At snakke med "ham" (Om overgreb. Gamle og nye tanker).

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

modesty

mariamiss6 skriver:

Hejsa, du har lige nøjagtig fanget pointen dér....

Jeg kunne ALDRIG drømme om at ringe på et nummer som jeg ikke var hundrede procent sikker på var hans... En sms kune ALDRIG falde mig ind, ej heller en mail, eller besked på facebook, uden at være SIKKER på det KUN var ham der så det.. Fordi JEG er ikke interesseret i at hans kone (hvis han stadig har en) skal høre noget som helst, eller begynde at tro at manden har en affære... Med mindre hun hører det fraham selv, fordihan frivilligt beslutter at fortælle hende det....

Facebook er ikke en mulighed, da jeg ikke har haft held til at finde ham, har ledt som død og helvede igår og idag, og endda fået hjælp.

Har slået fornavn og by op på krak, men der kommer kun et muligt bud, som er helt umuligt, da det er i den forkerte by....

Øv hvor irriterende at du ikke kan finde ham. Jeg håber at det lykkes på et tidspunkt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

mariamiss6

ano14316 skriver:

Hej Søde..

Det er jo en svær en.
Jeg ved ikke om jeg vil sige at jeg synes det er "flot", men jeg synes det er godt at du er kommet dertil hvor du godt kan acceptere hvorfor det skete.

Jeg har selv været ude for noget meget lign engang, det var dog en - meget ny - kæreste, som jeg havde gjort meget klart for at jeg ikke ville i seng med ham på nuværende tidspunkt, men da jeg var MEGET fuld, ja nærmest ikke vågen, synes han lige han skulle gribe chancen.
Jeg har da nok lagt op til det, men han burde have vidst bedre når nu jeg var så fuld og han var nærmest ædru. Og jeg kan ikke på nogen måde acceptere det.

nåhh nu til hvad jeg synes.
Jeg tror det er rigtig vigtigt at du bliver 100% sikker på om du gør det for din egen skyld eller om du gør det for hans.
For det skal være 100% for din egen skyld.

Jeg tænker lidt, at hvis han havde haft behov for at snakke med dig om det, så havde han givet udtryk for det, når i havde mødtes.

Jeg tror det kunne være en ide at sørger for at have lidt afstand når i skal snakke om det, forudsat at du selvfølgelig får kontakt til ham.
For hvis han ikke ønsker at snakke med dig om det, så tror jeg at en kold afvisning, vil få alle følelser tilbage, og det er der ingen grund til.
Dertil, vil det jo være en meget pinibel situation for ham især, og måske også meget svært at snakke om.
Jeg tænker, om du måske kunne være så heldig at finde hans facebook, mail, adresse eller lign, så du kunne fatte dig på tekst, og så du fik mulighed for at sige hvad du vil, uden at han kan afvise den, men han kan tilgengæld vælge ikke at svare, eller han kan svare på afstand og tænke tingene igennem inden han svare, det er jo som du skriver længe siden.

Jeg håber at du kan bruge mit svar til et eller andet.

Stort knus herfra

Halløjsovs du

jegkan også godt se, oven på alt det her skriveri, at det stadig for mig var/er et overgreb.. Det er der da ingen tivivl om... Men når der er gået tid, og jeg er kommet igennem, igen igen igen, så føler jeg alligevel at jeg forstår ham mere end at jeg synes det er et overgreb... 

Svært at forklare...

Anyways, jeg gør det 100% for min egen skyld. siden det poppede op i mit hovede i forgårs, har jeg haft SÅ ondt i maven, og jeg kan mærke jeg er ekstra følsom over for visse svagtfattende personer. 

MEN jeg gør det OGSÅ for hans skyld. Fordi jeg ER sikker på at han fortryder, og har det dårligt med det. Og at det har han haft lige så længe som jeg.. 

De gange vi har mødtes har været henholdsvis i Netto, hvor han havde sin kone med sig. 
Til en gravøl i min familie, hvor det ligesom ikke lige var passende, og der i øvrigt var andre mennesker til stede, den var lidt svær lige at snige ind ikke + at der var jeg i hvert fald nok alligevel ikke helt afklaret med det.
Og sidst, ved min fars 50 års fødselsdag, hvor jeg faktisk kun så ham da han hilste på, og resten af tiden slet ikke, tror han gik hurtigt + at det var til sdåan en lejlighed heller ikke liiige er passende, eller særlig nemt lige at få sagt hey kan vi lige gå afsides vi to, og snakke måske flere timer

Måden han henvender sig på, og kigger indgående og ydmygt på mig, fortæller mig at han faktisk gerne vil snakke med ham. At synet af mig tager ham lige så meget tilbage, som det gør med mig når jeg ser ham.

Derfor tror jeg faktisk at han ikke umiddelabrt ville afvise at snakke om det, det er måske mere et problem at få det i stand... For ham.

jeg tror min eneste mulighed er enten at finde ud af hvor han arbejder, og riinge til arbejdspladsen, de har heller ikke ret til at spørge hvad jeg  vil ham.
ELLER være 120% sikker på at ringe til HANS mobil, måske i arbejdstiden, så jeg ikke risikerer at en kone eller barn tager den....

Facebook har jeg prøvet, kan ikke finde ham en mail er risikabel i forhold til om hans kone måske ser den før ham, hvis de lever sådan at m,an ser hinandens post uden at spørge først.

Anmeld

20. april 2012

mariamiss6

Anonym skriver:

Nu roder jeg rundt i det rent tidsmæssigt, men jeg havde også i lang tid efter (læs mange år) behov for at tale med ham om det. Jeg overvejede (som jeg læser du også gør) at forklare at det var forkert det han havde gjort, men at jeg ikke længere var sur/vred og at jeg godt kunne se det hele fra en anden vinkel oogså osv. Men i dag tænker jeg at det er noget fis at tænke sådan! Det ER  forkert!!!

'Lillebror' du fortæller om,  han tog dig mens du sov!!! Hallo, de gør man bare ikke!!!  selv en kæreste ville ikke springe på en, midt om natten mens man lå og sov! -også selvom man i søvne kom til at gnubbe sig op og ned af hinanden. Han har voldtaget dig! Du har ret til at være sur /tøsefornærmet.

At han måske er rigtig rigtig ked af det skete er så en anden sag.

Det kan godt være at det ville være godt for dig at snakke med ham. For mig var det ihvertfald rart at han 'indrømmede' at det var forkert det han gjorde, som han jo indirekte indrømme da vi havde vores voldtægtssnak. Men du skal ikke undskylde ham! Det er hans skyld og hans skyld alene. Han er gerningsmanden. -og jeg tror ikke din knude i maven holder op før du har sagt det højt til dig selv. du er uskyldig, han er gerningsmand.

Held og lykke med det hele! 

Jeg tog bare lige lidt af dit indlæg med her.....

Nåh, men jeg er stort set enig med dig, bortset fra at jeg har fået et behov for at snakke med ham. især nu, hvor jeg næsten lige har mødt ham. I situationen var det aldeles upassende at snakke, jeg kunne, hvis jeg havde været klar i hovedet og været forberedt, hvilket jeg absolut ikke var, have sagt til ham, om han ville forsøge at tage sig tid til en snak en dag.. Men det er jo for sent nu.. 

Hvis alt går virkelig helt galt, må jeg jo alligevel prøve hans søster eller svoger... Men det vil jeg virkelig virkelig virkelig helst ikke... Faktisk næsten for alt i verden undgå.

Selvfølgelig er det forkert det han gjorde, og nogle år efter spurgte en veninde endda for mig, hos en politibetjent, om det overhovedet kategoriseredes som en voldtægt (da var jeg tydeligvis stadig meget i vildrede over situationen) og han lagde da også kraftigt tryk på at VAR voldtægt, og at jeg da stadig kunne nå at melde det (hvilket jeg under absolut ingen omstændigheder agter eller agtede at gøre af alle andre årsager end det at blive forulempet, basta bum) 

du har også ret i at det er HAM der har begået fejlen, og kun ham, på mange måder, og set fra både min og hans families vinkel.... MEN, og det her er ikke en undskyldning for ham, jeg kan godt se hvad der skete. Og jeg lover dig at jeg har haft taget offerrollen på den i mange år, han er såmænd ikke engang den eneste, jeg har en særlig evne til at bringe mig selv i den slags åndsvage situationer (og bla. bla. bla. bla.) Som sagt, MEN, jeg ønsker at snakke med ham om det, jeg tror på at min knude består af det, netop at jeg føler trang til at tale med ham. Hvilket er STIK modsat af hvordan jeg havde det før i tiden...

Første gang jeg mødte ham, efter episoden, løb jeg bogstaveligt talt panisk, med et halvkraftigt astmaanfald HELE vejen fra byen, tilbage til min skole, og kastede mine ting fra mig, og gik ud og råbte, stadig midt i mit astmaanfald, på min veninden, som kendte historien.

Idag er det anderledes, jeg tror ikke jeg får det ud af verden, før jeg får sagt det til ham. Hvis jeg ikek får mulighed for det, så fred være med det, men næste gang jeg overraskes ved hans fremmøde, ved jeg bare det starter forfra, og det bliver bare ikke bedre, før jeg har snakket med ham.

Så det er vigtigt for mig, nu i hvert fald....

Anmeld

20. april 2012

mariamiss6

Nattøs skriver:

Så fik jeg læst hele tråden... 

Og hold da op en historie, jeg må nok erkende, at sige at jeg kender udemærket til den trang til at få snakket ud med en fra fortiden, på grund af næsten samme slags historie. 

Men tror du skal gøre op med dig selv om, hvem får noget ud af snakken og hvad får du ud af snakken? 

Men kan tydelig høre, at du ikke får rigtigt fred i sjælen før, du får snakket med ham. Så mit råd vil være, at næste gang du møder ham, så simpelthen hiv ham til siden og sig, at du har brug for at tale med ham. Nu hvor du er så åben omkring det, så sig som det er, at det er noget for antal år det nu er. 

Jeg håber virkeligt at du en dag, får taget snakken med ham, nu hvor du har så stærkt et behov for det. Og måske, har han selv gået og tænkt på det.du må endelig vende tilbage, om du har fået taget snakken.

Jeg tror et af mine andre indlæg beskriver hvor vigtigt det er for mig, og hvorfor jeg tror det vil hjælpe mig....

Du har ret, jeg tror ikke jeg får fred, før jeg har været igennem en eller anden form for kommunikation med ham...

emn det der med at trække ham til siden næste gang vi ses.... Du skal nok liiiiige tage i betragtning, at INKLUSIVE den dag hvor det hele skete, har jeg mødt ham 4 gange på 12 år Så chancen for lige at støde på ham inden for nær fremtid er utroligt lille bitte.

Anmeld

20. april 2012

mariamiss6

modesty skriver:

Øv hvor irriterende at du ikke kan finde ham. Jeg håber at det lykkes på et tidspunkt.

Mega

Anmeld

20. april 2012

frkanonym

mariamiss6 skriver:

Hejsa, tak for de fine ord.... jeg hedder 'åben bog' til mellemnavn Bortset fra når jeg tuder, hvis jeg tuder kanjeg ikke finde ud af at snakke, og er endnu mere bange for at såre folk, så der siger jeg næsten aldrig hvad der egentlig stikker mig

Med hensyn til at fortælle din egen historie, du kan altid starte i klubben her inde (du kan dog kun skrive hvis du har plus medlemskab) som er for os der har været udsat for seksuelt overgreb, det er stifter af klubben, og administrerer den. Og klubben er helt hemmelig, faktisk så hemmelig at man ud over at klubben er "usynlig" for uvedkommende, også kan skrive som anonym inde i klubben. Klubben består udelukkende af mennesker der har oplevet overgreb af een eller anden seksuel art.

hehe, ja, det må du gøre. sådan har jeg det også, så det kender jeg alt for godt til

det er ikke kun seksuelt overgreb, jeg har været udsat for, men også voldeligt overgreb. mht gruppen, er jeg ikke plus medlem, desværre.

Anmeld

20. april 2012

Nattøs

mariamiss6 skriver:

Jeg tror et af mine andre indlæg beskriver hvor vigtigt det er for mig, og hvorfor jeg tror det vil hjælpe mig....

Du har ret, jeg tror ikke jeg får fred, før jeg har været igennem en eller anden form for kommunikation med ham...

emn det der med at trække ham til siden næste gang vi ses.... Du skal nok liiiiige tage i betragtning, at INKLUSIVE den dag hvor det hele skete, har jeg mødt ham 4 gange på 12 år Så chancen for lige at støde på ham inden for nær fremtid er utroligt lille bitte.

Så må vi jo se om du en dag er heldig at møde ham igen :-)

Anmeld

20. april 2012

mariamiss6

Nattøs skriver:

Så må vi jo se om du en dag er heldig at møde ham igen :-)

Nok næppe, statistikken siger jo der skal gå 2-4 år  

Anmeld

20. april 2012

Nattøs

mariamiss6 skriver:

Nok næppe, statistikken siger jo der skal gå 2-4 år  

Jamen så bed du hvor længe du skal vente :-)

Anmeld

21. april 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg har læste det hele, og ved ærligt ikk hvad jeg skal skrive. Så du får altså lige lidt knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.