Bekymret for hendes barn :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.846 visninger
36 svar
0 synes godt om
8. april 2012

Anonym trådstarter

Hey.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre!! Jeg har en bekendt/veninde som for et halvt år siden fik en lille dreng. På daværende tidspunkt var hun stadig sammen med faren. Men ikke engang 2 måneder efter han er kommet til, begyndte hun at gå i byen igen.

Det skal lige siges at hun har en søn på 4, som hun fik fjernet da han var omkring 1 års tid, og hendes to sønner har samme far.

Min bekymring er bare, at hun lader hvem som helst passe hendes mindste søn, bare så hun kan gå i byen. I de weekender hun har ham tager hun i byen og også i de weekender hun ikke har ham

Og hun er ikke sammen med hendes søns far mere, og da han aflyste en weekend med hans søn, kunne hun ikke blive hjemme fra byen. Så hun valgte at komme fuld op til en fælles veninde vi har, men ham.

Jeg har selv problemer med kommunen, men forstår ikke hvorfor hun begår de samme fejl med nr 2 barn som med det første. Og bliver lidt sur på hende over det. Fordi jeg selv er vokset op med en mor som valgte at drikke frem for at være der for mig :/

Og jeg har virkelig ikke lyst til at inberette hende, men er der andet jeg kan gøre ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

Becks

Anonym skriver:

Hey.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre!! Jeg har en bekendt/veninde som for et halvt år siden fik en lille dreng. På daværende tidspunkt var hun stadig sammen med faren. Men ikke engang 2 måneder efter han er kommet til, begyndte hun at gå i byen igen.

Det skal lige siges at hun har en søn på 4, som hun fik fjernet da han var omkring 1 års tid, og hendes to sønner har samme far.

Min bekymring er bare, at hun lader hvem som helst passe hendes mindste søn, bare så hun kan gå i byen. I de weekender hun har ham tager hun i byen og også i de weekender hun ikke har ham

Og hun er ikke sammen med hendes søns far mere, og da han aflyste en weekend med hans søn, kunne hun ikke blive hjemme fra byen. Så hun valgte at komme fuld op til en fælles veninde vi har, men ham.

Jeg har selv problemer med kommunen, men forstår ikke hvorfor hun begår de samme fejl med nr 2 barn som med det første. Og bliver lidt sur på hende over det. Fordi jeg selv er vokset op med en mor som valgte at drikke frem for at være der for mig :/

Og jeg har virkelig ikke lyst til at inberette hende, men er der andet jeg kan gøre ??

Det synes jeg bestemt du kan.. Især fordi han har været i hendes varetægt hvor hun var fuld..

Du kan jo vælge at være anonym..

Pøj pøj

Anmeld

8. april 2012

lycly

Det er et rigtig følsomt emne, det er så svært at sige sådan noget til folk uden at træde dem over tæerne. Måske du, når hun fortæller hvor hendes dreng skal passes, kunne stikke lidt til hende og spørge om hun stoler på vedkommende? Og spørge om ikke det ville være at foretrække, at han blev passet hos den/de samme hver gang? 

Du kan jo eventuelt ringe til kommunen og hører hvad du kan gøre - man kan jo ringe anonymt. 

Anmeld

8. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg ville bare ha det skidt over at inberette nogen, når jeg selv er blevet det, uden at nogen har snakket med mig om det :/

Anmeld

8. april 2012

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Det er et rigtig følsomt emne, det er så svært at sige sådan noget til folk uden at træde dem over tæerne. Måske du, når hun fortæller hvor hendes dreng skal passes, kunne stikke lidt til hende og spørge om hun stoler på vedkommende? Og spørge om ikke det ville være at foretrække, at han blev passet hos den/de samme hver gang? 

Du kan jo eventuelt ringe til kommunen og hører hvad du kan gøre - man kan jo ringe anonymt. 

Min svigerinde har, heldigvis, sagt at hun skal spørge hende om det først. Men hun er bare bange for at hun "bidrager" til, at det er okay at hun ikke er der for sin søn.

Men har haft skrevet til hende at hun skal tænke over hvad hun gør, og at hendes søn har brug for hende, og kun hende!

Anmeld

8. april 2012

Talbutikken

Den bedste måde du hjælper den lille dreng på er ved at indberette det, for mor har tydeligvis intet lært af at få fjernet hendes ældste søn.

Anmeld

8. april 2012

Anonym trådstarter

Det er rigtigt nok, desværre :/

Anmeld

8. april 2012

Pige2009

Becks skriver:

Det synes jeg bestemt du kan.. Især fordi han har været i hendes varetægt hvor hun var fuld..

Du kan jo vælge at være anonym..

Pøj pøj

Helt enig - synes godt nok, hun lyder temmelig uansvarlig

Anmeld

8. april 2012

Becks

Baagøe skriver:

Helt enig - synes godt nok, hun lyder temmelig uansvarlig

Præcis.. Børn og fulde forældre hører ikke sammen!

Det er sgu iorden at nyde en drink eller to, men synes ikke man skal drikke sig hverken hel eller halvfuld..

Jeg tænker også, at ja! Det er iorden at gå i byen når man har fået børn, men hvis man har behovet for det hver weekend, burde man måske have ventet et par år med at få børn..

Anmeld

8. april 2012

Pige2009

Becks skriver:

Præcis.. Børn og fulde forældre hører ikke sammen!

Det er sgu iorden at nyde en drink eller to, men synes ikke man skal drikke sig hverken hel eller halvfuld..

Jeg tænker også, at ja! Det er iorden at gå i byen når man har fået børn, men hvis man har behovet for det hver weekend, burde man måske have ventet et par år med at få børn..

Præcis Har dog været halvfuld et par gange, når vi holder spilaften med familien i sommerhuset Men det er mere reglen end undtagelsen. Min holdning er, at der skal være en, der kan køre, såfremt det bliver nødvendigt

Børn og kontinuerlig nydelse af alkohol er ikke iorden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.