må jeg i tænke box igen.. for jeg syntes sku ikke hun skal spise franskbrød til morgenmad. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

L&V

Trine89 skriver:

Jeg har også prøvet af mange omgange med give hende havregrød.. hvor der er gået laaang tid imellem hun har fået det. 

og nu er mit problem at lige meget hvad jeg giver hende af grød og andre ting om morgen vil hun bare KUN spise min franskbrød.

Hva så med at bage noget glutenfrit brød og gi hende det?

Anmeld

24. april 2012

Trine89

Team Putte skriver:

Øv.. Måske hun så bare ik kan li' havre!

Min svigerinde har en søn der ik kan li' kartofler!

De små ved bare ik hvad der er godt for dem

Jah det er lidt det jeg er bange for.. 

Men hvad kan jeg så give hende.. Jeg kan godt nogen gange tænke det er fordi hun ikke gider det der bløde mad.. Fordi hun ELSKER at spsie rugbrød, og hun spiser det sammen som vi får til aften.. hvor der er noget at tygge i.. 

og hun vil jo gerne spise min franskbrød, for det skal hun jo også tygge

Anmeld

24. april 2012

Trine89

vitapigen skriver:

Har du prøvet øllebrød?

Jeg kan ikke lave øllebrød.. 

Det giver mig rigtig dårlige minder. Det var noget som min mor spise (og nærmest levede af) den sidste tid af hende liv, hvor hun var syg. 

Selvom det måske er en "dårlig" undskyldning, men jeg kan bare ikke lave det.. 

Anmeld

24. april 2012

Trine89

Månsson skriver:

Hva så med at bage noget glutenfrit brød og gi hende det?

Jah det er nok det jeg må ud i.. 

Anmeld

24. april 2012

Team Putte

Trine89 skriver:

Jah det er lidt det jeg er bange for.. 

Men hvad kan jeg så give hende.. Jeg kan godt nogen gange tænke det er fordi hun ikke gider det der bløde mad.. Fordi hun ELSKER at spsie rugbrød, og hun spiser det sammen som vi får til aften.. hvor der er noget at tygge i.. 

og hun vil jo gerne spise min franskbrød, for det skal hun jo også tygge

Måske hun så bare skal have noget brød til morgenmad.. Nogle hvide boller med havregryn i måske, hvis du vil vænne hende til smagen af havre

Og så bare uden alt for meget snask ovenpå så hun stadig kan smage havren

Anmeld

24. april 2012

Trine89

Team Putte skriver:

Måske hun så bare skal have noget brød til morgenmad.. Nogle hvide boller med havregryn i måske, hvis du vil vænne hende til smagen af havre

Og så bare uden alt for meget snask ovenpå så hun stadig kan smage havren

Det er nok det jeg må prøve.. 

Jeg må igang med at søge nogle gode opskrifter..  

Anmeld

24. april 2012

Team Putte

Trine89 skriver:

Det er nok det jeg må prøve.. 

Jeg må igang med at søge nogle gode opskrifter..  

Jeg har en super god bolle-opskrift som fungerer fint med havregryn, hvis du er interesseret

Anmeld

24. april 2012

Trine89

Team Putte skriver:

Jeg har en super god bolle-opskrift som fungerer fint med havregryn, hvis du er interesseret

Jah tak.. den vil jeg da gerne have  

Anmeld

24. april 2012

Team Putte

Trine89 skriver:

Jah tak.. den vil jeg da gerne have  

Jeg plejer at skifte noget af hvedemelet ud med 2 dl havre gryn og 2 dl fuldkornshvedemel for at gøre dem mere mættende Det fungerer oz fint med 3 dl havregryn og hvedemel for resten Dejen skal først have havregryn og fuldkornshvedemel og så supleres op med hvedemel til dejen er mættet, må dog gerne være lidt klistret men ik så det klistrer til bordet

Boller 24 STORE boller:

1 kg hvedemel

5 dl vand¨

100 g. margarine

100 g. sukker (Gæren æder det meste af sukkeret )

50 g. gær

1 æg til dejen + æg til pensling

½ tsk. salt

1 tsk. kardemomme (Kan udelades)

Smelt margarinen i en gryde og tilsæt vand. Når det er lillefinger-varmt røres gæren ud i væsken.

Tilsæt sukker, salt og kardemomme og rør til det er opløst i væsken.

Pisk et æg sammen i en skål og bland det i væsken.

Rør melet i lidt efter lidt, og gem lidt til æltning på bordet.

Lad dejen hæve tildækket i skålen et lunt sted i 30 min.

Form bollerne, læg dem på pladerne og lad dem efterhæve i 45 min (Gerne mere hvis du har tiden til det)

Pensles med æg og bages midt i ovnen ved 225 grader i 8-10 min.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.