Jeg sov lidt længere end min mand og barn imorges, jeg vågner stille op og hører de er igang med morgenmaden. Vores barn græder, men jeg ved han er i gode hænder hos far, som er mere tålmodig end jeg selv, så det fæstner jeg mig ikke ved, men da barnet er færdig med at græde siger det "av, far!" og så bliver der stille med lyden af mumlen og lav snak (barnet er 2år) og dét fæstner jeg mig ved - og jeg ligger med hjertebanken og kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal rejse mig eller lade være, sige noget eller lad være da jeg ikke ved hvad der er sket, men kan heller ikke få ro før jeg ved hvad der er sket.. barnet plejer ikke at sige av far undtagen f.eks under sjov leg hvor vi driller ham og han griner og når han så får nok, kan han finde på at sætte ansigt på og sige av far. Men her havde han jo lige grædt og jeg nåede at tænke mange gange - og besluttede mig for at stå op og kigge til dem i køkkenet og spørge min mand hvorfor vores barn sagde av far. Barnet sidder på låret af min mand og spiser havregrød med ryggen til.. jeg stiller mig bagved og ved ikke rigtig hvordan jeg skal spørge for det er et meget ømtåleligt emne.. jeg tænkte at barnet kunne have slået sin fod, at far havde trukket ham for hårdt over til sig eller lign. Noget hændeligt.. og så da jeg har stået der og vaklet et stykke tid, siger min mand så - nå skulle du lige op at kontrollere...du kan bare gå ud og ryge nu? JEG skulle ikke kontrollere noget, jeg ville bare høre hvorfor han sagde av far. Så det blev jeg lidt vred over og provokeret af.. så jeg gik ud for at tage et par hiv. Og så kom jeg ind igen og sagde at nej jeg skulle ikke kontrollere noget, jeg ville bare høre hvorfor barnet sagde av far.. - min mand siger så at han ikke har hørt vores barn sige av far og det undrer jeg mig over da huset var musestille og hans stemme sagde det tydeligt.. min mand blev meget defensiv og ville slet ikke retfærdiggøre, som han sagde, hvad der var sket og blev ved med at sende den tilbage til mig - istedet for bare at sige at det var ham, der kom til at mase hans hånd da han rejste sig eller at barnet havde slået foden mod bordet.. jeg kunne slet ikke få et svar og det gjorde mig da nervøs.. så jeg fik kvalme og følte jeg skulle besvime og skyndte at lægge mig ud på badeværelsets gulvet for at få blod til hovedet og hører min mand sige, ja typisk dig at springe over hvor gærdet er lavest.. han hørte åbenbart heller ikke mig sige at jeg tror jeg skal kaste op (er konfliktsky) så der skal meget til før jeg sætter ord på mine følelser og fornemmelser. Min mand var stiktosset og blev ved med at spørge hvad JEG troede han havde gjort - men besvarede aldrig mit spg. - Jeg svarede så at det kunne jo være han var kommet til at som førnævnt at mase hans hånd ved at rejse sig eller noget i den retning, tage for hårdt fat da han skulle løfte ham fra højstolen eller lign. Det var de tanker jeg havde - og han blev SÅ vred! Han bad mig pakke og rejse og kunne ikke tro sine ører og tillidsbrud og alverden.. og han var helt oppe at køre og jeg havde holdt den på en stille og rolig spørgende måde uden bebrejdelser, så siger han jeg skal pakke barnets ting også... han er helt i det røde felt og græder osv. og jeg er hos Elias og ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.. men han står ved det han siger, bortset fra da jeg ringer til min mor og hører omd er er plads til os hos dem, siger han at barnet skal blive i huset, hvilket jeg siger nej det skal barnet ikke - og så siger han da min mor tager røret at han vil kæmpe for barnet. Jeg står bare og er hovedrystende rundt på gulvet. Vi har haft adskillige kriser tidligere, men sidste vi havde snakkede vi om at skulle vi blive skilt osv. at vi selvf. ville være to om barnet, men hvad der var bedst sådan opdelingsmæssigt ved vi jo ikke - 1 uge her eller 1 der, en weekend der eller... alt det der... har vi jo ikke sat os ind i... og jeg ville aldrig forbyde min mand at se sit barn, kunne ikke falde mig ind og jeg ville blive boende tæt på og lade barnet vokse op med os begge bare to forskellige steder i området osv. så at han nu var der ... tog mig med overraskelse, kæmpe for sit barn.. - resten af dagen har han undgået mig og det vil sige at han også har undgået sin søn for han var med mig ude at lege i haven.. så når jeg kom, så ggik han ind og sådan er det fortsat.. og det erkendte han også at han havde ikke lyst til at være i samme rum som mig - det blev jeg stødt over på barnets vegne da han jo glad kaldte på ham nu og da.. og jeg skulle blive ved med at sige at far inde, ude, handle etc... og min mand sagde også at han ved ikke hvordan han har det med mig og at han ikke ved hvad der skal ske... amen det har bare ikke været en god dag kan I nok fornemme...
Jeg er bare i tvivl om jeg er gået over stregen ved at spørge ind til den situation imorges - nu hvor han siger at han ikke har hørt ham sige av - hvad ville I have gjort - reageret eller sovet videre? Jeg bad bare om hans version, da jeg ikke var der... 
Min mor mener jeg er gal på den.
Anmeld