Det sagde hun da bare ikke!!(brok)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

Zafir

4kløver skriver:

16 og 17. men kun 10 i hovdet vis man kan sige det sådan.

Mmmm...

Altså - det ved jeg sku ikke rigtig hvad jeg skal sige til...

Deft er jo i den alder hvor man normalt bruger den slags jo. Også hvis man i hjernen ikke er udviklet så meget som kroppen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

4kløver

Zafir skriver:

Mmmm...

Altså - det ved jeg sku ikke rigtig hvad jeg skal sige til...

Deft er jo i den alder hvor man normalt bruger den slags jo. Også hvis man i hjernen ikke er udviklet så meget som kroppen...

min er ikke klar til det.
men det er så ikke min datter men en fra klassen.

Anmeld

11. april 2012

Zafir

4kløver skriver:

min er ikke klar til det.
men det er så ikke min datter men en fra klassen.

Måske skulle man lige snakke med læreren om det? Hun ved jo også hvad det er for nogen børn hun har med at gøre. Så burde hun måske være lidt mere fint følende.

Anmeld

11. april 2012

M (:

4kløver skriver:

de skal da ikke i vandet med mens. men det var mere at de tvang til dem til tanpon

Hm, nej kommentaren var måske upassende, men tanken var jo reel nok. Ville da være ærgeligt for pigerne ikke at kunne svømme pga. mens, fordi de ikke havde overvejet muligheden for tampon, når de nu ikke er ældre mentalt..

Anmeld

11. april 2012

klmf

Det synes jeg da er en helt igennem god oplysning til pigerne. Menstruation + svømmehal = brug af tampon. Medmindre man vil gå glip af at komme i vandet, men det skal vel ikke være en grund.

Anmeld

11. april 2012

4kløver

lotchen skriver:

Det synes jeg da er en helt igennem god oplysning til pigerne. Menstruation + svømmehal = brug af tampon. Medmindre man vil gå glip af at komme i vandet, men det skal vel ikke være en grund.

nej pigen er meget ked af at hun ikke kan komme i. de skal svømme om kamp med andre skoler

Anmeld

11. april 2012

M (:

nej pigen er meget ked af at hun ikke kan komme i. de skal svømme om kamp med andre skoler

Men det ville da være mere synd, hvis det var kommet som en overraskelse imorgen, at hun ikke måtte være med.. Nu havde hun da mulighed for at overveje brug af tampon.. Og så er det jo heller ikke farligere, når de trods alt er 16-17 år gamle..

Min søster er også mentalt handicappet, og hun har altså ikke taget skade af at bruge tampon i svømmehallen.. 

Synes bestemt det er betænksomt at læreren at "minde" pigerne om problematikken, da de, når de ikke er mentalt alderssvarende, sikkert ikke ville overveje, at man ikke må bade under mens uden tampon. Jeg synes det viser, at læreren kender sine elever, og har tænkt over hvilke særlige behov de har for støtte.. 

Anmeld

11. april 2012

raca

jeg ville forstå det som en hugieje oplysning..

altså hvis de ikke mentalt er alderssvarende, men har aldersvarende kropslig udvikling, kan der jo ske nogle lidt uheldige ting..

for dem ville en logisk slutning måske være, enten og lyve om mens. og undlade bind el og hoppe i vandet.. dette ville jo være både pinligt og uheldigt for dem selv og evt aldre elever...

Anmeld

11. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
4kløver skriver:

Jo fanden så. Godt være det er mig men min datter fortæller at de har fået at vise af deres lære at vis de får deres mens i morgen skal de bruge en tampon (de skal i svømmehal) hvad pokker tænker den kvinde på.

Rolig nu. Din datter citerer læreren, og du ved ikke, hvordan ordene reelt er faldet. Formentlig har hun nævnt det som en oplagt mulighed for den/de pige(r), der gerne vil svømme trods menstruation.

Der er jo på INGEN måde tale om, at nogen vil tvinge en modvillig pige til at bruge tampon.

Hvis du vil vide, hvad der præcis er sagt, så kontakt da læreren og spørg i stedet for at dømme hende på baggrund af noget, du ikke selv har hørt.

Anmeld

11. april 2012

4kløver

Mor og meget mere skriver:

Rolig nu. Din datter citerer læreren, og du ved ikke, hvordan ordene reelt er faldet. Formentlig har hun nævnt det som en oplagt mulighed for den/de pige(r), der gerne vil svømme trods menstruation.

Der er jo på INGEN måde tale om, at nogen vil tvinge en modvillig pige til at bruge tampon.

Hvis du vil vide, hvad der præcis er sagt, så kontakt da læreren og spørg i stedet for at dømme hende på baggrund af noget, du ikke selv har hørt.

nu vælger jeg at stole på min datter. og ja moren til pige har taget kontak til læren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.