Hjælp! Spg. til boligkøb!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Fanny Holbech

Jeg ville spørge flere forskellige banker, og ikke være bange for at sige at I allerede har fået et nej. Hvis den næste også siger nej, så spørg den næste igen, og den næste osv.

Tal med bankrådgiveren, Vær ærlige og læg kortene på bordet. Gør det klart at det er NU drømmehuset er der og at I IKKE får den mulighed igen samt at I er indstillet på at det bliver sparsomt det første år og evt. med studielån. Lad dem hjælpe Jer med at lægge et fornuftigt budget, så håber jeg for Jer at i finder en bank der vil hjælpe Jer.

Men jeg ville bestemt ikke opgive bare fordi en enkelt bank havde givet afslag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

hvis der er flere om budet, skal i jo nok regne med at der kommer en budkrig omkring ejendommen, og derfor skal i nok ikke forvente at få det til 1.2 mio medmindre de giver jer forkøbsret..

Det er vi også klare over. Men nu er jeg kommet en del i hjemmet, da jeg var barn, og de der også har interesse i at købe det, er enten landmænd, der køber for at få jorden eller andre naboer (men de skal først have solgt deres eget) Så vi håber på en evt. forkøbsret 

Men der kan jo nemt komme flere, når den først bliver sat til salg ved en ejendomsmægler.

Anmeld

12. april 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Det er vi også klare over. Men nu er jeg kommet en del i hjemmet, da jeg var barn, og de der også har interesse i at købe det, er enten landmænd, der køber for at få jorden eller andre naboer (men de skal først have solgt deres eget) Så vi håber på en evt. forkøbsret 

Men der kan jo nemt komme flere, når den først bliver sat til salg ved en ejendomsmægler.

i kan jo også eventuelt snakke med dem om at undgå en mægler, og så bare få en advokat med indover.. så kommer det ikke ud på markedet, og så er der måske større chance for at få det til prisen..

Anmeld

12. april 2012

Muhmi

Hej 

Min kæreste og jeg står i en meget svær situation! Vi har i ca. 2 år set på hus. På daværende tidspunkt studerede vi begge, så det var mest for sjovt vi kiggede, da vi ikke regnede med at kunne låne noget. Min kæreste har fået fuldtidsstilling og jeg mangler kun ét år af mit studie.

Vi var i vores bank for ca. 1 mdr. siden, for at høre om der overhovede var mulighed for at låne nogle penge. Vi drømmer om en stor grund, hvor vi kan have plads til mange dyr, bl.a. heste som jo kræver meget plads. Derfor er det ikke nemt at finde noget med så meget plads, til under 1.500.000 kr. vi fik af vide at det kunne vi ikke låne før jeg var færdig, for ind til da vil vi kun have et rådighedsbeløb på små 10.000 kr. om mdr. (når alt var betalt) Derfor tænkte vi at vi bare måtte vente et år og så lede igen til den tid.

.. Men nu! Nu har vi virkelig fundet DRØMMEHUSET! det ligger utrolig smukt. På en bakketop med udsigt ud over vandet. Der er så stor en grund at alle vores ønsker kan blive opfyldt - plads til dyr, mulighed for at lave en skov og en lille sø. Der er ca. 1 km. til fjorden, hvor der også høre noget jord med til. Et utrolig flot område

Ikke nok med det, så er mine forældre naboer der til. Det vil være min drøm at vores børn bare kunne løbe hjem til dem (pt. bor vi ca. en time fra mine og min kærestes forældre) De bor så langt ude på landet, at det kun er på deres vej, vi ville kunne bo (hvis vi skulle bo tæt på) og sidst der var et hus til salg der, er ca. 25 år siden. Så udover det hus der nu er til salg + mine forældres, er der kun 2 tilbage og de har ikke planer om at flytte de næste mange år. Så hvis vi skal bo tæt på mine forældre, skal vi enten bo der eller de skal flytte. Jeg elsker virkelig det område og har kun boet der indtil jeg flyttede hjemmefra. De omgivelser og det miljø, der er, vil jeg ønske jeg også kunne give mine børn..

Det er endnu ikke sat til salg, men det bliver det inden for den nærmeste tid. Det var mine forældre der kom til at fortælle det ved et tilfælde. Nu ved vi bare ikke hvad vi skal gøre! Prisen vil ca. blive 1.200.000 kr. og der er ikke rigtigt mulighed for at få den længere ned, da der er flere der har interesse i det.

Spørgsmålet er nu - Vi regner ikke med at kunne låne af vores egen bank, da de lige har sagt nej til 1.200.000 vi har tænkt at spørge den bank der er i den by huset ligger, hvilket også er min gamle bank. Men hvad siger man til dem? "vi har fået afslag et sted, derfor håber vi på at i ikke gør" og hvor mange banker er det okay at spørge i? Eller skal vi helt droppe drømmen om dette hus?

Beklager at det blev lidt langt, men jeg håber at I vil hjælpe 

Jeg er ked af at knuse dine drømme.. Men jeg tror ikke det vil ikke kunne lade sig gøre ligemeget hvilken bank du spørger... Desværre, ser økonomien sådan ud, at der ikke er nogle som helst banker der må det der mere...

Altså de skal bruge alle ens papirer på hvad man tjener og hvad man har brugt og hvor mange gange man har pruttet de sidste tre mdr. for de vil give et bevilliget overtræk på 200,-...

Anmeld

12. april 2012

MinNoah

Ta i nordea!

Vi er 2 voksne + et barn... Jeg er på su, min kæreste arbejder 37 timer, vi har lige lånt 1,3 mio til et hus.... og vi har knap 6000 til mad,benin osv. om måneden og ja vi sidder stramt i det lige nu! MEN det er jo ikke ALTID det vil være sådan... jeg er uddannet om 3 mdr, og får så enten dagpenge eller forhåbentlig en løn... og tænkl så hvor mange penge man så har

Synes det er fuldstændog urealistisk at man skal have 12.000 til mad osv. altså for søren... langt de fleste lever for MEGET mindre...!

Jeg kan SLET ikke forstå de høje rådighedsbeløb banken kræver (med mindre i har vist i altid hæver over, ikke har penge sidst på måneden osv.) Vorss bankrådgiver i nordea vidste at vi sagtens kan spare og vi fik lov -. og det er SKØNT med hus og ikke mindst egen have!!

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

Fanny Holbech skriver:

Jeg ville spørge flere forskellige banker, og ikke være bange for at sige at I allerede har fået et nej. Hvis den næste også siger nej, så spørg den næste igen, og den næste osv.

Tal med bankrådgiveren, Vær ærlige og læg kortene på bordet. Gør det klart at det er NU drømmehuset er der og at I IKKE får den mulighed igen samt at I er indstillet på at det bliver sparsomt det første år og evt. med studielån. Lad dem hjælpe Jer med at lægge et fornuftigt budget, så håber jeg for Jer at i finder en bank der vil hjælpe Jer.

Men jeg ville bestemt ikke opgive bare fordi en enkelt bank havde givet afslag.

Tak for svar 

Tænker også at vi virker mest troværdige når vi fortæller tingene som de er. regnede bare ikke med at det kunne have en indflydelse, når man fortalte at dette hun virkelig var DRØMMEHUSET! Men det skader vel ikke at fortælle 

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

i kan jo også eventuelt snakke med dem om at undgå en mægler, og så bare få en advokat med indover.. så kommer det ikke ud på markedet, og så er der måske større chance for at få det til prisen..

Ja, det kunne egentlig være en mulighed  + der vel også er noget salær der bliver sparet (men det er vel alligevel ca. det en advokat koster?)

Anmeld

12. april 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Ja, det kunne egentlig være en mulighed  + der vel også er noget salær der bliver sparet (men det er vel alligevel ca. det en advokat koster?)

ja salær bliver sparet og så kan man jo dele udgiften til advokaten..

Anmeld

12. april 2012

MinNoah

Muhmi skriver:

Jeg er ked af at knuse dine drømme.. Men jeg tror ikke det vil ikke kunne lade sig gøre ligemeget hvilken bank du spørger... Desværre, ser økonomien sådan ud, at der ikke er nogle som helst banker der må det der mere...

Altså de skal bruge alle ens papirer på hvad man tjener og hvad man har brugt og hvor mange gange man har pruttet de sidste tre mdr. for de vil give et bevilliget overtræk på 200,-...

Det passer så ikke helt

Se mit tidligere indlæg.. vi fik lov!

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Ta i nordea!

Vi er 2 voksne + et barn... Jeg er på su, min kæreste arbejder 37 timer, vi har lige lånt 1,3 mio til et hus.... og vi har knap 6000 til mad,benin osv. om måneden og ja vi sidder stramt i det lige nu! MEN det er jo ikke ALTID det vil være sådan... jeg er uddannet om 3 mdr, og får så enten dagpenge eller forhåbentlig en løn... og tænkl så hvor mange penge man så har

Synes det er fuldstændog urealistisk at man skal have 12.000 til mad osv. altså for søren... langt de fleste lever for MEGET mindre...!

Jeg kan SLET ikke forstå de høje rådighedsbeløb banken kræver (med mindre i har vist i altid hæver over, ikke har penge sidst på måneden osv.) Vorss bankrådgiver i nordea vidste at vi sagtens kan spare og vi fik lov -. og det er SKØNT med hus og ikke mindst egen have!!

Ja, har godt nok hørt en veninde side det samme om Nodea. De har ca samme indkomst som os, hvor hun også er færdiguddannet om ca. 1 år. De kunne godt låne 1.400.000 i Nodea og fik afvide at hvis de havde 9.000 om mdr. så var det fint (indtil hun var uddannet) Men de har heller ikke nogle børn endnu. 

Jeg synes bare at det virker lidt forkert at vi skal have 3.000 mere om mdr. fordi vi har et barn på ca. 1 år, hvor imod de kan "nøjes" med 9.000 og planlægger at få barn nu, og det er okay 

Men kan godt forstå du synes det er lækkert med egent hus og HAVE! Vi bor selv i en lejet lejlighed i Aarhus, og hold da op jeg savner en have- især når der er godt vejr! Og også det med at man ikke skal tænke på hvad man må og hvad man ikke må, nu hvor lejligheden er lejet. + det vil være skønt at være tættere på sine forældre! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.