Det sagde hun da bare ikke!!(brok)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
4kløver skriver:

nu vælger jeg at stole på min datter. og ja moren til pige har taget kontak til læren

Jeg siger ikke, din datter lyver - men der ryger altså meget ofte nogle nuancer og tilføjelser/uddybninger i svinget, når børn og unge citerer både hinanden og "deres voksne". Det gælder begge veje - som lærer lover jeg altid forældrene, at hvis DE vil lade være med at tro på alt, hvad de hører om mig fra deres børn, så skal jeg også nok lade være med at stole blindt på, hvad jeg hører om DEM. Det er ikke småting, de kan finde at citere deres forældre for - ikke i ond vilje, men fordi, de ikke lige får hele historien med.

Når voksne mennesker kan levere VIDT forskellige vidneudsagn om samme hændelse, er der ikke noget at sige til, at det kan være svært for børn at være helt præcise. Jeg tager det med et gran salt, når mine egne børn fortæller "skrækhistorier" - og de er hverken mere eller mindre upålidelige end alle andre. Men god ide, at pigens mor har kontaktet læreren - og forhåbentlig spurgt, hvad der præcist blev sagt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
4kløver skriver:

de skal da ikke i vandet med mens. men det var mere at de tvang til dem til tanpon

Hvis de gør noget som helst i den stil med tvang, så er det velkommen på forsiden af Ekstrabladet - og til en fyreseddel. Så lige netop det behøver du ikke at frygte!

Anmeld

11. april 2012

morbibi

4kløver skriver:

Jo fanden så. Godt være det er mig men min datter fortæller at de har fået at vise af deres lære at vis de får deres mens i morgen skal de bruge en tampon (de skal i svømmehal) hvad pokker tænker den kvinde på.

Sådan har de også sagt på vores skole og jeg fortæller mine børn, at det jo er en mulighed, men at de IKKE skal føle sig presset til en tampon, før de er klar til det - 12, 15 eller 17 år.

Anmeld

11. april 2012

klmf

Mor og meget mere skriver:

Jeg siger ikke, din datter lyver - men der ryger altså meget ofte nogle nuancer og tilføjelser/uddybninger i svinget, når børn og unge citerer både hinanden og "deres voksne". Det gælder begge veje - som lærer lover jeg altid forældrene, at hvis DE vil lade være med at tro på alt, hvad de hører om mig fra deres børn, så skal jeg også nok lade være med at stole blindt på, hvad jeg hører om DEM. Det er ikke småting, de kan finde at citere deres forældre for - ikke i ond vilje, men fordi, de ikke lige får hele historien med.

Når voksne mennesker kan levere VIDT forskellige vidneudsagn om samme hændelse, er der ikke noget at sige til, at det kan være svært for børn at være helt præcise. Jeg tager det med et gran salt, når mine egne børn fortæller "skrækhistorier" - og de er hverken mere eller mindre upålidelige end alle andre. Men god ide, at pigens mor har kontaktet læreren - og forhåbentlig spurgt, hvad der præcist blev sagt.

Anmeld

11. april 2012

4kløver

morbibi skriver:

Sådan har de også sagt på vores skole og jeg fortæller mine børn, at det jo er en mulighed, men at de IKKE skal føle sig presset til en tampon, før de er klar til det - 12, 15 eller 17 år.

ja det mener jeg også
Men nu var det ikke lige Zindy det gik ud over men sagde bare at det fik de hende ikke til. det er herre klamt som Zindy sagde til hende
men ved at der bliver ringet i morgen.

Anmeld

11. april 2012

4kløver

Mor og meget mere skriver:

nej nej Men hun har ikke snakket om andet de sidste 14 dage. jeg tænkte også at det har hun ikke sagt. Men høre så i dag igen at der vil blive ringer da den ene pige har fået sin mens.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.