Billeder på FB til kommercielt brug?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er dine private FB billeder blevet brugt til reklame uden din accept?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.175 visninger
34 svar
0 synes godt om
17. april 2012

MomInTheMaking

Ja, inspireret af en anden tråd herinde som er igang lige nu, så kunne jeg god tænke mig at høre hvor mange der har prøvet/oplevet at deres private billeder er blevet brugt til reklamer eller lignende?

Jeg er godt klar over at det kan ske uden at man ved noget om det, men jeg vil bare gerne høre om der er nogen herinde der rent faktisk har prøvet det?

Jeg ved også at det handler meget om hvor "aktiv" man er på nettet, der er jo flere af de heftige dabatøre herinde fra, der har prøvet at blive citeret eller lignende. + hvis man er en meget aktiv blogger må man jo også være mere disponeret for at blive brugt til diverse reklamer.

Men er det noget i nogensinde har oplevet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

serinasmor

nej - men har også kun lagt måske 2 billeder ud af mig selv .. og intet andet ... lægger ikke billeder på facebook! fordi jeg ved at det kan ske ..

Anmeld

17. april 2012

millemai

Nej, men synes det er skræmmende at give fremmede rettigheder over mine billeder til at gøre med præcis hvad de vil. Jeg ville heller ikke gå hen og give en tilfældig mand/kvinde på gaden et af mine private billeder. 

Anmeld

17. april 2012

emsaroto

Nej det skulle jeg da ikke mene

Anmeld

17. april 2012

Mira0911

Jeg tænker mere, hvordan pokker får de adgang til vores billeder, hvis de er gjort fuldstændig private så det kun er vennerne der kan se billederne?

Anmeld

17. april 2012

MomInTheMaking

Mira0911 skriver:

Jeg tænker mere, hvordan pokker får de adgang til vores billeder, hvis de er gjort fuldstændig private så det kun er vennerne der kan se billederne?

staff på fb kan jo godt få fat på dem og det er FB efter sigende sælger privae folks billeder. det er bare os private folk, privat indstillingerne er til for.

Anmeld

17. april 2012

serinasmor

Mira0911 skriver:

du oploader dem på facebook - så ejer facebook dem .. og eftersom de ligger på facebook ligger de i deres database ...

de billeder der er i god kvalitet kan de jo så vælge at sælge videre ...

Anmeld

17. april 2012

MomInTheMaking

serinasmor skriver:

nej - men har også kun lagt måske 2 billeder ud af mig selv .. og intet andet ... lægger ikke billeder på facebook! fordi jeg ved at det kan ske ..

Kender du nogen der har prøvet det siden du er påpasselig? Jeg synes egentlig det er ganske fint at man beholder sit for sig selv.

Men jeg kan bare heller ikke lade være med at sætte spørgsmålstegn ved HVOR udbredt det her er og om det ikke bare er en omgang medie-vrøvl som så meget andet. Altså betvivler ikke at det kan ske, blot at sandsynligheden er så lille at jeg virkelig ikke gider at gå op i det.

hvis du forstår min point..

Anmeld

17. april 2012

MomInTheMaking

millemai skriver:

Nej, men synes det er skræmmende at give fremmede rettigheder over mine billeder til at gøre med præcis hvad de vil. Jeg ville heller ikke gå hen og give en tilfældig mand/kvinde på gaden et af mine private billeder. 

Tja, jeg er nu ikke synderligt bange, før jeg får et bevis for at det rent faktisk er noget der er mere udbredt end  bare lige nogen enkelt stående tilfælde. jeg tror gerne at det sker, men tror nu det er mere undtagelsen end reglen.. og det gider jeg ikke gå og være nervøs for.

Anmeld

17. april 2012

serinasmor

Mom In The Making skriver:

Kender du nogen der har prøvet det siden du er påpasselig? Jeg synes egentlig det er ganske fint at man beholder sit for sig selv.

Men jeg kan bare heller ikke lade være med at sætte spørgsmålstegn ved HVOR udbredt det her er og om det ikke bare er en omgang medie-vrøvl som så meget andet. Altså betvivler ikke at det kan ske, blot at sandsynligheden er så lille at jeg virkelig ikke gider at gå op i det.

hvis du forstår min point..

kan sagtens forstå du tvivler .. og det virker også en kende konspiratorisk - indrømmet ..

kender ingen personligt nej ... men gennem min uddannelse er vi blevet gjort opmærksomme på det og har set på flere cases hvor det er sket ...

Man kan jo sige at det er jo også de færreste private billeder der egner sig til kommercielt brug .. men det sker altså ...

hvis jeg skulle begynde at lægge billeder op ville jeg nok starte med at skallere alle billeder ned i en str så de ikke kunne bruges til noget som helst .. men så kan man nærmest heller ikke se hvad de forestiller .. so whats the point

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.