An&Jo skriver:
Jeg har en veninde, og en rigtig god en af slagsen faktisk.. Jeg elsker at hygge med hende og sludre med hende, og ikke mindst bare være sammen med hende..
MEN jeg r misundelig på hende..
Jeg ved det er rigtig grimt af mig, og jeg ved at jeg selv er skyld i at jeg ikke får det samme som hende lige nu..
Sagen er den at hun er gravid, og desværre er hun kun 2 uger bagud i forhold til hvad jeg ville have været hvis jeg havde beholdt det uplanlagte spire fremfor at få det fjernet.. Hende og kæresten har så oveni lige fået afvide at de venter en fin lille pige.. 
Hun er altså gravid OG venter en pige, og her kommer misundelsen, for jeg burde også være gravid, og jeg ØNSKER mig brændende en lille pige..
Det er så pisse hårdt at stå på sidelinjen til den her graviditet når jeg ved at vi kunne have været lige langt henne ca, og når jeg ved at vi kunne have været på barsel sammen og hygge os om vores børn.. Det er pisse hårdt psykisk at de nu skal have en pige som er mit eget største ønske..
Nu skal det ikke misforståes som om jeg ikke er glad på deres vegne for det er jeg helt sikekrt.. de har kæmpet i et par år for at få det her barn, og jeg er super glad for at det endelig er lykkedes dem at blive gravide.. Det falder bare super uheldigt sammen med at jeg ikke selv kan få hvad jeg ønsker allermest..
Jeg har IKKE sagt noget til min veninde om mine følelser, for jeg skammer mig faktisk rigtig meget over det, og det skal ikke gå udover hendes glæde.. Jeg svarer supergerne på alle hendes spørgsmål når hun stiller dem, men så snart røret er lagt på, eller vi ikke er sammen mere, så sætter jeg mig til at tude over at det ikke er mig der skal vælge barnevogn, seng, puslebord, ja you name it..
Desværre kan jeg også bare mærke på mig selv nu, at mine svar til hende bliver lidt korte og kolde, og jeg skal virkelig kæmpe for ikke at give mig til at tude når jeg er sammen med hende.. Samme dag hun fortalte mig at hun var gravid, skulle jeg fortælle hende hvorfor jeg havde afleveret min søn ved hans far for den næste uge, og det gjorde at hun faktisk blev bange for at være glad foran mig, og det ønsker jeg jo for alt i verden ikke..
Hun fortjener den her lykke, det gør hun virkelig..
Jeg har kun snakket med 2 om det her, en anden veninde og min kæreste, for det er bare skide svært, men jeg har bare brug for at få lukket op for det nu kan jeg mærke, og brug for at få sat ord på lidt af de ting jeg går og tumler med..
Den abort har været så hård for mig her bagefter at jeg er blevet overrasket over hvor mange tårer jeg egentlig kan indeholde..
Øv jeg er ked af mig selv lige nu, og jeg væmmes over min reaktion.. Hvorfor kan jeg ikke bare lægge det på hylden nu?? Jeg er sygt bange for min reaktion den dag hun fortæller hun har født.. 
Føler med dig, det er ikke spor sjovt 
Min søster og jeg blev gravid med to måneders mellemrum, og gik også begge og glædede os til vi skulle have børn på samme alder, og kunne gå på barsel sammen.. Men da jeg var 10 uger henne havde jeg en spontan abort..
Det var super svært at følge hendes graviditet og vise glæde når det eneste jeg ønskede var at være i samme situation.. Og den dag hun fødte rendte jeg forvirret rundt og græd og forsøgte at tage mig sammen til at købe en barselsgave til hende.. Måtte opgive og få min mor til at tage med ud og købe den da jeg slet ikke kunne samle tankerne..
Vil også sige du bliver nød til at snakke med din veninde om det, og mon ikke hun forstår dig.. Hun ved jo hvad du har været igennem..