Se tv efter BH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2012

morethanperfect

Hmm kan ik rigtig finde ud af det ..
Nu er Oscar ikke den dreng der vil se vildt meget fjernsyn , da han simpelthen ikke har ro i røv*n et sekund .. Ligeså snart han kommer hjem fra DP vil han helst udenfor igen , eller farer op og ned af trapperne herhjemme .. Han vil ikke sidde stille ..

Jeg tror hvis jeg havde en søn der kunne sidde stille og slappe af , tror jeg at jeg ville finde på noget andet han kunne lave i stedet for at se fjernsyn .. Deres hjerne kobler slet ikke af når de ser fjernsyn .. Hjernen er i gang op til halvanden time efter man har slukket for det ..
Selvf. har jeg haft dage , hvor jeg har stået med en træt unge , sur og tvær , og madlavning , og så har jeg da sat teletubbies på for at prøve og underholde ham med det .. Men det sker altså sjældent ..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

Mussen2

netdaddy skriver:

Hos  os har drengene sådan set selv afgjort den diskussion!

For min skyld måtte de sådan set gerne se lidt tegnefilm/lille nørd eller hvad der nu er (de er 1 1/2 og 3 1/2), men det synes min hustru ikke.

Men drengene vil faktisk helst gerne ud og lege i haven eller gå en tur, eller sidde lige så stille (mest den store) med en bog i vores hyggehjørne.

Så hjemme hos os er det faktisk kun lørdag og søndag morgen, hvor fjernsynet i soveværelset bliver tændt med tegnefilm, eller når vi lejer en film til drengene i Blockbuster, eller hos den lokale film-pusher.

Så vi har faktisk ikke haft de store diskussioner om det.

Dog oplevede vi, da den store fik lov til at se lidt tegnefilm inden sengetid (lige efte aftensmaden), at han ikke ville ligge sig til at sove og stod voldsomt tidligt op om morgenen - det gør han så ikke mere...;0)

Interessant, med søvnen. Hvorfor tror du han stod tidlig op! Når han havde set fjernsyn? Jeg er blot nysgerrig

Anmeld

18. april 2012

Mor-til-asta-09

Camulla skriver:

Nu har jeg altså brug for jeres mening, for min mand og jeg er dybt uenige 

Min store dreng på 3 1/2 vil rigtig gerne se fjernsyn (helst Lille Nørd) når han kommer hjem fra BH og det må han rigtig gerne for min skyld. Efter min mening kan han godt have brug for at koble helt fra efter sådan en lang dag i børnehave fra 8.30 - 15.00 og jeg mener ikke at et par timer foran flimmerkassen kan skade. Faktisk lærer han en helt masse fra i hvert fald Lille Nørd.

Men min mand mener, at han skal lege med sit legetøj og ser helst ikke at han ser fjernsyn...

Hvad er jeres holdning til dette??

Min datter får lov til at se lidt tv når hun kommer hjem, for at koble af. Når de er afsted er der så mange regler om at de skal lege ude/inde med legetøj osv, så de kan godt have behov for at koble af. Så holder fuldstændig med dig

Anmeld

18. april 2012

bobbles

Camulla skriver:

Min store dreng på 3 1/2 vil rigtig gerne se fjernsyn (helst Lille Nørd) når han kommer hjem fra BH og det må han rigtig gerne for min skyld. Efter min mening kan han godt have brug for at koble helt fra efter sådan en lang dag i børnehave fra 8.30 - 15.00 og jeg mener ikke at et par timer foran flimmerkassen kan skade. Faktisk lærer han en helt masse fra i hvert fald Lille Nørd.

Men min mand mener, at han skal lege med sit legetøj og ser helst ikke at han ser fjernsyn...

altså timer er måske for meget men min datter har da også fået lov til lige at se lidt tv når hun kommer hjem fra BH hvis det er det hun lige har behov for, efter en lang dag i børnehaven, så kan vi nemlig stå at lave aftensmaden imens, og lige for tiden når vi dårligt nok at hente hende så vil hun gerne ud at lege udenfor på den legeplads vi har her hvor vi bor og det får hun da også lov til, så jeg synes det er ok, for synes jeg har erfaret at min datter har elsket at se tv, men så skifter hendes interesser og for tiden vil hun helst udenfor at lege  så jeg vil sige lad dog barnet

Anmeld

18. april 2012

Fanny Holbech

At være i børnehave er det samme som en hård arbejdsdag for barnet.

Det kan godt være at barnet hygger sig og har det sjovt (forhåbentligt), men der sker så meget, der er mange børn/voksne at forholde sig til hele tiden og tempoet er højt.

Ligesom vi andre har brug for at koble af efter en lang dag har børnene det også, de er trætte og har brug for ro, så her synes jeg fjernsynet er en rigtig god måde at give sit barn mulighed for at slappe lidt af et par timer og så kan man jo når de er klar til det opmuntre dem til at være med i de daglige gøremål omkring fx madlavning og borddækning.

Anmeld

18. april 2012

Isaac's mor

Er enig med dig, synes ikk der noget galt i at se tv overhoved (og specielt ikk lille nørd), bare det med måde selvf.

Anmeld

18. april 2012

Guldimaven

Jeg er enig med dig! Efter sådan en lang dag i børnehaven, er det rart bare at få lov til at sidde og lave ingenting!

Anmeld

18. april 2012

Camulla

Tak for jeres svar alle sammen. Kan se at størstedelen er enige med mig. Dejligt! Ved godt jeg skrev at han så tv i et par timer, det gør han altså ikke. Fjernsynet står bare tændt i et par timer. Dårlig vane... Han render og leger lidt imens og går så til og fra. Tit sidder han også og ser film eller spiller på Ipaden...

Efter aftensmad ser han ikke tv. Kun om fredagen hvor der er is-dag og Disney Sjov  

Anmeld

18. april 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Camulla skriver:

Jeg holder med dig..
Han er jo på hele dagen i børnehaven, så han har da brug for at må koble bare lidt af, uden at skulle sove..

Anmeld

19. april 2012

netdaddy

Mussen2 skriver:

Interessant, med søvnen. Hvorfor tror du han stod tidlig op! Når han havde set fjernsyn? Jeg er blot nysgerrig

Fordi han altid kom og spurgte om at se fjernsyn.

Og fordi vi så prøvede at skære fjernsyn væk efter aftensmaden og vupti  - så stod han ikke op kl. 5 om morgenen, men sov gerne til 6.30.

Så det var dels vores intuition og de forsøg der overbviste os.

Men idag har begge drenge et sundt forhold til det at sidde og se tv, og der bliver også slukket med det samme når der bliver bedt om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.