Hjælp! Spg. til boligkøb!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Mummymalle

Hejsa. Vi har lige købt hus og har nordea. Vi skulle med tre børn ha et rådighedsbeløb på 16000, vi har dog kun 14500, men det var ingen problem. Vi måtte låne 1,7. Så prøv at start med nordea. Pøj pøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Anonym trådstarter

Mummymalle skriver:

Hejsa. Vi har lige købt hus og har nordea. Vi skulle med tre børn ha et rådighedsbeløb på 16000, vi har dog kun 14500, men det var ingen problem. Vi måtte låne 1,7. Så prøv at start med nordea. Pøj pøj

Okay, ja det lyder jo faktisk ganske fornuftigt! Det giver da en forhåbning om at det godt kan lade sig gøre

.. Og tillykke med huskøbet 

Anmeld

13. april 2012

modesty

Anonym skriver:

Tak for svar 

Vi synes også det er et højt beløb - men det virker åbenbart til at det er sådan flere steder, altså 4.000-5.000 pr voksen og 2.000 pr. barn  Men det synes jeg nu også er meget!

og ja, har også hørt at det er forskelligt selv hvilken bankrådgiver man har - men kan man godt bare sige at vi vil have en samtale med en anden bankrådgiver, når man allerede har haft en samtale en medarbejder i den pågældende bank? 

Nej, hvis I har fået afslag i banken, må I videre til en ny bank. 

Anmeld

13. april 2012

sus73

Min erfaring er at der er meget stor forskel fra bank til bank. Jeg havde været kunde i Nordea hele mit liv, aldrig lånt penge, og havde en fornuftig opsparing. De ville kun låne et urealistisk lavt beløb, ca. 300.000 kr, som man jo ikke kan købe noget for.

Jeg søgte en anden bank og kunne uden problemer låne til et hus.

Det som er vigtigt, er at I laver et realistisk budget, istedet for at banken fastsætter et rådighedsbeløb for jer, som meget ofte er alt for højt i forhold til hvad man reelt har behov for.

Held og lykke med det.

Anmeld

13. april 2012

Mumto3

JEg ville klart gå efter drømmehuset, og prøve at kringle den med banken.

-er det ikke også kun mens du læser at I skal sidde virkelig hårdt i det? Så det er jo ikke for livstids, at I mangler penge.

-Men hvilken stand er huset i? For det er dyrt at bo i hus, og der er hele tiden noget der skal laves . Det skal man huske at tænke med ind!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.