alder ved dåb/navngivning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2012

cnmigo

Kay skriver:

og hvordan var det som forældre med en lille en og en masse at lave??

Det var der såmænd ikke noget problem i - de sover jo også de små, så er det bare at komme i gang der

Begge barnedåb er holdt hjemme og med mad udefra - buffet. Så vi har selv skaffet borde, stole osv.

Husker det ikke som værende et problem/stressende eller noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

Kay

cnmigo skriver:

Det var der såmænd ikke noget problem i - de sover jo også de små, så er det bare at komme i gang der

Begge barnedåb er holdt hjemme og med mad udefra - buffet. Så vi har selv skaffet borde, stole osv.

Husker det ikke som værende et problem/stressende eller noget

Anmeld

5. april 2012

cnmigo

Kay skriver:

takker

Anmeld

7. april 2012

Clisolka

Isabella har været omkring 6-8 uger gammel da hun blev navngivet. Vi sendte papirerne ind, for vi vidste at vi hverken skulle døbe hende eller holde navngivningsfest. Så en af de første dage i 2011 fik vi tilsendt hendes papirer 

Anmeld

7. april 2012

Kay

Babymor2010 skriver:

Isabella har været omkring 6-8 uger gammel da hun blev navngivet. Vi sendte papirerne ind, for vi vidste at vi hverken skulle døbe hende eller holde navngivningsfest. Så en af de første dage i 2011 fik vi tilsendt hendes papirer 

oki... hvordan kan det være i ikke holdte fest??

Anmeld

7. april 2012

Fanny Holbech

Her har vi en familiedåbskjole, der ikke er særlig stor og derfor børnene helst ikke være meget over 3 måneder, hvis de skal kunne være i den.

Den første var lidt under 3 måneder, da datoen ellers var blevet for tæt på jul.

Den sidste var lidt over 3 måneder, da det så passede med Pinsedag.

Denne gang vælger vi  nok at holde det allerede, når han er omkring 2 måneder (Vi har ikke lagt os fast på en dato endnu), da vi skal rejse til USA i slutningen af august og jeg gerne vil have at han når at få et pas med navn inden da.

Anmeld

7. april 2012

Clisolka

Kay skriver:

oki... hvordan kan det være i ikke holdte fest??

Der er en masse ballade på min kærestes side af familien, og det ville vi gerne undgå 

Anmeld

7. april 2012

Kay

Babymor2010 skriver:

Der er en masse ballade på min kærestes side af familien, og det ville vi gerne undgå 

ahhh oki

Anmeld

7. april 2012

Anonym

hej. Emma blev navngivet. Hun var lidt over 6 mdr ifølge papirerne. Men det er en helt anden historie. Festen holdte vi da hun var 4 mdr for da vidste vi ikke at der ville blive bøvl med papirer. 

Jeg selv er døbt og min lillesøster er navngivet. Så selvfølgelig kan man gøre det forskelligt. Mine forældre følte en lidt tvunget tradition angående at børn skal døbes og da de så fik min lillesøster turde de gøre hvad de havde lyst til og derfor er hun navngivet. Jeg blev jo døbt men valgte ikke at blive konfirmeret. Jeg tror på at gøre det man selv har lyst til og ikke hvad andre mener man skal. Derfor er Emma heller ikke døbt. Og tro mig, vi har da også måttet høre for det. Og hvad så. Og hvis Emma en dag vil konfirmeres så skal hun da bare det. Jeg respekterer at nogle får deres børn døbt, så jeg forventer naturligvis også respekt for mine valg i livet.

Held og lykke med dit valg og jeg ønsker dig og din familie en dejlig dag med en masse gode minder.

Anmeld

7. april 2012

Kay

Anonym skriver:

hej. Emma blev navngivet. Hun var lidt over 6 mdr ifølge papirerne. Men det er en helt anden historie. Festen holdte vi da hun var 4 mdr for da vidste vi ikke at der ville blive bøvl med papirer. 

Jeg selv er døbt og min lillesøster er navngivet. Så selvfølgelig kan man gøre det forskelligt. Mine forældre følte en lidt tvunget tradition angående at børn skal døbes og da de så fik min lillesøster turde de gøre hvad de havde lyst til og derfor er hun navngivet. Jeg blev jo døbt men valgte ikke at blive konfirmeret. Jeg tror på at gøre det man selv har lyst til og ikke hvad andre mener man skal. Derfor er Emma heller ikke døbt. Og tro mig, vi har da også måttet høre for det. Og hvad så. Og hvis Emma en dag vil konfirmeres så skal hun da bare det. Jeg respekterer at nogle får deres børn døbt, så jeg forventer naturligvis også respekt for mine valg i livet.

Held og lykke med dit valg og jeg ønsker dig og din familie en dejlig dag med en masse gode minder.

hihi ja... vi valgte inden jeg blev gravid... og var og er enige... vi har hørt meget om at det er synd... især hvis barnet så ikke "tør" blive konfiermeret fordi det ikke er døbt først...

og der kan især min svigermor ikke forstå vores agument... at hvis man tror på gud nok til at blive konfiermeret så tror man også ppå gud nok til at blive døbt først...

men min svigermor mener det er synd fordi barnet vil føle det pinligt... men igen... så tror barnet jo bare ikke nok på gud...

og vi skal heller ikke døbes i kirke... det har vi også hørt meget for... men igen jeg respektere dem der vælger at døbe deres børn eller blive gift i kirke... men jeg har lært at jeg ikke kan forvente det samme af (nogle af) dem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.