ditski skriver:
Okay, men det er nok når man har fået konstanteret endo at man kommer i betragtning med det samme, min læge vidste det bare ikke.
Jeg fik det konstanteret i december 2011, efter et hav af meget ubehagelige unersøgelser
til sidst fik jeg en kiggertundersøgelse ind gennem huller i maven og så opdagede de vævet på min blære og andre steder.
Hvad er det de forkortelser betyder, IVF og IUI?
Det er ikke sådan at vi står og er helt desperate med at få børn, sker det så sker det og så vil det være et mirakel. Det er bare sådan at nu man ved det kan blive svært så tør man ikke starte på p-piller igen og så have endnu mindre chance om nogle år. Og lægen var bekymret da jeg oplyste ham at jeg havde stoppet for over 1 år siden.
Vi nærmere os også begge 30 med hastige skridt.
Jeg blev så ked af det efter at have været ved lægen i fredags, mistede alt håb og kunne kun se en fremtid med flere smerter, flere udersøgelser, det er virkelig hårdt for en psykisk.
Denne sygdom kom som et kæmpe chok for mig, men det er heldigvis ved at falde på plads i mit hovede nu det hele.
Men når smerterne rammer så går jeg helt ned med flaget, grædder af ingen ting, mit humør skifter på et sekund og jeg kan sove hele dagen 
Hvordan mærker du det, er det også sådan med smerter konstant og humærsvingninger?
Det er helt ok hvis du ikke vil svare, jeg har bare så mange ting i mit hovede og har ikke haft nogle at vende det med, som kender endo.
Spørg du endelig løs

Jeg ved ikke om alle kommer i betragtning med det samme, men jeg fik at vide ca. 1 år efter jeg var blevet opereret, at når jeg gerne ville have børn, så synes de jeg skulle henvende mig, så jeg kunne komme i behandling og ikke skulle døje med for mange smerter. Har du ikke mulighed for at tale med lægerne der hvor du blev opereret? For praktiserende læger ved sjældent ret meget om sygdommen og dens følger.
IVF er reagensglas behandling hvor man får hormonsprøjter, og de tager æggene ud, blander med med sædceller og sætter ægget op igen, IUI er inseminering, ved ikke helt præcist hvordan det foregår, men tror du får en ægløsningssprøjte og så sprøjter de din kærestes sæd direkte op i dig, så man har styr på ægløsningen

Hvis jeg var dig, ville jeg tale med endo lægerne om stop af p-piller, det var de nemlig ikke meget for, at jeg gjorde, men det kan være meget forskelligt alt efter hvor slemt det er og hvor det sidder

Heldigvis er det langt fra alle der er plaget hver dag af smerter... Jeg har kun de rigtig trælse smerter når jeg har mens, og så nogle gange ind imellem, men så er det af kortere varighed...
De er heldigvis blevet så dygtige, at de kan gøre en del for at lette hverdagen, i hvert fald for nogle af os! Hvad sagde din læge, siden du blev så nedtrygt? For det er da ikke til at holde ud, hvis du blive helt deprimeret, for det hjælper dig slet ikke

Hvad får du af smertestillende? Jeg får ibrumetin og panodil på en gang og har fået at vide at jeg skal lade være med at være sej og først tage piller når det er slemt, for så kan det ikke slåes ned, hvis man tager det i opløbet, er det meget nemmere at smertedække, og det har hjulpet mig rigtig meget! Tager dog ikke ibrumetin når jeg er i behandling og helst heller ikke noget andet, hvis jeg på nogen måde kan undgå det...
Jeg bliver rigtig træt, og hvis jeg er meget træt bliver jeg også noget mere pirlig og jeg kan godt få nogle ordentlige tudeture engang imellem, når jeg bare har ondt og er træt og synes det hele er noget hø, men det tror jeg bare, man skal have lov til...
Fik du fjernet endo, da du blev opereret og hvor blev du opereret?
Hvis der er noget du gerne vil spørge om, som du ikke gider have liggende på en åben debatside, så send en pb, så skal jeg nok svare dig