En billigt budget til en barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2012

(august)

Vi har givet ca 10.000 hver gang icl. bordpynt og duge. Første gang var det smørrebrød med øl, vand, velkomst drink og kaffe og kage. Anden gang havde vi fået en kok til at lave et let frokost bord også det samme til drikke og kaffe og kage.

Vi holdt det hos noget familie så ingen udgifter der og vi var ca. 60 pers begge gange.

Jeg lavede kagerne og pølsehorn til børnene selv og resten betalte vi hos fra, da der er nok at se til på selve dagen end at rende og lave mad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

Team Putte

EKBJ skriver:

I har nok fået spørgsmålet stilt så mange gange, men nu spørger jeg altså igen 

Hvor mange var i til jeres barns/børns barnedåb? Og hvor meget betalte i ialt og pr. snude?

Hvad havde i af hvad?.. 

Der kommer nok flere spørgsmål undervejs hehe.. 

Vi regner med at bestille buffet hos kokken og jomfruen.. 3 slags kød og 4 slags tilbehør for 80 kr  Nemt, billigt, lækkert og super fleksibelt når man selv vælger kødet og tilbehøret fra listen så man ik ender med et eller andet standart-bord hvor folk ik spiser halvdelen! Så vil vi købe nogle møllehjul hos bageren, for så skal man ik spekulere på om flutes bliver kolde og om der nu skal laves flere hele tiden

Øl og sodavand køber vi i tyskland, og kagen bliver hjemmebag 

Anmeld

19. april 2012

Trine89

Jeg kan ikke præcis huske hva vi brugte,, men jeg tror vi lå på omkring 5000 kroner. 

Vi købte drikkelse i tyskland.

Vi startede med kaffe og kage.. (kagen lavede jeg selv.)

og så fik vi aftenmad senere  (vi havde nemlig sen gudtjeneste)
Der havde jeg bestilt en buffé, til 30 mennesker og så suppelerede jeg selv op med noget tærte og 150 deller (vi var 45 mennesker og der var rigeligt.)

Maden jeg bestilte gav jeg lige omkring 2600 for og det smagte skide godt. Og jeg tror jeg købte ind for lige omkring 800 kroner til det jeg selv skulle lave..  

Anmeld

19. april 2012

bobbles

EKBJ skriver:

I har nok fået spørgsmålet stilt så mange gange, men nu spørger jeg altså igen 

Hvor mange var i til jeres barns/børns barnedåb? Og hvor meget betalte i ialt og pr. snude?

Hvad havde i af hvad?.. 

Der kommer nok flere spørgsmål undervejs hehe.. 

nu kan jeg se du ikke har så langt igen, men der er også nogen der når de har født og skal planlægge barnedåb så venter de med at holde det til de første børnepenge går ind og i dit tilfælde kan jeg se at det vil de gøre den 20 juli  så har man også lidt penge at rode rundt med der. men vi lavede selv maden, grøn salat, pasta salat, party skinke, kyllingelår, frikadeller, også var der vin, øl, vand og min svigermor lavede en kage til kaffen, vi bruge max 2000 kr  for det er jo hvad man selv gør det til

Anmeld

19. april 2012

EKBJ

Team Putte skriver:

Vi regner med at bestille buffet hos kokken og jomfruen.. 3 slags kød og 4 slags tilbehør for 80 kr  Nemt, billigt, lækkert og super fleksibelt når man selv vælger kødet og tilbehøret fra listen så man ik ender med et eller andet standart-bord hvor folk ik spiser halvdelen! Så vil vi købe nogle møllehjul hos bageren, for så skal man ik spekulere på om flutes bliver kolde og om der nu skal laves flere hele tiden

Øl og sodavand køber vi i tyskland, og kagen bliver hjemmebag 

Hvor mange bliver i? :-) 

Anmeld

19. april 2012

Team Putte

EKBJ skriver:

Hvor mange bliver i? :-) 

Omkring 35 Og så vurderer vi lige hvor store børnene er der kommer med og om der skal bestilles en hel kuvert pr. barn. F.eks er min lille nevø knapt 3 og kærestens lille niece knapt 2 på det tidspunkt, og det er jo minimalt hvad de spiser.

Der kommer omkring 6 små børn og de får lov at dele 3 kuverter

Anmeld

19. april 2012

EKBJ

Team Putte skriver:

Omkring 35 Og så vurderer vi lige hvor store børnene er der kommer med og om der skal bestilles en hel kuvert pr. barn. F.eks er min lille nevø knapt 3 og kærestens lille niece knapt 2 på det tidspunkt, og det er jo minimalt hvad de spiser.

Der kommer omkring 6 små børn og de får lov at dele 3 kuverter

Der kommer vidst lidt flere børn ved os :-) 

Min kærestes to niecer - 2 år og 8 måneder..

Hans nevø - 1 år

Hans grandkusine/fætters datter hun er omkring 8, ligesom min lillesøster :-)

Så det er jo også begrænset hvor meget de lige spiser.. for de gider jo ikke sidde stille og spise.. 

Anmeld

19. april 2012

Team Putte

EKBJ skriver:

Der kommer vidst lidt flere børn ved os :-) 

Min kærestes to niecer - 2 år og 8 måneder..

Hans nevø - 1 år

Hans grandkusine/fætters datter hun er omkring 8, ligesom min lillesøster :-)

Så det er jo også begrænset hvor meget de lige spiser.. for de gider jo ikke sidde stille og spise.. 

Nej præcis! Det er en delle og et brød i hånden og så er de løbet igen

Vi har lejet selskabslokale der har en legeplads lige ved siden af så vi regner ik med at se de lidt større børn særlig meget

Vi regner med alt i alt MAX at bruge 5500.  2600 på mad, 1100 kr på lokale, 1000 kr på drikkevarer og chokolade til bordene, og så er der 800 kr tilbage til kage og pynt  Er ik den store pyntedukke så det bliver ik meget vi bruger på bordene

Anmeld

19. april 2012

EKBJ

Team Putte skriver:

Nej præcis! Det er en delle og et brød i hånden og så er de løbet igen

Vi har lejet selskabslokale der har en legeplads lige ved siden af så vi regner ik med at se de lidt større børn særlig meget

Vi regner med alt i alt MAX at bruge 5500.  2600 på mad, 1100 kr på lokale, 1000 kr på drikkevarer og chokolade til bordene, og så er der 800 kr tilbage til kage og pynt  Er ik den store pyntedukke så det bliver ik meget vi bruger på bordene

Vi holder hans barnedåb ved svigermor :-) de bor lidt ude på landet så det er masser af plads - have, trampolin osv.. 

Og så regner jeg bare med at gå ud og plukke nogle blomster til bordene hvis de nu er sprunget ud i juli måned

Og dug har min moster i en meget fin lysseblå farve.. 

- så det bliver bare mad og drikkelse vi skal bruge penge på :-) Og så vil jeg gerne have to af mine veninder til at stå for at sætte maden og det frem så man ikke skal tænke på det :-) og de skal selvf også have lidt "drikkepenge" :-)

Anmeld

19. april 2012

Team Putte

EKBJ skriver:

Vi holder hans barnedåb ved svigermor :-) de bor lidt ude på landet så det er masser af plads - have, trampolin osv.. 

Og så regner jeg bare med at gå ud og plukke nogle blomster til bordene hvis de nu er sprunget ud i juli måned

Og dug har min moster i en meget fin lysseblå farve.. 

- så det bliver bare mad og drikkelse vi skal bruge penge på :-) Og så vil jeg gerne have to af mine veninder til at stå for at sætte maden og det frem så man ikke skal tænke på det :-) og de skal selvf også have lidt "drikkepenge" :-)

Vi havde faktisk oz snakket om en "køkken-dame" og hun skal selvfølgelig have noget for det.. Hende havde jeg da lige glemt!

Det vil bare tage så meget af presset den dag hvor jeg tænker man har rigeligt at se til uden at skulle bekymre sig om der er fade der skal skiftes ud

Vi havde faktisk oz snakket om at få en af mine kollegaer til at komme og tage billeder. Hun interesserer sig for foto og så skal man heller ik spekulere på at huske at tage billeder når der sker noget sjovt og sådan. Vi havde snakket om engangs kameraer på bordene, men synes tit der kommer rigtig mange useriøse billeder ud af dem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.