At snakke med "ham" (Om overgreb. Gamle og nye tanker).

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

Eliza

LouiseVous skriver:

Jeg har læste det hele, og ved ærligt ikk hvad jeg skal skrive. Så du får altså lige lidt knus

den hoppe jeg med på..

og selvom du siger du er OK med det nu, kan jeg høre det stadig nager dig nok til at du skal og må ha en afslutning på det..

og måske også høre ham hvor i gik galt af hinandens signaler..

for jeg tror personligt jeg ville have et behov for at vide lige netop det..

det er da ikke op at tage hvad man vil have fra en sprittet og sovende pige.. Føler du det som et overgreb så ER det et overgreb..

Jeg håber inderligt du finder ham og får fred i sjælen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

mariamiss6

LouiseVous skriver:

Jeg har læste det hele, og ved ærligt ikk hvad jeg skal skrive. Så du får altså lige lidt knus

Det er helt i orden, tak skal du have....

Anmeld

21. april 2012

mariamiss6

Eliza skriver:

den hoppe jeg med på..

og selvom du siger du er OK med det nu, kan jeg høre det stadig nager dig nok til at du skal og må ha en afslutning på det..

og måske også høre ham hvor i gik galt af hinandens signaler..

for jeg tror personligt jeg ville have et behov for at vide lige netop det..

det er da ikke op at tage hvad man vil have fra en sprittet og sovende pige.. Føler du det som et overgreb så ER det et overgreb..

Jeg håber inderligt du finder ham og får fred i sjælen..

Årh, tak skal du have

Jeg er temmelig sikker på hvor det gik galt, det var sådan ca. der hvor han gik i kælderen og hentede sprut

Arj, altså, vi var BEGGE to fulde, så jeg har måske givet tvetydige signaler, og han har opfattet dem sådan som en fuld ung desperat fyr nu engang gør....

Og jeg har fattet minus

Anmeld

21. april 2012

Eliza

mariamiss6 skriver:

Årh, tak skal du have

Jeg er temmelig sikker på hvor det gik galt, det var sådan ca. der hvor han gik i kælderen og hentede sprut

Arj, altså, vi var BEGGE to fulde, så jeg har måske givet tvetydige signaler, og han har opfattet dem sådan som en fuld ung desperat fyr nu engang gør....

Og jeg har fattet minus

ja tænker bare hvilke signaler du har smit afsted for at han har tænk at en koldstart i doggy var passende at sende tilbage ?? Han må da have misforstået noget fuldstændig

Anmeld

21. april 2012

mariamiss6

Eliza skriver:

ja tænker bare hvilke signaler du har smit afsted for at han har tænk at en koldstart i doggy var passende at sende tilbage ?? Han må da have misforstået noget fuldstændig

Aaaaarhahahahha mine mavesmerter er gået fra stress smerter, til jeg dør af grin og mavekramper smerter... Hold nu kæft det udtryk har jeg aldrig hørt, og jeg har ellers hørt meget, er du sindssyg det var sjovt.... 

Anmeld

21. april 2012

missytordrup

Hej Maria,

Jeg har været en meget lignende situation igennem med min daværende bedste venindes storebror. Meget ubehageligt.

Jeg troede der lå noget meget grimt bag det, men alle fortalte mig at det nok højst sandsynligt var selvforskyldt og at jeg nok havde sendt ham de signaler der havde gjort at han troede det han gjorde.

Derud over så fik jeg afvide flere steder fra, at jeg var da "heldig" at sådan en flot fyr havde valgt en pige som mig...

Det er nolge år siden og jeg har snakket med ham siden og har også snakket ham om episoden...og må ærlig indrømme det gav ikke den effekt jeg søgte.

For ham var den nat noget af ren fuldskab som han dårlig nok kan huske, men kan vist mindes noget om, at ham og hans søster havde haft mig i bad og givet mig noget af hans tøj på og lagt mig ind i hans seng da jeg var blevet for fuld...

Han sagde han var ked at hvis jeg følte at han havde overtrådt nogle grænser, og han håbede jeg var kommet videre i mit liv, men at han ikke, på nuværende tidspunkt kunne få sig selv til at have det helt vildt dårligt over det, da han simpelthen ikke kunne huske episoden.

Man føler sig pludslig som den der pige på 16 igen, der får fortalt at der ikke skete noget, og at man havde misforstået det hele og at man bare sagde de her ting for at få opmærksomhed...

Det var faktisk super super ubehageligt.

Anmeld

21. april 2012

Jonatansmor

mariamiss6 skriver:

Alt det blå bryggede jeg sammen igår aftes, og idag har jeg forsøgt at finde frem til ham....

jeg har spurgt blandt venner og bekendte,om de havde kontakt til ham, men de fleste anede ikke hvem jeg snakkede om. Så i sidste ende var jeg nødt til at spørge min onkel, som har meget at gøre med 'lillebors' familie.

Det er godt nok svært, synes jeg, at spørge efter en person, som min onkel udemærket ved jeg ikke har noget med at gøre, uden at afsløre hvorfor jeg skal have fat i ham.
Min forklaring blev at det er et ømtåleligt emne. Og det blev min onkel jo lidt forvirret over.

Jeg e rbange for, hvis nu 'lillebror' stadig er gift, at folk som jeg har spurgt efter ham hos, tror at han er ved at rode sig ud i noget affære. Jeg ønsker jo ikke at skade hans familie, og det vil jo uden tvivl ske, hvis det kommer hans kone for øre, at en fremmed pige leder efter hendes mand, og vil snakke om et "ømtåleligt emne'.

Ud over det, så kender jeg ikke hans fulde navn, og kan defor ikke bare slå ham op på krak. Jeg fandt dog ud af at han stadig bor i lokalområdet, men altså, det er jo stadig ikke meget at gå ud fra.
Jeg vil heller ikke risikere at ringe på et telefonnummer, og få fat i enten kone eller børn. For jeg synes ikke rigtig jeg kan sige "hej du kender mig ikke, men jeg skal altså lige snakke med din mand" uden at han er nødt til at forklare isg bagefter...

Jeg ville aller helst bare have fat i ham, og spørge om ikek han kan arangere at vi kan snakke uforstyrret et sted, en dag i nær fremtid, uden at andre hører det først.
Men det er sgu da svært, når man ingen oplysninger har...

Puha, jeg har helt ondt i min mave nu....  

Flot tanke, imponerende at du har overskuddet. Dukkede min far op og ville have "samtale om tingene" ville det ende ud i et regulært blodbad.

Du er absolut et bedre menneske end jeg, at du har det i dig at se dit overgreb som, måske, et "uheld".

Har ingen gode råd, synes bare du skulle have at vide hvor imponerende jeg synes det er, at du har det i dig at se ham som et menneske.

Anmeld

21. april 2012

mariamiss6

Jonatansmor skriver:

Flot tanke, imponerende at du har overskuddet. Dukkede min far op og ville have "samtale om tingene" ville det ende ud i et regulært blodbad.

Du er absolut et bedre menneske end jeg, at du har det i dig at se dit overgreb som, måske, et "uheld".

Har ingen gode råd, synes bare du skulle have at vide hvor imponerende jeg synes det er, at du har det i dig at se ham som et menneske.

Mange tak skal du have for de fine ord.

Jeg tror nu ikke jeg er et bedre menneske end dig, på grund af det. 
Din far har jo godt vidst hvad han lavede, så han har absolut ingen undskyldning for det. OG du skal helle rikke godtage en undskyldning hvis han nogen sinde skulle finde på at kontakte dig om det.

Der satmer forskel på to fulde mennesker, som totalt misforstår hinanden, og så en far der helt bevidst sniger sig ind på sin datter, og sikkert ikke kun 1 gang....

Jeg er nødt til at se på ham som et menneske. ellers il han jo kun fremstå som et rent monster i min hjerne.

De andre to overgreb jeg har været ude for, dem har jeg også analyseret, ud fra mennesket der gjorde det mod mig. Men situationen var helt anderledes de andre to gange, og det de gjorde var utilgiveligt, i hvert fald den første. Jeg kan aldrig tilgive en mand der slår for at få sex, så sådan er det. Men jeg kan sagtens se hvor det slog klik oppe i hovedet på ham, i forhold til at det var sådan han reagerede på et nej... Når jeg tænker over det idag, men det er jo en helt anden historie, og jeg kunne aldrig tilgive ham. Ligesom dig ville jeg også være fuld af vrede, hvis jeg skulle møde ham en dag. 

Men lige ham her, som jeg har skrevet denne her enormt lange tråd om, ham kan jeg godt til dels tilgive, fordi det var en menneskelig fejl, som selv mange kærester begår.
Jeg havde en kammerat på besøg igår, og vi snakkede om det hele. Han synes jo også det var helt forkert, og var endda bange for at manden ikke vil snakke med mig (hvilket jo helt bestemt ER en mulighed). 
Men han fortalte mig også, hvordan han selv har oplevet at han nærmest er gået i søvne når han har vågnet om morgenen med en halvfed på. Hvordan han er blevet vækket af en kæreste der har spurgt hvad hans hænder egentlig havde gang i, mens han faktisk stadig selv sov....

Og jeg har da også oplevet selv, at min eks bogstaveligt talt kunne knalde i søvne.  

Så jo, jeg forstår godt, hvordasn man kan have misforståede signaler mellem to mennesker, og hvordan en mand kan vågne op med en halvfed på, og liiiige komme til at have lyst...

Så, derfor kan jeg godt snakke med ham om det tror jeg (hvis han vil altså), fordi jeg kan se de menneskelige fejl, og forstå dem.

du har ret i det nok er en god evne at have, at kunne se sådan på folk, uanset hvad fejl de laver... Men det gør jeg nu så heller ikke hver eneste gang folk pisser på mig Det ville være for meget opofrelse tror jeg.. Og så har det også den ulempe at jeg kan snakke om, og ananlysere diverse hændelser i eet væk

Anmeld

21. april 2012

mariamiss6

missytordrup skriver:

Hej Maria,

Jeg har været en meget lignende situation igennem med min daværende bedste venindes storebror. Meget ubehageligt.

Jeg troede der lå noget meget grimt bag det, men alle fortalte mig at det nok højst sandsynligt var selvforskyldt og at jeg nok havde sendt ham de signaler der havde gjort at han troede det han gjorde.

Derud over så fik jeg afvide flere steder fra, at jeg var da "heldig" at sådan en flot fyr havde valgt en pige som mig...

Det er nolge år siden og jeg har snakket med ham siden og har også snakket ham om episoden...og må ærlig indrømme det gav ikke den effekt jeg søgte.

For ham var den nat noget af ren fuldskab som han dårlig nok kan huske, men kan vist mindes noget om, at ham og hans søster havde haft mig i bad og givet mig noget af hans tøj på og lagt mig ind i hans seng da jeg var blevet for fuld...

Han sagde han var ked at hvis jeg følte at han havde overtrådt nogle grænser, og han håbede jeg var kommet videre i mit liv, men at han ikke, på nuværende tidspunkt kunne få sig selv til at have det helt vildt dårligt over det, da han simpelthen ikke kunne huske episoden.

Man føler sig pludslig som den der pige på 16 igen, der får fortalt at der ikke skete noget, og at man havde misforstået det hele og at man bare sagde de her ting for at få opmærksomhed...

Det var faktisk super super ubehageligt.

Jeg kan godt forstå du fortæller mig det, jeg læser det somom du vil beskytte mig, og i virkeligheden siger at ifølge din erfaring, så skal jeg hellere lade det ligge, og ikke tage kontakt til ham...

Det kan jeg godt forstå, set i forhold til den oplevelse du havde...

Først vil jeg sige, at de folk jeg har fortalt det til gennem tiderne faktisk ALLE har været enige om at det var forkert det han gjorde, så det erj eg slet ikke i tvivl om. ALtså jeg er ikke i tvivl om at det var forkert gjort mod mig, det han gjorde. 
Samtidig, så ved jeg også bare inden i mig selv, at han er ked af det. Jeg tror ikke han  ved hvad der helt gik galt, og hvorfor jeg reagerede som han gjorde, men jeg kan tydeligt se på ham (jeg har jo mødt ham et par gange) at han har noget på hjerte. Han er ydmyg, og og trist at se på når han ser mig. så jeg er sikker på han heller ikke synes det endte helt godt. Og han er godt er klar over at det var en bommert.

Så jeg ønsker stadig at snakke med ham, trods din rigtig tarvelige oplevelse, med din venindes bror.

Anmeld

21. april 2012

missytordrup

Det er bare vigtigt at gøre sig klar til skuffelse.

Folk reagere ikke altid som man forventer. Man får ikke altid den undskyldning man havde håbede på.

Men hvis du føler at det kan give dig noget afslutning og fred i sagen, så synes jeg da helt klart at du skal snakke med ham - Jeg snakkede jo også med min "stodder" men fandt ikke den reaktion jeg havde håbede på. 

Jeg håber på det bedste for dig, og håber du får det ud af du gerne vil have. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.