Se tv efter BH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.066 visninger
42 svar
0 synes godt om
18. april 2012

Camulla

Nu har jeg altså brug for jeres mening, for min mand og jeg er dybt uenige 

Min store dreng på 3 1/2 vil rigtig gerne se fjernsyn (helst Lille Nørd) når han kommer hjem fra BH og det må han rigtig gerne for min skyld. Efter min mening kan han godt have brug for at koble helt fra efter sådan en lang dag i børnehave fra 8.30 - 15.00 og jeg mener ikke at et par timer foran flimmerkassen kan skade. Faktisk lærer han en helt masse fra i hvert fald Lille Nørd.

Men min mand mener, at han skal lege med sit legetøj og ser helst ikke at han ser fjernsyn...

Hvad er jeres holdning til dette??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

Janni.

Jeg har samme holdning som dig. Her får Silas på 13 mdr lov til at hygge sig lidt med tv'et hvis det er dét, han lige har brug for. 

Anmeld

18. april 2012

MariaJ

Camulla skriver:

Min store dreng på 3 1/2 vil rigtig gerne se fjernsyn (helst Lille Nørd) når han kommer hjem fra BH og det må han rigtig gerne for min skyld. Efter min mening kan han godt have brug for at koble helt fra efter sådan en lang dag i børnehave fra 8.30 - 15.00 og jeg mener ikke at et par timer foran flimmerkassen kan skade. Faktisk lærer han en helt masse fra i hvert fald Lille Nørd.

Men min mand mener, at han skal lege med sit legetøj og ser helst ikke at han ser fjernsyn...

Jeg synes nok at et par timer er længe, hvis han gør det hver dag, men ellers har jeg heller ikke noget imod tv efter en lang dag i institution. Vores datter ser 1/2 time hver dag før aftensmaden, nogle gange en time, hvis det trækker ud med maden. Hvis fjernsynet er tændt længere end det begynder hun som regel af sig selv at lave noget andet. Ellers kan jeg godt finde på at slukke, for jeg synes også hun skal gøre andre ting og aktivere sig selv.

Anmeld

18. april 2012

K&S

Anton er 20 måneder og nyder at se en times tegnefilm, når han kommer hjem fra DP, hvor han også bare slapper af og kobler fra :-)

Anmeld

18. april 2012

LR85

Camulla skriver:

umiddelbart ville jeg sige nej til fjernesyn.

Men der er undtagelser.

og det er jo individuelt.

Jeg er alene om aftene med vores 2 årige dreng og det er rigeligt hårdt med ulvetime og madlavning og træthed, så derfor har jeg selv stået i dilema med om man bare skal sætte teletubbies på.

Jeg har egentlig ikke fundet svaret, da jeg synes det er forkert bare a tænde for flimmerkassen hver eftermiddag, men hvis det kan gøre at en ulvetime bliver mindre, eller man undgår konflikter og skænderier, er det måske en meget god ide.

Hvis man er 2, og den ene kan se tv med barnet, lege eller lign, så ville jeg personligt ikke tænde for fjernsynet overhoved.

Anmeld

18. april 2012

Bonde-liv

selvfølgelig må mine se tv efter DP/BH

de har lige leget en hel dag. fået masser af indtryk. er blevet trætte. hvad gør jeg selv efter en lang dag? ser sku lidt dr.phil eller sidder her på baby.dk

mine unger må også koble af!

Anmeld

18. april 2012

Dot D

Jeg har intet imod, at ungerne ser fjernsyn, når de kommer hjem. De har haft en lang "arbejdsdag" ligesom vi andre, og har derfor ligeså meget brug for at koble af... Hvis de så gør det bedst foran fjernsynet, fint med mig

Det gør vores også, men jeg ved, at nu hvor det gode vejr kommer, så vil de meget hellere udenfor, så leger de bare der i stedet for, og det er allerede startet. Så fjernsynet må gerne tændes her, hvis det er det, de har lyst til

Anmeld

18. april 2012

Stumpen

Dot D skriver:

Jeg har intet imod, at ungerne ser fjernsyn, når de kommer hjem. De har haft en lang "arbejdsdag" ligesom vi andre, og har derfor ligeså meget brug for at koble af... Hvis de så gør det bedst foran fjernsynet, fint med mig

Det gør vores også, men jeg ved, at nu hvor det gode vejr kommer, så vil de meget hellere udenfor, så leger de bare der i stedet for, og det er allerede startet. Så fjernsynet må gerne tændes her, hvis det er det, de har lyst til

Enig med Dot D 

Anmeld

18. april 2012

Brams

Camulla skriver:

Jeg er lidt af samme holdning som dig, Lærke er 2½ år og havde en overgang bare brug for at slappe af foran TV´et når hun kom hjem fra DP og det fik hun lov til, selv om vi da også gerne så at hun legede med sit legetøj.

Nu er perioden overstået og nu vil hun helst lege, men der kommer da helt sikkert et andet tidspunkt hvor hun vil se TV igen, og så gør vi bare det

Anmeld

18. april 2012

netdaddy

Hos  os har drengene sådan set selv afgjort den diskussion!

For min skyld måtte de sådan set gerne se lidt tegnefilm/lille nørd eller hvad der nu er (de er 1 1/2 og 3 1/2), men det synes min hustru ikke.

Men drengene vil faktisk helst gerne ud og lege i haven eller gå en tur, eller sidde lige så stille (mest den store) med en bog i vores hyggehjørne.

Så hjemme hos os er det faktisk kun lørdag og søndag morgen, hvor fjernsynet i soveværelset bliver tændt med tegnefilm, eller når vi lejer en film til drengene i Blockbuster, eller hos den lokale film-pusher.

Så vi har faktisk ikke haft de store diskussioner om det.

Dog oplevede vi, da den store fik lov til at se lidt tegnefilm inden sengetid (lige efte aftensmaden), at han ikke ville ligge sig til at sove og stod voldsomt tidligt op om morgenen - det gør han så ikke mere...;0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.