tarkoflen skriver:
Det er heller ikke særlig rart, men der er stor forskel på, hvor ramt man er. Jeg er heldgvis rimelig heldig, jeg har kun ondt ved mens og døjer med træthed og kvalme, andre kan enten slet ikke arbejde, eller kun arbejde deltid... Så jeg er heldig!
Jeg har fået det fjernet en gang, men problemet er, at det bliver ved med at komme, hver gang man har mens... Så man kan risikere at man skal opereres igen eller på et tidspunk have fjernet hele underlivet, men det hjælper dog ikke alle... Alt i alt en rodet sygdom, men man må jo få det bedste ud af det man har 
For mit vedkommende er det forkskelligt hvor ondt jeg har. Jeg mærkede første gang til det, omkring 14 års alderen, hvor det så er blevet værre og værre. Når det er rigtig slemt, besvimer jeg pga. den smerte der er, jeg kaqster op, og ved ikke hvem jeg er eller hvor jeg er. De gange er jeg blevet indlagt til observation. Jeg har igennem et år efter operationen fået provere, som udelader min mens. Jeg havde ikke mens i et år, og havde derfor ikke nær så mange smerter. Jeg stoppede pillerne, da vi ville have børn, og naturligvis med lægens råd. De første 3 måneder efter jeg stopped emed Provere, havde jeg "normale" menssmerter, menså tog det fat igen. Hver månede tager jeg kræftige smertestillende, for overhovedet at kunne tage på arbejde. Jeg tør dog ikke køre bil, da jeg er svimmel når jeg tager dem.
Smerter følels, på mig, som en der niver og river i det indvendige af hele underlivet, og det bliver ved. MEGET smertefuldt. Derudover, gør det voldsomt ondt og have afføring. De første par dage af mens, har jeg ikke afføring, jeg tuder når jeg trykker. Hvis trangen er for stor, tager jeg afføringsmiddel, for at det skal blive helt flydende, så ikke jeg skal trykke for meget.
Smerterne er også begyndt at komme imellem mens nu. Specielt smerter ved afføring. Jeg bliver utrolig dårlig, og meget træt, men det er heldigvis over efter et døgs tid.
Jeg er ikke blot ked af det, hver månede, når mens kommer, fordi jeg ikke er gravid. Men også meget frustreret og opgivende, da jeg ved, at jeg igen skal leve 4 dage på smertestillende, og have det rigtig skidt. Det er et marridt.
Mine æggestokke er ikke helt lukkede, og heldigvis for det, så er der en større chance for, at jeg kan blive gravid.