Nu kan jeg ikke mere håber nogle kan hjælpe mig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2012

Gaia

Lyder ikke som galdesten/ eller galdeanfald, som dem jeg har haft. Synes du skal ringe til vagtlægen og få brentan eller canesten til svampen, for det lyder som om du er godt angrebet. Vil give en anden bruger ret i at du skal få kikket tarmene igennem. Håber på bedring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

Tona

Anonym skriver:

Jeg har i nok ca 8 mdr haft mega problemer med min mave jeg kan løbe på wc og det vælter ud morgen og aften og får så ondt i maven op til svede tur på wc imens det hele vælter ud fra numsen det mega tyndt(ligesom grød nogle gange tynder)det har en sjov farve LIDT LIGESOM DEN HER FARVE nogle gange lyser. jeg fryser derefter også kan der gå lige fra ½ min til 30 min så ud igen også kan det ske 4-5-6-7-8 gange om aften især.Af og til er der lidt blod på papire og igen nu er jeg lige starte på pencilin pga jeg troede jeg have blærebetændelse men tro desværre mere det igen er svamp.Jeg blever også svimmel og har meste ondt i højre side.Syntes også de sidste par mdr jeg er bleve mere træt/har brug for mere ind 7 timer i træk nærmer 9-10.

Hvad ville i tro det kan være kan det være pga jeg har taget ca 18-20 kg på det sidste år eller kan det være nået slemt for det er der jeg er komme til nu da det er så mange mdr i træk og flere ind 1-2-3 gange om dagen men er oppe på 4-8 gange bare for et år siden der var jeg måske på wc og have affæringen 1 gang hvedag nogle gange kun 2 gange om ugen.

Håber nogle kan hjælp mig.

Det lyder som allergi. Jeg har glutenallergi og oplevede præsis det samme inden jeg fik stillet diagnosen. Det kan dog også passe på andre sygdomme i tarmsystemet samt på mælkeallergi.

Fælles for dem alle er dog at der skal gøre noget. Du skal til lægen og have taget prøver for glutenallergi og de andre ting det kan være. Det er let at få testet. Og bare rolig, for det er noget som der let kan gøres noget ved. Det er ikke sådan at det er slemt. Fx med glutenallergi kan du blive helt symptomfri hvis du bare ikke spiser gluten.

Hvis nu prøverne viser at de ikke kan påvise noget, og lægen siger at h*n ikke kan hjælpe dig, så burde du alligevel prøve at lade være med at spise gluten (eller evt bare undlade hvedemel i det mindste) og undgå sukker og mælk og se om det ikke hjælper alligevel.

Få gjort noget ved det, for det er så nemt at gøre noget ved og det er så træls at gå med

Anmeld

6. april 2012

maryjane

Det lyder ikke som de horrible galsesten jeg har haft, men man kan jo reagere forskelligt. Synes uanset hvad at du bare skal presse på hos læge og vagtlæge indtil de gør noget! Havde jeg ikke kimet vagtlægen ned i sin tid ved jeg sgu snart ikke hvad det ville have endt med... Der er jo blod i din afføring og det er da noget der skal undersøges medmindre det "bare" er en hæmoride. Nååå uanset hvad god bedring!

Anmeld

6. april 2012

karina1980

Anonym skriver:

Jeg har i nok ca 8 mdr haft mega problemer med min mave jeg kan løbe på wc og det vælter ud morgen og aften og får så ondt i maven op til svede tur på wc imens det hele vælter ud fra numsen det mega tyndt(ligesom grød nogle gange tynder)det har en sjov farve LIDT LIGESOM DEN HER FARVE nogle gange lyser. jeg fryser derefter også kan der gå lige fra ½ min til 30 min så ud igen også kan det ske 4-5-6-7-8 gange om aften især.Af og til er der lidt blod på papire og igen nu er jeg lige starte på pencilin pga jeg troede jeg have blærebetændelse men tro desværre mere det igen er svamp.Jeg blever også svimmel og har meste ondt i højre side.Syntes også de sidste par mdr jeg er bleve mere træt/har brug for mere ind 7 timer i træk nærmer 9-10.

Hvad ville i tro det kan være kan det være pga jeg har taget ca 18-20 kg på det sidste år eller kan det være nået slemt for det er der jeg er komme til nu da det er så mange mdr i træk og flere ind 1-2-3 gange om dagen men er oppe på 4-8 gange bare for et år siden der var jeg måske på wc og have affæringen 1 gang hvedag nogle gange kun 2 gange om ugen.

Håber nogle kan hjælp mig.

be hende(lægen) tjekke dit stofskifte

Anmeld

10. april 2012

Anonym trådstarter

1000 tak for alle jeres svar.

Jeg har fået en tid hos min egen læge i dag kl 11,30

fik boller i karry i går og forgårs det kunne min mave slet ikke ikke tåle og hvis det ikke gjorede ondt så gør det F ondt nu.

HAr også opdaget + kæresten har kigge derned jeg er mega rød og har en knude mellem skede åbeningen og anus hulle det ser udsom om der er 2-3 ovenpå en stor knude.Bløder,slim og  mørkt karry farve ligesom den her farve nogle gange lyser eller lidt mørker. øvøv er nervøs.Tro jeg har svamp oveni pga jeg har lave så meget og måske pga jeg har barbaret mig med balsam derned for ca 14 dags tid siden det sviger og brænder klør dog ikke så meget mere men sviger og brænder meget og når jeg tisser også fik jo pencilin op til påsken(torsdags) men da har bare ikke hjulpe så det er 100 det ikke er blærebetændelse.

Tro desværre jeg har en tarmesygdom+svamp ufra hvad jeg kan læse mig frem til.

Tak fordi i gang skrive osv.

Anmeld

10. april 2012

Mathilde

Anonym skriver:

1000 tak for alle jeres svar.

Jeg har fået en tid hos min egen læge i dag kl 11,30

fik boller i karry i går og forgårs det kunne min mave slet ikke ikke tåle og hvis det ikke gjorede ondt så gør det F ondt nu.

HAr også opdaget + kæresten har kigge derned jeg er mega rød og har en knude mellem skede åbeningen og anus hulle det ser udsom om der er 2-3 ovenpå en stor knude.Bløder,slim og  mørkt karry farve ligesom den her farve nogle gange lyser eller lidt mørker. øvøv er nervøs.Tro jeg har svamp oveni pga jeg har lave så meget og måske pga jeg har barbaret mig med balsam derned for ca 14 dags tid siden det sviger og brænder klør dog ikke så meget mere men sviger og brænder meget og når jeg tisser også fik jo pencilin op til påsken(torsdags) men da har bare ikke hjulpe så det er 100 det ikke er blærebetændelse.

Tro desværre jeg har en tarmesygdom+svamp ufra hvad jeg kan læse mig frem til.

Tak fordi i gang skrive osv.

Det lyder i hvert fald som om du er godt angrebet af svamp! Det andet lyder bestemt heller ikke rart.....GODT du skal til læge. Det er da ikke til at holde ud for dig og da slet ikke når du har gået med det så længe

Håber du får svar eller de undersøger dig for mulige sygdomme.

Held og lykke

Anmeld

10. april 2012

Anonym trådstarter

Hej igen.Ja jeg fik også hele turen,gynækologisk undersøgelse og har svamp og  der var ikke en men to knuder derned men det er ikke hemmorider men hudlapper(efter fødeslen når men er sye samme)Jeg fik taget 6 glasblodeprøver og aflever urinprøv og skal de næste 3 dage samle afføringen + hun sagde min livmoder hænger 3 cm fra skedeåbeningen og hele mig underliv er falde sammmen og forover eller hvordan man + tisser jo tit i bukserne og det er derfor sagde lægen hun syntes jeg skulle overvej af bleve operere for det også og jeg sagde så om de så ikke kunne gøre det samtid med jeg blever strillerse skal jo til forundersøgelse her den 22 maj på næstved sygehus hun syntes jeg skulle snakke med dem om det så det ville jeg så gør omkring svamp så har jeg jo så ikke haft blærebetændelse eller nok ikke hved jeg måske i morgen hun/lægen ringer mellem 13-14 omrkign de svar hun nu har + skal så derop igen den 19/4 og have svar på resten omkring min mave blodprøverne og afføringensprøverne hvis de er komme men hun mente kun det tog en uge for alt samme så det håber jeg.Men jeg skal have en stikpille i numsen også salve til skeden og piller også mod svamp.Stikpillen er fordi man godt kan have indre hemmorider inde i anus så for en sikkerhed skyld.

Pyha en tur er ked bang og ondt.Det klør så ikke mere det sviger bare og cykel ned til lægen var ikke sjovt stod op helevejen på cykelen pga det gjorede så ondt derned.

Lægen sagde også de blodprøver jeg har fået tager er leve tal,nye tal,stofskifte,blod % og nogle andre hvis nok men lige dem her jeg kan husk hun sagde det nemlig også hende der tog blodprøverne.

Jeg må ikke spise citrusfrugter,juice blodrig kost f.s røde bøffer.lam.lever.tatar og lignede også c-vitamin 3 døgn før afføringensprøverne den er så pyha nem nok.

7 døgn før må jeg ikke have indtaget acetylsalicylsyre lignende produkter f.ek kodimagnyl.idotyl.albyl.nsaid,magnyl og treo da disse kan give falsk positivt resultat.den er også nem nok for tager kun pamoler og kodiner til natten og morgen.

Anmeld

10. april 2012

Anonym trådstarter

Mathilde skriver:

Det lyder i hvert fald som om du er godt angrebet af svamp! Det andet lyder bestemt heller ikke rart.....GODT du skal til læge. Det er da ikke til at holde ud for dig og da slet ikke når du har gået med det så længe

Håber du får svar eller de undersøger dig for mulige sygdomme.

Held og lykke

Tak håber jeg også...Eller glæder mig til svarne kommer..

Anmeld

10. april 2012

aarhusmor

Det lyder som om du har en hæmoride i numsen og det er den der er skyld i at du bløder lidt af og til.

Den er kommet pga. den tynde afføring.

Hernæst lyder det som om du har tarmkatar. Det kan som nogen er inde på skyldes at du ikke kan tåle den kost du får og det ville også let kunne være skyld i at din tarm ikke arbejder ordentlig med den kost den får og derfor tager du på. (Colitus ulcerosa eller Morbus chrohn kan det være)

Galdesten tror jeg ikke det er og ej heller for meget mavesyre. Nok nærmere for lidt. Maven har brug for syre for at kunne arbejde.

Jeg synes det er godt du skal til læge og jeg synes du skal købe Lactocare + på apoteket da det kan hjælpe dig rigtigt meget.

Når det klør i skeden hænger det sammen med at der løber puds ud fra numsen og derom. Det giver svamp eller skedekatar, så du skal også sørge for at få noget til det. Og det skal igen tages sammen med lactocare + (eller bør)

God bedring og held og lykke ved lægen

Anmeld

10. april 2012

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Det lyder som om du har en hæmoride i numsen og det er den der er skyld i at du bløder lidt af og til.

Den er kommet pga. den tynde afføring.

Hernæst lyder det som om du har tarmkatar. Det kan som nogen er inde på skyldes at du ikke kan tåle den kost du får og det ville også let kunne være skyld i at din tarm ikke arbejder ordentlig med den kost den får og derfor tager du på. (Colitus ulcerosa eller Morbus chrohn kan det være)

Galdesten tror jeg ikke det er og ej heller for meget mavesyre. Nok nærmere for lidt. Maven har brug for syre for at kunne arbejde.

Jeg synes det er godt du skal til læge og jeg synes du skal købe Lactocare + på apoteket da det kan hjælpe dig rigtigt meget.

Når det klør i skeden hænger det sammen med at der løber puds ud fra numsen og derom. Det giver svamp eller skedekatar, så du skal også sørge for at få noget til det. Og det skal igen tages sammen med lactocare + (eller bør)

God bedring og held og lykke ved lægen

Har været hved lægen stå længer oppe....

Men jeg har bløde i mange mdr tæt på 10 mdr + tynd afføringen mellem 4-8 gange over en uge nu og før det 2-6 gange om dagen haft ondt osv det stå i mit andet indlæg.

Det her med svamp er første komme i tirsdag og fik jo så pencilin i det jeg troede dte var blærebetændelse eller svamp det hjælp så ikke og nu skal jeg så strate på de ny piller i morgen + salve mod svamp og kun en stik pille i numsen fordi det måske kunne være jeg have en hemmonide deroppe men hun kunne ikke se nået så det var mere for en sikkerheds skyld jeg får den stikpille.

Det positiv var udfra undersøgelse var af jeg ikke har underlivsbetændelse.

Jeg må se hvad hun siger i morgen når hun ringer mellem 13-14.Ja og de andre prøve den 19/4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.