alder ved dåb/navngivning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2012

chael

De 2 store var 4 mdr og den yngste 3 mdr, da de blev døbt.

De skulle kunne passe dåbskjolen der er syet af min mors konfirmations kjole.

Og den yngste var 1 mdr yngre, da han var størst ved fødslen og havde fart på. Og heldigt nok vi valgte det, for havde vi ventet 1 md længere, til han var 4 mdr, kunne han ikke være i kjolen

Så det er udelukkende pga. Det.

Kender flere der har holdt det både ved 6 mdr og 1 års alderen.

Så gør det når I har tid, lyst og overskud

*Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

Kay

chael skriver:

De 2 store var 4 mdr og den yngste 3 mdr, da de blev døbt.

De skulle kunne passe dåbskjolen der er syet af min mors konfirmations kjole.

Og den yngste var 1 mdr yngre, da han var størst ved fødslen og havde fart på. Og heldigt nok vi valgte det, for havde vi ventet 1 md længere, til han var 4 mdr, kunne han ikke være i kjolen

Så det er udelukkende pga. Det.

Kender flere der har holdt det både ved 6 mdr og 1 års alderen.

Så gør det når I har tid, lyst og overskud

*Camilla

tak for svar

Anmeld

4. april 2012

Maja_4000

Caroline blev døbt 6 dage inden hun blev 5 måneder .. 

Jeg er glad for at vi ventede til hun var så "gammel" .. Hun sov ikke bare hele dagen væk , så gæsterne fik rent faktisk set hende + vi fik en masse billeder med hende på og ikke kun gæster

Desuden havde hun kolik til hun var omkring 3½ måned , så vi havde overhovedet ikke overskud til det før ! :b

Anmeld

4. april 2012

Kay

Maja_4000 skriver:

Caroline blev døbt 6 dage inden hun blev 5 måneder .. 

Jeg er glad for at vi ventede til hun var så "gammel" .. Hun sov ikke bare hele dagen væk , så gæsterne fik rent faktisk set hende + vi fik en masse billeder med hende på og ikke kun gæster

Desuden havde hun kolik til hun var omkring 3½ måned , så vi havde overhovedet ikke overskud til det før ! :b

hihi ja det kan jeg godt se... jeg står med december som 4 måned... så det er det om det skal være på den ene eller anden side...

Anmeld

4. april 2012

Maja_4000

Kay skriver:

hihi ja det kan jeg godt se... jeg står med december som 4 måned... så det er det om det skal være på den ene eller anden side...

Vi ventede med at planlægge dato før jeg havde født og vi havde fundet ud af hvilken baby vi havde fået Men personligt ville jeg vælge efter december , hvis det  var mig

Anmeld

4. april 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Kay skriver:

hvis du skulle/skal havde nr. 3... hvad ville du så vælge og hvorfor??

Skulle vi få en mere engang så vil jeg helt sikkert vælge 1,5-2 mdr. Så er der tid til at være om familien også.
Til begges barnedåb havde vi også valgt kun at være den allernærmeste familie dvs mine forældre, mine 2 søskende, min farmor. På fars side hans forældre, søster+ mand, og hans bedstemor. Derudover havde vi kun 1 hold nære venner med til theos barnedåb (kun fordi vi var med til deres 14 dage før) syntes det vår meget hyggeligere end ændre vi har været med til hvor de os har fætre+kusiner og flere vennepar. Hvor dem vi har været til før har sagt at de ikke kan nå at snakke med alle deres gæster, så de vil helt sikker også en a.nden gang os nøjes med det helt nærmeste familie.

Anmeld

4. april 2012

Kay

Maja_4000 skriver:

Vi ventede med at planlægge dato før jeg havde født og vi havde fundet ud af hvilken baby vi havde fået Men personligt ville jeg vælge efter december , hvis det  var mig

ja men problemet er at hvis vi skal havde lokale skal vi booke snart...

Anmeld

4. april 2012

Nettemor

Sebastian var lige knap 2 mdr. Det var på en måde bestemt længe inden vi vidste med sikkerhed at han kom Vi skulle nemlig giftes og datoen havde været sat halvandet år inden Og vi valgte at slå det sammen

Egentlig var det meget heldigt for han var/ er en stor dreng og havde vi ventet meget længere havde han nok ikke kunne være i dåbskjolen...  Og han var simpelthen så dejlig nem...

Anmeld

4. april 2012

Kay

hannetheis skriver:

Skulle vi få en mere engang så vil jeg helt sikkert vælge 1,5-2 mdr. Så er der tid til at være om familien også.
Til begges barnedåb havde vi også valgt kun at være den allernærmeste familie dvs mine forældre, mine 2 søskende, min farmor. På fars side hans forældre, søster+ mand, og hans bedstemor. Derudover havde vi kun 1 hold nære venner med til theos barnedåb (kun fordi vi var med til deres 14 dage før) syntes det vår meget hyggeligere end ændre vi har været med til hvor de os har fætre+kusiner og flere vennepar. Hvor dem vi har været til før har sagt at de ikke kan nå at snakke med alle deres gæster, så de vil helt sikker også en a.nden gang os nøjes med det helt nærmeste familie.

vi kommer til at være flere... vo fejre vores vielse samtidig... så der kommer til at være lidt flere med....

Anmeld

4. april 2012

TbCp

Liva var lige knap 5 mdr gammel og Mikkel blev døbt på hospitalet 2 døgn gammel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.