Jonatansmor skriver:
Flot tanke, imponerende at du har overskuddet. Dukkede min far op og ville have "samtale om tingene" ville det ende ud i et regulært blodbad.
Du er absolut et bedre menneske end jeg, at du har det i dig at se dit overgreb som, måske, et "uheld".
Har ingen gode råd, synes bare du skulle have at vide hvor imponerende jeg synes det er, at du har det i dig at se ham som et menneske.
Mange tak skal du have for de fine ord. 
Jeg tror nu ikke jeg er et bedre menneske end dig, på grund af det.
Din far har jo godt vidst hvad han lavede, så han har absolut ingen undskyldning for det. OG du skal helle rikke godtage en undskyldning hvis han nogen sinde skulle finde på at kontakte dig om det.
Der satmer forskel på to fulde mennesker, som totalt misforstår hinanden, og så en far der helt bevidst sniger sig ind på sin datter, og sikkert ikke kun 1 gang....
Jeg er nødt til at se på ham som et menneske. ellers il han jo kun fremstå som et rent monster i min hjerne.
De andre to overgreb jeg har været ude for, dem har jeg også analyseret, ud fra mennesket der gjorde det mod mig. Men situationen var helt anderledes de andre to gange, og det de gjorde var utilgiveligt, i hvert fald den første. Jeg kan aldrig tilgive en mand der slår for at få sex, så sådan er det. Men jeg kan sagtens se hvor det slog klik oppe i hovedet på ham, i forhold til at det var sådan han reagerede på et nej... Når jeg tænker over det idag, men det er jo en helt anden historie, og jeg kunne aldrig tilgive ham. Ligesom dig ville jeg også være fuld af vrede, hvis jeg skulle møde ham en dag.
Men lige ham her, som jeg har skrevet denne her enormt lange tråd om, ham kan jeg godt til dels tilgive, fordi det var en menneskelig fejl, som selv mange kærester begår.
Jeg havde en kammerat på besøg igår, og vi snakkede om det hele. Han synes jo også det var helt forkert, og var endda bange for at manden ikke vil snakke med mig (hvilket jo helt bestemt ER en mulighed).
Men han fortalte mig også, hvordan han selv har oplevet at han nærmest er gået i søvne når han har vågnet om morgenen med en halvfed på. Hvordan han er blevet vækket af en kæreste der har spurgt hvad hans hænder egentlig havde gang i, mens han faktisk stadig selv sov....
Og jeg har da også oplevet selv, at min eks bogstaveligt talt kunne knalde i søvne.
Så jo, jeg forstår godt, hvordasn man kan have misforståede signaler mellem to mennesker, og hvordan en mand kan vågne op med en halvfed på, og liiiige komme til at have lyst...
Så, derfor kan jeg godt snakke med ham om det tror jeg (hvis han vil altså), fordi jeg kan se de menneskelige fejl, og forstå dem.
du har ret i det nok er en god evne at have, at kunne se sådan på folk, uanset hvad fejl de laver... Men det gør jeg nu så heller ikke hver eneste gang folk pisser på mig
Det ville være for meget opofrelse tror jeg..
Og så har det også den ulempe at jeg kan snakke om, og ananlysere diverse hændelser i eet væk