Se tv efter BH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2012

Savannah

Jeg er enig med dig, det lyder som om han kobler af når han ser tv. Det synes jeg han skal have lov til, især når det er lille nørd han ser. Jeg kan godt se hvad din mand mener, men jeg har selv brug for at koble af når jeg kommer hjem. Så sidder jeg med computeren i en halv times tid.. Så jeg tror han har BRUG for det.
Meget tv er ikke godt, men de fleste har brug for et pusterum hvor de bare kan være til og ikke være på, engang imellem. Hvadenten det er tv, en bog eller måske opvasken der funker for den enkelte.
Hvis han selv spørger efter det synes jeg det er helt fint.

Mvh Caroline.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

.....

Synes det er i orden at han lige ser en times fjernsyn.. Han har jo sikkert leget en masse med legetøj eller andet i BH, så synes det er i orden at se en smule fjernsyn når han kommer hjem. Det ville jeg også have brug for, for at kunne koble lidt af når man kommer hjem fra skole

Anmeld

18. april 2012

*Sofie*

Malou bliver snart 3 år.
Hun må gerne se fjernsyn når hun kommer hjem om eftermiddagen.
Nogen gange ½ time, nogen gange over 1 time. Det er forskelligt.
Jeg ved at hun kobler af på den måde, så det er helt i orden for mig.
Hvis jeg havde tiden og muligheden ved jeg, at jeg ville gøre det samme  
Når hun så har set det hun skulle, får hun besked på at slukke. Og det gør hun så. Og så er der ikke mere fjernsyn for hende. Heller ikke efter aftensmaden. Så må hun lege, eller være i køkkenet sammen med mig. Og den er hun også helt med på

Anmeld

18. april 2012

Lone Jakobsen

jeg synes det er helt okay at koble lidt af med tv efter en lang dag.

Anmeld

18. april 2012

sarahb

Min dreng har også brug for det, få en puster og slappe af.

Anmeld

18. april 2012

raca

ingen børn mener jeg bør bruge mere en MAX 1time om dagne foran et tv..

jeg mener børn når de kommer hjem fra ins, har brug for rolig mor eller far tid og ikke brug for at blive placeret foran tante tv.

men jo jeg mener tv kan være fint, men ikke til at koble fra med, da det faktisk aktivere deres hjerner rigtig meget, så tv skal være et bevist tilvalg, men ikke som erstatning for nærvær og nem underholdning, jeg mener nogle børn bliver dovne af at glo tv, og mister evnene til selv at finde på, tv er som alt andet en vane.. og hvis vanen tager overhånd er det en dårligvane.. og jeg mener timers tv er for meget..

så på den korte tid i har sammen efter bh. typisk fra kl 16-20 hvis den ene time så går med at barnet alene glor ind i en kasse.. så er 1/4 del af den tid i kunne være sammen om noget og tale samme jo væk... brugt på passiv underholdning.

så jeg mener i bør være sammen med barnet og kun bruge tv bevist som buffer for en hektisk tid.. eks de 30 min der laves aftens mad, hvis barnet ikke vil hjælpe.

afslapning og at koble fra. foregår ikke foran et tv.. men med en god bog, og stille musik eks

Anmeld

18. april 2012

sabi1979

Bonde-liv skriver:

selvfølgelig må mine se tv efter DP/BH

de har lige leget en hel dag. fået masser af indtryk. er blevet trætte. hvad gør jeg selv efter en lang dag? ser sku lidt dr.phil eller sidder her på baby.dk

mine unger må også koble af!

enig

Anmeld

18. april 2012

Lise

Mine drenge får lov at se fjernsyn efter børnehave/vuggestue. De har haft en lang dag fyldt med leg og aktiviteter. De slapper af der, og jeg/manden får tid til at bikse noget aftensmad sammen.

Jeg sætter ofte Legokassen frem til dem, samtidig med at de ser fjernsyn, hvilket ofte resulterer i at de søger derhen i stedet. Men for min skyld må de gerne flade ud foran fjerneren i ulvetimen - gid jeg kunne gøre det samme

Anmeld

18. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her ser begge tv når de kommer hjem for, at koble fra og her er Lille Nørd også et kæmpe hit.

Når det er rigtig godt vejr vælger de dog ofte, at ville lege ude i haven.

Anmeld

18. april 2012

MortilElias2010

Dot D skriver:

Jeg har intet imod, at ungerne ser fjernsyn, når de kommer hjem. De har haft en lang "arbejdsdag" ligesom vi andre, og har derfor ligeså meget brug for at koble af... Hvis de så gør det bedst foran fjernsynet, fint med mig

Det gør vores også, men jeg ved, at nu hvor det gode vejr kommer, så vil de meget hellere udenfor, så leger de bare der i stedet for, og det er allerede startet. Så fjernsynet må gerne tændes her, hvis det er det, de har lyst til

Helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.