Hej 
Min kæreste og jeg står i en meget svær situation! Vi har i ca. 2 år set på hus. På daværende tidspunkt studerede vi begge, så det var mest for sjovt vi kiggede, da vi ikke regnede med at kunne låne noget. Min kæreste har fået fuldtidsstilling og jeg mangler kun ét år af mit studie.
Vi var i vores bank for ca. 1 mdr. siden, for at høre om der overhovede var mulighed for at låne nogle penge. Vi drømmer om en stor grund, hvor vi kan have plads til mange dyr, bl.a. heste som jo kræver meget plads. Derfor er det ikke nemt at finde noget med så meget plads, til under 1.500.000 kr. vi fik af vide at det kunne vi ikke låne før jeg var færdig, for ind til da vil vi kun have et rådighedsbeløb på små 10.000 kr. om mdr. (når alt var betalt) Derfor tænkte vi at vi bare måtte vente et år og så lede igen til den tid.
.. Men nu! Nu har vi virkelig fundet DRØMMEHUSET! det ligger utrolig smukt. På en bakketop med udsigt ud over vandet. Der er så stor en grund at alle vores ønsker kan blive opfyldt - plads til dyr, mulighed for at lave en skov og en lille sø. Der er ca. 1 km. til fjorden, hvor der også høre noget jord med til. Et utrolig flot område
Ikke nok med det, så er mine forældre naboer der til. Det vil være min drøm at vores børn bare kunne løbe hjem til dem (pt. bor vi ca. en time fra mine og min kærestes forældre) De bor så langt ude på landet, at det kun er på deres vej, vi ville kunne bo (hvis vi skulle bo tæt på) og sidst der var et hus til salg der, er ca. 25 år siden. Så udover det hus der nu er til salg + mine forældres, er der kun 2 tilbage og de har ikke planer om at flytte de næste mange år. Så hvis vi skal bo tæt på mine forældre, skal vi enten bo der eller de skal flytte. Jeg elsker virkelig det område og har kun boet der indtil jeg flyttede hjemmefra. De omgivelser og det miljø, der er, vil jeg ønske jeg også kunne give mine børn..
Det er endnu ikke sat til salg, men det bliver det inden for den nærmeste tid. Det var mine forældre der kom til at fortælle det ved et tilfælde. Nu ved vi bare ikke hvad vi skal gøre! Prisen vil ca. blive 1.200.000 kr. og der er ikke rigtigt mulighed for at få den længere ned, da der er flere der har interesse i det.
Spørgsmålet er nu - Vi regner ikke med at kunne låne af vores egen bank, da de lige har sagt nej til 1.200.000 vi har tænkt at spørge den bank der er i den by huset ligger, hvilket også er min gamle bank. Men hvad siger man til dem? "vi har fået afslag et sted, derfor håber vi på at i ikke gør" og hvor mange banker er det okay at spørge i? Eller skal vi helt droppe drømmen om dette hus?
Beklager at det blev lidt langt, men jeg håber at I vil hjælpe