Hjælp! Spg. til boligkøb!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Jeg er ked af at knuse dine drømme.. Men jeg tror ikke det vil ikke kunne lade sig gøre ligemeget hvilken bank du spørger... Desværre, ser økonomien sådan ud, at der ikke er nogle som helst banker der må det der mere...

Altså de skal bruge alle ens papirer på hvad man tjener og hvad man har brugt og hvor mange gange man har pruttet de sidste tre mdr. for de vil give et bevilliget overtræk på 200,-...

Det er også det jeg er bange for  

Men dette er virkelig drømmehuset så kan ikke bare vinke farvel til det, uden at have gjort noget  Så jeg tror at vi tager ud og spørger alle dem vi kan komme til  selvom at det ser noget sort ud 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

ja salær bliver sparet og så kan man jo dele udgiften til advokaten..

Arh, smart  det er helt sikkert et plus, pt bliver der set efter alle de steder der kan spares 

Anmeld

12. april 2012

smlmea

I skal shoppe banker,for der er meget forskel på hvor large de forskellige banker er.

Henvend jer hos 3-5 stykker,men hold jer langt væk,fra de banker,der samarbejder med BRF kredit,de er absolut de dyreste at låne hos.

Et af de billigste kreditforeninger er nykredit.

Det er helt normalt at man skal have 4500-5000 kr pr. voksen og 2000 kr pr. barn i rådighedsbeløb,og det kan jeg ærligt godt forstå.

Efter vi er flyttet i hus,kan jeg godt se at det altså bare koster mere,at bo i eget hus end i lejlighed.

Der er altså kun en til at betale,når noget gå i stykker eller skal vedligeholdes,og det er jer selv.

Vi har lige måtte få nye vinduer,og havde det ikke været for vores forsikring,havde vi måtte slippe 30.000 kr for 1 vindusparti,det er altså mange penge at hive ud af et budget.

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

smlmea skriver:

I skal shoppe banker,for der er meget forskel på hvor large de forskellige banker er.

Henvend jer hos 3-5 stykker,men hold jer langt væk,fra de banker,der samarbejder med BRF kredit,de er absolut de dyreste at låne hos.

Et af de billigste kreditforeninger er nykredit.

Det er helt normalt at man skal have 4500-5000 kr pr. voksen og 2000 kr pr. barn i rådighedsbeløb,og det kan jeg ærligt godt forstå.

Efter vi er flyttet i hus,kan jeg godt se at det altså bare koster mere,at bo i eget hus end i lejlighed.

Der er altså kun en til at betale,når noget gå i stykker eller skal vedligeholdes,og det er jer selv.

Vi har lige måtte få nye vinduer,og havde det ikke været for vores forsikring,havde vi måtte slippe 30.000 kr for 1 vindusparti,det er altså mange penge at hive ud af et budget.

Tak for svar 

Ja, der kommer selvfølgelig mange andre udgifter - især hvis det er et ældre hus. Det er umuligt at forudsige hvad det vil koste ekstra.

Jeg håber at et rådighedsbeløb på de ca. 11.500 vil være nok, og ellers se om det kan lade sig gøre med et su-lån  selvom jeg nu stadig synes at 11.500 er mange penge! (men har jo heller aldrig prøvet at bo i egent hus, hvad det medfører af udgifter 

Anmeld

12. april 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Det er også det jeg er bange for  

Men dette er virkelig drømmehuset så kan ikke bare vinke farvel til det, uden at have gjort noget  Så jeg tror at vi tager ud og spørger alle dem vi kan komme til  selvom at det ser noget sort ud 

Det er også det i kan gøre... Spørg spørg spørg... Det ville jeg også have gjort... Jeg  alt hvad jeg kan for at i må... Men Nordea virker da som et åbenlyst valg da de åbenbart prutter på hvad de må og hvad de ikke må

Anmeld

12. april 2012

Jonatansmor

Valle81 skriver:

Ved ikke noget om det, men er ved at falde død om over rådighedsbeløbet, 12000 til 2 voksne og 1 barn.....

Shit, vi er 3 børn og2 voksne og har 8000 til mad, tøj og sjov når alle udgifter er betalt. Vi får sku aldrig et hus kan jeg se

Også her - kommer da vist til at bo i jordhule til jeg er færdig med at læse. 12000 danske bobs er fuldstændigt vanvittigt i mine ører

Anmeld

12. april 2012

modesty

Det er et højt rådighedsbeløb din bank beder om. Jeg tror at der er gode chancer hvis I går i andre banker. Det er VILDT forskelligt hvad folk kan få lov at låne, fra bank til bank, og nærmest også fra rådgiver til rådgiver.

M.h.t. budkrig, så prøv at bruge argumentet at hvis I handler udenom ejendomsmægleren, så sparer sælger gebyr, hvilket typisk ligger næsten oppe omkring de 100.000 (i hvert fald i Kbh, så det er vel nogenlunde det samme andre steder).

At I har fået afslag andre steder, tror jeg ikke betyder det store. Men der er vel ingen grund til at sige det medmindre I bliver spurgt - I skal i hvert fald ikke lyve om det.

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Det er også det i kan gøre... Spørg spørg spørg... Det ville jeg også have gjort... Jeg  alt hvad jeg kan for at i må... Men Nordea virker da som et åbenlyst valg da de åbenbart prutter på hvad de må og hvad de ikke må

Hehe. Mange tak  Tror også vi starter med Nordea - og håber de sige ok 

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det er et højt rådighedsbeløb din bank beder om. Jeg tror at der er gode chancer hvis I går i andre banker. Det er VILDT forskelligt hvad folk kan få lov at låne, fra bank til bank, og nærmest også fra rådgiver til rådgiver.

M.h.t. budkrig, så prøv at bruge argumentet at hvis I handler udenom ejendomsmægleren, så sparer sælger gebyr, hvilket typisk ligger næsten oppe omkring de 100.000 (i hvert fald i Kbh, så det er vel nogenlunde det samme andre steder).

At I har fået afslag andre steder, tror jeg ikke betyder det store. Men der er vel ingen grund til at sige det medmindre I bliver spurgt - I skal i hvert fald ikke lyve om det.

Tak for svar 

Vi synes også det er et højt beløb - men det virker åbenbart til at det er sådan flere steder, altså 4.000-5.000 pr voksen og 2.000 pr. barn  Men det synes jeg nu også er meget!

og ja, har også hørt at det er forskelligt selv hvilken bankrådgiver man har - men kan man godt bare sige at vi vil have en samtale med en anden bankrådgiver, når man allerede har haft en samtale en medarbejder i den pågældende bank? 

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

.. Og troede faktisk ikke at det var så meget. For så må det da helt klart være en fordel for sælger! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.