babyolesen skriver:
Hej med dig
Jeg har endometriose, og har vidst i mange år, at når vi ville have børn, så var det med hjælp.
Jeg er i behandling, men det lykkedes ikke i første forsøg, men de sagde også, at det lidt var et prøveforsøg for at finde ud af, hvilken dosis medicin jeg skulle have.
Vores forsøg er lige i bero på grund af stress på job, men lægerne er optimistiske, og mener sagtens vi kan få hjælp! Og eftersom du har fået lov til at prøve selv, så tror jeg helt sikkert, at de kan hjælpe jer!
Hvis jeg var dig, så ville jeg forsøge alt hvad jeg kan, at få lov til at gå direkte i IVF behandling, især når din mands sædkvalitet også er nedsat og I har prøvet så længe!
Hvilket sygehus hører du til?
Du må endelig spørge, hvis du har nogle spørgsmål, så skal jeg svare dig så godt jeg kan 
Og jeg har en solstråle historie fra en af mine gode veninder, hun blev gravid i første IVF forsøg selvom hun har endo 

Mange tak for svar. Det er lidt betrykkende og høre fra andre, som står eller har stået i samme situation.
Så vidt jeg kunne forstå, så skulle jeg til Dronninglund fertilitetsklinik. Jeg vil helt klart høre om IVF behandlingen, og finde ud af, om det er den bedste løsning for mig.
Jeg kan lidt forstå i det første du skriver, (hvis i ville have børn, var det med hjælp) at du i forvejen har børn. Det er dejligt og høre, at det sagtens kan lade sige gøre, selvom du har endo. Og din veninde også er blevet gravid, enddag i første forsøg. Det giver et håb.
Jeg har endnu ikke fået så meget af vide om behandlingsforløbet. Det kommer vist først når jeg møder i Dronninglund første gang. Kan lidt forstå på dig, at du har fået medicin. Hvad gør medicinen?
Jeg hørte på et tidspunkt, at man skulle have nogle "Hormonpiller", og der vile være nogle hæftige bivirkninger af det... Kan du mærke til sådan noget?
Med Venlig Hilsen Line
Jeg har desværre ikke børn endnu, men jeg er meget fortrøstningsfuld

Jeg fik bare at vide, da jeg var blevet opereret, at jeg skulle have hjælp for at få børn...
Jeg kender faktisk til to andre med endo der er blevet gravide uden hjælp, så må det også kunne lade sig gøre for os andre

Vores første forsøg var efter lang protokol, det vil sige først en måned på p-piller, derefter næsespray 4 gange dagligt, derefter hormonsprøjter 1 gang om dagen og til sidst ægløsningssprøjten... Og så selvfølgelig en del skanninger og til sidst tages der æg ud. Mine var så desværre ikke, som de skulle være og jeg fik derfor ikke lagt nogle tilbage, men det satser jeg helt sikkert på, at jeg får næste gang

Jeg kender kun til behandlingen på Skejby, men de har bare været så søde derude! De er skønne mennesker, der gerne vil hjælpe, så jeg er sikker på, at I er i gode hænder