Er i tvivl om jeg var gal på den eller ej..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2012

TWT

ano14316 skriver:

Jeg ville også være nød til at stå op, det er jeg 100% sikker på, jeg ville ikke bare kunne sove videre, ikke fordi jeg mistænkte at min mand havde gjort noget, men jeg ville være nød til at vide hvorfor han sagde av.

Kontrollerende? måske en smule.. Men mest af alt er det bare ukontrolleret bekymring.

Så er det godt nok fordi man ikke har tillid til at manden kan gøre det godt nok. Eller at man ikke har tiltro til at manden behandler barnet ordentlig. Stakkels mand, at være i et forhold hvor han ikke bliver stolet på ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

ano14316

Så er det godt nok fordi man ikke har tillid til at manden kan gøre det godt nok. Eller at man ikke har tiltro til at manden behandler barnet ordentlig. Stakkels mand, at være i et forhold hvor han ikke bliver stolet på ...

Det er ikke fordi jeg ikke stoler på ham.. jeg har bare behov for at vide hvorfor..

Man kan nok ikke sætte sig ind i det hvis man ikke selv har det sådan

Anmeld

9. april 2012

Bassemor<3

mor:) skriver:

Min kæreste læste lige halvdelen. Han nåede aldrig til din mands reaktion. Men han synes måden du gjorde det på var ikke blot spørgende, men fordømmende. Du kunne lige så godt have spurgt: Har du slået ham?

Alternativ kunne være: Har han slået sig. Hørte ham lige sige av, istedet for at sætte fokus på av far.

Men min kæreste og jeg mente også at man burde have lov til at spørge og få et pænt svar. Men jeg tror måden du gjorde det på var problemet. Nu var det mening din mand skulle klare det så du kunne sove længe, så rejser du dig op for at kontrollere, for det gør du jo. Ellers ville du have spurgt senere når du stod op. 

Din reaktion på det hele synes jeg er super provokerende. Hvad skal din mand stille op, når du ligger dig på gulvet og græder osv. Han bliver til bussemanden uanset hvad.

Anmeld

9. april 2012

Bassemor<3

mor:) skriver:

Min kæreste læste lige halvdelen. Han nåede aldrig til din mands reaktion. Men han synes måden du gjorde det på var ikke blot spørgende, men fordømmende. Du kunne lige så godt have spurgt: Har du slået ham?

Alternativ kunne være: Har han slået sig. Hørte ham lige sige av, istedet for at sætte fokus på av far.

Men min kæreste og jeg mente også at man burde have lov til at spørge og få et pænt svar. Men jeg tror måden du gjorde det på var problemet. Nu var det mening din mand skulle klare det så du kunne sove længe, så rejser du dig op for at kontrollere, for det gør du jo. Ellers ville du have spurgt senere når du stod op. 

Din reaktion på det hele synes jeg er super provokerende. Hvad skal din mand stille op, når du ligger dig på gulvet og græder osv. Han bliver til bussemanden uanset hvad.

Anmeld

9. april 2012

Mumto3

Overreagerer? I forhold til hvad? Der er jo altid en forklaring på hvorfor vi reagere som vi gør. Det kan vi ikke skælde andre ud for, men vi kan forlange af dem at de styrer deres reaktion. Men jeg sidder tilbage med mange spørgsmålHvorfor løj du for ham, da han spurgte om du var stået op for at kontrollere ham? Det var jo derfor du var stået op.Hvorfor føler han sig overvåget?Hvorfor får du behov for at besvime når der er en konflikt. (det er da en meget heftig adfærd, som ikke er medfødt, men tillært)Hvad handler denne konflikt egentlig om? For den må handle om meget mere end bare et dårligt formuleret spørgsmål og en lille løgn, som jo var udgangspunket for hele denne dag.

Anmeld

9. april 2012

dorthemus

Mumto3 skriver:

Overreagerer? I forhold til hvad? Der er jo altid en forklaring på hvorfor vi reagere som vi gør. Det kan vi ikke skælde andre ud for, men vi kan forlange af dem at de styrer deres reaktion. Men jeg sidder tilbage med mange spørgsmålHvorfor løj du for ham, da han spurgte om du var stået op for at kontrollere ham? Det var jo derfor du var stået op.Hvorfor føler han sig overvåget?Hvorfor får du behov for at besvime når der er en konflikt. (det er da en meget heftig adfærd, som ikke er medfødt, men tillært)Hvad handler denne konflikt egentlig om? For den må handle om meget mere end bare et dårligt formuleret spørgsmål og en lille løgn, som jo var udgangspunket for hele denne dag.

Enig

Anmeld

9. april 2012

TWT

ano14316 skriver:

Det er ikke fordi jeg ikke stoler på ham.. jeg har bare behov for at vide hvorfor..

Man kan nok ikke sætte sig ind i det hvis man ikke selv har det sådan

Hvorfor har du et behov for at vide det nu og her, i stedet for at spørge når du skal op? 

Jeg mener hvis du stoler på ham, så stoler du vel på at han ikke har gjort jeres barn noget, og at han vil fortælle hvad der skete, når du står op?

Du har ret, det er svært at sætte sig ind i, når man ikke selv har det sådan

Anmeld

9. april 2012

ano14316

TWT skriver:

Hvorfor har du et behov for at vide det nu og her, i stedet for at spørge når du skal op? 

Jeg mener hvis du stoler på ham, så stoler du vel på at han ikke har gjort jeres barn noget, og at han vil fortælle hvad der skete, når du står op?

Du har ret, det er svært at sætte sig ind i, når man ikke selv har det sådan

Jeg kan bare ikke vente, jeg bliver bare fyldt af sådan en følelse af at jeg må vide det, lidt lige som hvis man er helt vildt nysgerrig (hvilket jeg også er).. Jeg ved ikke hvorfor, det er skørt, det ved jeg..

Jeg stoler 100% på at han aldrig nogensinde på nogen måde, kunne finde på at gøre ham noget ondt.. aldrig aldrig aldrig..

Anmeld

9. april 2012

TWT

ano14316 skriver:

Jeg kan bare ikke vente, jeg bliver bare fyldt af sådan en følelse af at jeg må vide det, lidt lige som hvis man er helt vildt nysgerrig (hvilket jeg også er).. Jeg ved ikke hvorfor, det er skørt, det ved jeg..

Jeg stoler 100% på at han aldrig nogensinde på nogen måde, kunne finde på at gøre ham noget ondt.. aldrig aldrig aldrig..

Hvis du viekelig stoler på at han ikke kunne finde på at gøre noget. Så kan jeg virkelig ikke sætte mig ind i det ..

men længe levet at vi mennesker er forskellige 

Anmeld

9. april 2012

Bassemor<3

Har lige læst oplæget op for min mand, og han mener lige som jeg, at der må være noget mere bag, nogle større problemer i jeres forhold, for som han sagde, hvis jeg kom og spurgte ham om det, ville han svarer mig helt normalt og ikke have en tanker om at jeg anklager ham for noget. For han VED at jeg ikke kunne finde på at anklage ham for sådan noget ! 

tror din mand reagerer som han gør fordi han tror du anklager ham, om det så er fordi det er noget du tit gør, og han derfor forventer det, eller fordi han rent faktisk har dårlig samvittighed over noget, kan jeg ikke sige, ligemeget hvilken grund det er, så synes jeg han overreagerer I DEN SITUATION, men hvis det er en kulmination på det og så mange andre ting, altså at den situation fik bægeret til at flyde over, så var det nok et spørgsmål om tid før det alligevel var sket. 

Enten skal i snakke sammen og løse problemerne, evt. med en parterapeut. Eller også skal i hver for sig, for det der er ikke holdbart. 

Desuden synes jeg det er barnligt at lave en "besvime/kvalme" situation. . . sorry.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.