4kløver skriver:
nu vælger jeg at stole på min datter. og ja moren til pige har taget kontak til læren
Jeg siger ikke, din datter lyver - men der ryger altså meget ofte nogle nuancer og tilføjelser/uddybninger i svinget, når børn og unge citerer både hinanden og "deres voksne". Det gælder begge veje - som lærer lover jeg altid forældrene, at hvis DE vil lade være med at tro på alt, hvad de hører om mig fra deres børn, så skal jeg også nok lade være med at stole blindt på, hvad jeg hører om DEM. Det er ikke småting, de kan finde at citere deres forældre for - ikke i ond vilje, men fordi, de ikke lige får hele historien med.
Når voksne mennesker kan levere VIDT forskellige vidneudsagn om samme hændelse, er der ikke noget at sige til, at det kan være svært for børn at være helt præcise. Jeg tager det med et gran salt, når mine egne børn fortæller "skrækhistorier" - og de er hverken mere eller mindre upålidelige end alle andre. Men god ide, at pigens mor har kontaktet læreren - og forhåbentlig spurgt, hvad der præcist blev sagt.
Anmeld