ingen børn mener jeg bør bruge mere en MAX 1time om dagne foran et tv..
jeg mener børn når de kommer hjem fra ins, har brug for rolig mor eller far tid og ikke brug for at blive placeret foran tante tv.
men jo jeg mener tv kan være fint, men ikke til at koble fra med, da det faktisk aktivere deres hjerner rigtig meget, så tv skal være et bevist tilvalg, men ikke som erstatning for nærvær og nem underholdning, jeg mener nogle børn bliver dovne af at glo tv, og mister evnene til selv at finde på, tv er som alt andet en vane.. og hvis vanen tager overhånd er det en dårligvane.. og jeg mener timers tv er for meget..
så på den korte tid i har sammen efter bh. typisk fra kl 16-20 hvis den ene time så går med at barnet alene glor ind i en kasse.. så er 1/4 del af den tid i kunne være sammen om noget og tale samme jo væk... brugt på passiv underholdning.
så jeg mener i bør være sammen med barnet og kun bruge tv bevist som buffer for en hektisk tid.. eks de 30 min der laves aftens mad, hvis barnet ikke vil hjælpe.
afslapning og at koble fra. foregår ikke foran et tv.. men med en god bog, og stille musik eks
Anmeld